Gå til innhold

Skal guttene legge ned doringen?


hean

Skal gutter legge ned doringen?  

442 stemmer

  1. 1. Hva synes du?

    • Ja, selvfølgelig
      113
    • Nei, slettes ikke
      145
    • Kommer litt an på hvem som bor i husstanden
      115
    • Bryr meg ikke
      69


Anbefalte innlegg

Eg fokuserer meir på det estetiske, om du hadde byrja å legge ned ringen og lokket trur eg dama ville vore nøgd, sjølv om ho må ta opp ringen. Er ikkje nødvendigvis snakk om arbeid (som for øvrig er latterlig), men estetikk og folkeskikk (etter min meining).

Jo, i denne situasjonen var det nettopp det... å fokusere på estetikk, etc er da OT :cool:

 

 

Hvorfor ikke bare gjøre det rettferdig uansett kjønn: Legg alltid ned doringen og lokket når du er ferdig. Da er det like mye arbeid for begge parter. End of discussion :thumbs:

Nei. da må vi menn ha opp lokket pluss ringen, det samme ned igjen.... :!:

 

Jeg trodde dere menn var sterkere enn oss damer? Da burde det ikke være noe problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde dere menn var sterkere enn oss damer? Da burde det ikke være noe problem

Huff, hvor useriøs går den an å bli? :!:

 

Alle vet jo at ringen består av luft i midten, derfor vil det ekstra arbeidet med lokket bli ca 200% - 300% mer arbeid (for lokket er vel 2-3 ganger tyngre enn ringen) og vi må vel bare innse at menn ikke er 3 ganger sterkere enn kvinner... :roll:

Lenke til kommentar
Arbeid? Hvem i all verden er så lat at de ikke legger ned doringen eller dolokket fordi det medfører arbeid? For et samfunn vi lever i...

Men hvem er så lat at de faktisk må lage en diskusjon fordi de ikke gidder å ha den opp, det er det alt startet med....

 

Har aldri ville startet en diskusjon fordi doringen ikke var oppe når jeg skulle pisse.

 

Må faktisk spørre, du prøver å bagatellisere jobben med doringen men det er faktisk ikke vi gutter som klager på at den ikke står i rett posisjon... ser du ikke at det å faktisk starte en diskusjon fordi man ikke gidder å løfte ringen selv er verre enn å ikke legge den ned hver gang for å gjøre noen til lags?

 

Edit:

Arbeid? Hvem i all verden er så lat at de ikke legger ned doringen eller dolokket fordi det medfører arbeid? For et samfunn vi lever i...

De samme menneskene som ikke gidder a sjonglere appelsiner for de spiser dem - de ser ikke poenget.

:thumbup:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Eg fokuserer meir på det estetiske, om du hadde byrja å legge ned ringen og lokket trur eg dama ville vore nøgd, sjølv om ho må ta opp ringen. Er ikkje nødvendigvis snakk om arbeid (som for øvrig er latterlig), men estetikk og folkeskikk (etter min meining).

Jo, i denne situasjonen var det nettopp det... å fokusere på estetikk, etc er da OT :cool:

Touché. :p

 

Når me først er inne på saken, skulle gjerne sett ein undersøkelse for å avdekke kvifor folk vil ha ringen (og eventuelt lokket) nede. Er det av praktiske, estetiske hensyn eller av høfflighet/folkeskikk?

 

Me har mogegeleheiten til å opprette fleire undersøkelser i samme tråd, men det må eventuelt du som trådstarter godkjenne. For meg kunne eg tatt opp og ned lokket 5 ganger utan at det plaga meg nevneverdig så lenge det er på plass både før og etter.

Lenke til kommentar
For meg kunne eg tatt opp og ned lokket 5 ganger utan at det plaga meg nevneverdig så lenge det er på plass både før og etter.

Enig... må være en vits i det vi gjør.

 

Spør de meg om hjelp til ting hjelper jeg så gjerne til, når de krever at jeg skal ha ned doringen etter meg vil jeg så klart ha en forklaring på hvorfor?

 

Hadde vedkommede spurt fint så kanskje jeg hadde gitt etter, men å kreve for at de skal slippe... ja da holder jeg meg vrang :mad:

 

 

Når me først er inne på saken, skulle gjerne sett ein undersøkelse for å avdekke kvifor folk vil ha ringen (og eventuelt lokket) nede. Er det av praktiske, estetiske hensyn eller av høfflighet/folkeskikk?

 

Me har mogegeleheiten til å opprette fleire undersøkelser i samme tråd, men det må eventuelt du som trådstarter godkjenne.

Da er det opp til moderatorene om de forbarmer seg over oss en gang til.... se Edit 2 1. post :thumbup:

Lenke til kommentar
Man kan vel ikke påstå at det ikke tar lang tid?

 

Tenk deg at du bruker 5 sekunder tilsammen på å ta ned dasslokket før bruk og opp dasslokket etter bruk.

 

Og du går på dass 4 ganger daglig ca. 5 x 4 = 20 sekunder daglig.

20 x 365 = 7300 / 60 / 60 = 2,03 t hvert eneste år.

 

Det er da ikke så mye med 2 t året, men det er da noe.

 

Gjør du dette i 70 år blir det 142,1 t. Noe som tilsvarer ca. 6 døgn.

 

Det synes jeg er overdrevent mye.

5sek? Tror vi sier 1-2 jeg.

For BÅDE å ta opp dassringen + dasslokk før bruk OG ta ned dassringen + dasslokk etter bruk tilsammen?..

 

Tror vi sier 5 sek jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

More like 0.5 sec ... in slow motion! Om du bruker 5 sekunder på det tar du deg god tid, det er jo bare å ta tak i kanten og røske det opp, og så ta tak i dolokket og smelle begge deler ned etterpå. Tar ca 1-2 sekund sammenlagt.

 

Mitt nyttårsforsett blir å alltid lukke ned dolokket (altså ikke noe ekstra-arbeid på meg siden jeg allerede gjør det :D )

Lenke til kommentar
Har alltid gjort det. Skjønner ikke problemet egentlig...

Har prøvd å forklart det ganske godt egentlig men kan jo prøve igjen for deg da SumSar.

 

Må nevne at din evne til å sette deg inn i andres situasjon kun fordi du selv har innarbeidet en vane/uvane er jo særdeles dårlig.

 

Når noen kommer og krever at jeg skal legge ned doringen med den grunnen at de selv skal slippe, hva venter du jeg svarer da.

 

Som også sagt tidligere, hadde de spurt fint og kommet med litt andre argumenter enn at de selv skal slippe å legge ned ringen hadde jeg nok prøvd å huske det.

 

Så det er ikke bare arbeidet skjønner du, det er prinsippet... skjønte du problemet nå?

Lenke til kommentar

Zatuu: Skal ærlig innrømme at jeg ikke leste så mye av tråden før jeg svarte.

 

Når du sier at noen KREVER at du skal legge ned ringen så skjønner jeg problemet. Jeg har aldri vært plaget med at noen har krevd det av meg. Jeg har bare gjort det egentlig, av vane.

 

Men nå må jeg jo spørre. Hvem er det som KREVER at du skal legge ned doringen? Og hva er din definisjon av å kreve? For alt jeg vet kan det jo hende at din kjæresten/mor/søster/whatever spurte deg en gang om ikke du kunne være så snill å begynne å legge ned doringen når du var ferdig.

Lenke til kommentar
Men nå må jeg jo spørre. Hvem er det som KREVER at du skal legge ned doringen? Og hva er din definisjon av å kreve? For alt jeg vet kan det jo hende at din kjæresten/mor/søster/whatever spurte deg en gang om ikke du kunne være så snill å begynne å legge ned doringen når du var ferdig.

Hvem: Søster

 

Min def: Når de kommanderer uten å spørre!

Lenke til kommentar

Ved at ringen står oppe vet ihvertfall dammene at vi tar opp ringen når vi pisser, etter hva jeg hører her er det ikke alle som gjør det.

 

Nekter å tro at de som har ringen nede treffer hele tiden riktig, å tørke piss av ringen med dopapir er ikke særlig hygienisk det heller....

Lenke til kommentar
Er det arbeid å legge ned toalettlokket? :dontgetit:

Ja, det er det.... mer du lurer på?

 

Edit:

Denne situasjonen er om ringen, ikke dolokket.... at mennene skal legge ned ringen for at damene skal slippe "arbeidet" med å ha den ned....

 

Da må vi i denne diskusjonen definere det å ha ringen opp/ned som arbeid, hvis det ikke er det har ikke damene noe å klage på.

 

Hmmmm.. går det å lukke dolokket uten at ringen er nede altså :!: ? Som dame har det aldri falt meg inn at det er "arbeid" å lukke ringen - men det er så mye hyggeligere å komme inn på et toalett der dolokket er nede. Hvorfor ikke gå inn for å gjøre livet hyggelig for hverandre i steden for å prøve å irritere mest mulig? Fint nyttårsforsett nå i det nye året det vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...