Gå til innhold

TEST: Scythe Kama Meter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hmm alle + gikk på utseendemssige ting med unntak av kabler. Tja." (Sitat fra Theo343)

 

Jeg synes dette sier alt.. Ikke noe vits å rose dette produktet opp i skyene akkurat.

Skal en ha "pimp-faktor" så kan en borre hull i kabinettet og tre noen blinkende juletrelys i passende mengder eller.no...

 

 

Skulle jeg designet min "ønske vifte-kontroller"..., så hadde den hatt følgende:

 

-6 til 8 trinnløse knapper som justerte viftene(6-8 stk) fra

-"AV" (0 rpm) til "MAKS", og hatt en

- av\på knapp som overstyrte alt.

-Kanskje et led lys under hver av knappene som blinket i frekvens med hastighet, men ikke noe "must have".

-Det hadde da i så fall vært en av\på bryter for dem og.

 

-Uten lcd display

-Uten temperaturer (temp. er langt mer oversiktlig via software).

 

Hvis noen kjenner til noe lignende, så gi en lyd. Jeg er på utkikk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bumper denne tråden litt jeg.

 

Angående volumstyringen, så er vel dette regnet som korrekt måte å vise volumstillingen på. Da lydnivå fra lydkilde varierer, så viser volumstyringen, hvor mange dB utgangsnivå fra volumstyringen er under inngangsnivå fra lydkilden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
flott!

 

test også kama bay ;) vurderer en slik, bortsett fra at jeg skal ha en delta i denistedenfor :D

Er du riktig navla eller? :) En DELTA-vifte??? Med det mesh-filteret foran? Å fyttetu!

 

Ser ikke hensikten i å teste den, så det blir neppe gjort. Men så langt har samtlige produkter jeg har sett/testet fra Schyte vært av svært god kvalitet.

 

IKKE KJØP DENNE er en veldig svak viftestyring som kun er brukendes til sånne pingle vifter som ikke flytter noe luft for fem flate!

jeg syns den så litt kul ut og kjøpte den og kobla til ei delta vifte funka dårlig blåste kun på ca 45% kapasitet...så for moro skyld kobla jeg på en til :whistle: hehe tok 10 sek så begynte det og gå litt vell sakte. så smalt det noe jævelig og bare svarte røyken velta ut av kabinetet. :dribble:

desuten så for du ikke justert viftene så lavt som du vil.. SØPPEL

 

OG JA JEG VEIT SELVSAGT AT JEG BELASTA DEN VIFTESTYRINGA LITT VEL MYE :innocent:

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
flott!

 

test også kama bay ;) vurderer en slik, bortsett fra at jeg skal ha en delta i denistedenfor :D

Er du riktig navla eller? :) En DELTA-vifte??? Med det mesh-filteret foran? Å fyttetu!

 

Ser ikke hensikten i å teste den, så det blir neppe gjort. Men så langt har samtlige produkter jeg har sett/testet fra Schyte vært av svært god kvalitet.

 

IKKE KJØP DENNE er en veldig svak viftestyring som kun er brukendes til sånne pingle vifter som ikke flytter noe luft for fem flate!

jeg syns den så litt kul ut og kjøpte den og kobla til ei delta vifte funka dårlig blåste kun på ca 45% kapasitet...så for moro skyld kobla jeg på en til :whistle: hehe tok 10 sek så begynte det og gå litt vell sakte. så smalt det noe jævelig og bare svarte røyken velta ut av kabinetet. :dribble:

desuten så for du ikke justert viftene så lavt som du vil.. SØPPEL

 

OG JA JEG VEIT SELVSAGT AT JEG BELASTA DEN VIFTESTYRINGA LITT VEL MYE :innocent:

 

Så det du sier er at fordi denne viftestyring IKKE holder det den IKKE lover, så er den søppel?

 

Jeg vil på ingen måte kalle vifter på 12W for pinglevifter. Faktisk er det bare de aller heftigste deltaviftene og tilsvarende som bruker over 12W. Det er nok bare de færreste som har bruk for så kraftige vifter, og de kan jo bare kjøpe en annen viftekontroller i stedet.

 

For oss andre har denne både god funksjonalitet og utseende (dog jeg liker nye Kaze Master mye bedre) og er, som anmeldelsen konkluderer med, et godt produkt.

Lenke til kommentar

Jeg har en sånn en - bygget en server med Tyan mobo (og to xeon processorer, hver med 4 kjerner). NorthBridge og SouthBridge ble kjølt med passive heatsinks og det holdt ikke - ble veldig varmt. Så jeg kjøpte to vifter til å feste på heatsinkene samt scythe-saken for å måle temperaturene. Til dette formålet fungerte enheten veldig bra - jeg fikk etterhvert (etter diverse viftebytter) stabile temperaturer ved heatsinkene. Så hovedpoenget m enheten var for meg temp-måling og til det funka den veldig bra. Hadde også prob (i likte m Maypenray) m å feste temp-sensorene, endte opp med noen hjemme-mekka mekanismer for dette.

Så synes anmelder bommer litt når han fokuserer på utseende, viftestyrring (styringen funker ikke, men avlesning av rpm på tilkoplete vifter funker så man får bekreftet at ting er ok), og lydenheten (som er litt merkelig at følger med og som jeg aldri monterte).

 

Nå har jeg southbridge på 32 grader, northbridge på 53 grader, ram på opptil 80 grader. Tempareturene er stabile. Er dette varmt? Maskinen har stått og jobbet for fult i en uke nå og det ser ut til å fungere bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...