Gå til innhold

Onkyo 705, problemer med "listening modes"


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk en Onkyo TX-SR705 i hus her om dagen. Den er koblet opp til en 5.1 pakke bestående av Audio Pro Blue Diamond v2 (front), Black Vector v2 (senter) og Black Pearl v2 (bakhøytalere). PS3 er Blu-ray- og DVD-spiller.

 

Problemet er at jeg ikke får kjørt lyden på hverken Blu-ray eller DVD direkte gjennom receiveren uten å måtte velge en "listening mode" (f.eks. THX Cinema m/ DTS Neo:6 eller Dolby Pro Logic II). Og på alle disse forskjellige "listening modene" tror receiveren at 5.1-signalet jeg hører på via DVD eller Blu-ray, egentlig er et 2.0-signal, og dermed blir surroundlyden "falsk". Kjørte en THX-test fra en av Star Wars-filmene på DVD, og da den skulle sjekke bakhøytalerne kom lyd i både høyre og venstre bakhøytaler samtidig når det egentlig kun skulle komme i venstre, og det samme med høyre.

 

Det står i manualen at jeg skal velge "Pure Audio", eller "Direct" dersom jeg ikke vil at signalet skal behandles i en av disse "listening modes"-ene, men velger jeg en av disse så forsvinner lyden i bakhøytalerne og senter fullstendig.

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...