Gå til innhold

Johnny Lee's fantastiske Wii eksperiment


SteveVice

Anbefalte innlegg

Johnny Lee har hatt noen gode idèer med Wii Remote'n, men denne tok kaka for min del.

 

Ved å bruke Wii Remoten som en sensorbar og festet sensorbarens infrarøde lyst til noen briller har han laget et program som lar han se rundt i et 3d miljø ved å kunne spore sine bevegelser vertikalt, horisontalt og i dybderetningen til skjermen.

 

Se videoen her:

 

Dette er en kar Nintendo må bare snappe opp og sette på spillprosjekter med en gang, brilliante idèer. Tenk denne teknologien i light gun spill...eller enda bedre, FPS spill.

 

EDIT: Her er Johnny Lee's hjemmeside for de som er interessert i flere videoer og noen av programmene han bruker: http://johnnylee.net

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Imponerende kar det der. Var det ikke han som også lagde det Minority Report-lignende programmet? Håper Nintendo har følere ute og snapper opp han karen her. Han har sikkert mange andre veldig bra idéer også :)

Det er samme karen ja :)

 

Kan si det sånn at jeg fikk en lettere bakoversveis av dette. Jeg hadde ingen anelse at noe slik var mulig med wii'en. Kan godt hende Nintendo selv ikke var klar over dette.

 

Det eneste de trenger å gjøre er jo å selge et spill med en stand til Wii remoten og noen spesialbriller ala de han har mekka der. Alt man trenger er jo i grunnpakka med konsollen sykt fett om dette kan bli en virkelighet i Wii spill litt frem i tid. Da er potensialet til denne konsollen enormt.

Lenke til kommentar

I dagens verden ser det ut som alt som ikke kommer ut av Sony er last gen så dette blir vel og Last gen.

 

Personelig håper jeg dette kommer til Wii i nær fremtid. Dette med en pistolaktig innretning hvor du har nunchuken holdene på siden av deg og et lite IR kamera montert i tuppen av pistolen. Tror det kunne være noe ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det var bare selve sensoren som ble kjørt med Wiien

selve programmet ble kjørt av en laptop

så det er ikke sikkert en wii klalrer alt dette på engang, men sikkert ulig med litt twaking.

Lenke til kommentar
det var bare selve sensoren som ble kjørt med Wiien

selve programmet ble kjørt av en laptop

så det er ikke sikkert en wii klalrer alt dette på engang, men sikkert ulig med litt twaking.

I og med at Johnny Lee som jeg tror har mer peiling på dette enn vi har ber Wii utviklere om å gjøre dette på slutten av videoen, så har jeg mer tro på at han mener dette er mulig på Wii enn at folk her sier det ikke er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...