Gå til innhold

Kan jeg returnere innen 14 dager uansett?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en mobil på komplett.no og mottok denne i går. Jeg har pakket den ut og tatt av plasten på skjermen.

Men jeg er ikke fornøyd med den. Falt ikke i smak pga dårlig brukervennlighet.

 

Jeg har jo brukt den noen timer og ladet batteriet en gang. Har jeg rett til å levere den tilbake?

Eventuelt å bytte i annen modell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei du har ikke noe angrerett når du har brutt forseglingen

Jo?

 

Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

Lenke til kommentar
Nei du har ikke noe angrerett når du har brutt forseglingen

Jo?

 

Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Det står jo der!

 

De kan si at dette ikke er samme tilstand den ble utlevert i, pga de kommer til å tape penger på at forseglingen er brutt. Går sikkert ann å forhandle seg til en litt billigere ting.

Lenke til kommentar
Nei du har ikke noe angrerett når du har brutt forseglingen

Jo?

 

Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Det står jo der!

 

De kan si at dette ikke er samme tilstand den ble utlevert i, pga de kommer til å tape penger på at forseglingen er brutt. Går sikkert ann å forhandle seg til en litt billigere ting.

Cheeses, ikke enda en diskusjon om dette.. SER DU IKKE BETINGELSEN OM UAKTSOMHET?? Er det UAKTSOMT å teste telefonen??

Lenke til kommentar

Sier det sånn det er. Hadde det vært en mangel/feil på produktet kan selvfølgelig kunde heve kjøpet/ kreve annet produkt. Men skal alle teste produktet, finne ut at de ville heller ha en annen og deretter få lov til å bytte så hadde dette blitt store kostnader for bedrifter fordi med engang detter produktet er åpnet/brukt så synker verdien i det og de kan ikke lenger selge dette som A-vare og må dermed sette ned prisen og selge produktet brukt,.

 

Men dette er forskjellige fra bedrift til bedrift så du kan jo høre med dem per mail og se høre om de tar det imot.

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar
Sier det sånn det er. Hadde det vært en mangel/feil på produktet kan selvfølgelig kunde heve kjøpet/ kreve annet produkt. Men skal alle teste produktet, finne ut at de ville heller ha en annen og deretter få lov til å bytte så hadde dette blitt store kostnader for bedrifter fordi med engang detter produktet er åpnet/brukt så synker verdien i det og de kan ikke lenger selge dette som A-vare og må dermed sette ned prisen og selge produktet brukt,.

Nei, du sier det sånn det _ikke_ er..

 

Men dette er forskjellige fra bedrift til bedrift så du kan jo høre med dem per mail og se høre om de tar det imot.

Det er ikke sånn at butikkene selv kan bestemme hva som ligger i den lovfestede angreretten.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Sier det sånn det er. Hadde det vært en mangel/feil på produktet kan selvfølgelig kunde heve kjøpet/ kreve annet produkt. Men skal alle teste produktet, finne ut at de ville heller ha en annen og deretter få lov til å bytte så hadde dette blitt store kostnader for bedrifter fordi med engang detter produktet er åpnet/brukt så synker verdien i det og de kan ikke lenger selge dette som A-vare og må dermed sette ned prisen og selge produktet brukt,.

Nei, du sier det sånn det _ikke_ er..

 

 

Ok jeg gir meg du vant, grattis :thumbup:

 

Ps: er på jobb, gidder ikke diskutere. Kanskje du har rett. eller kanskje ikke

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar
Sier det sånn det er. Hadde det vært en mangel/feil på produktet kan selvfølgelig kunde heve kjøpet/ kreve annet produkt. Men skal alle teste produktet, finne ut at de ville heller ha en annen og deretter få lov til å bytte så hadde dette blitt store kostnader for bedrifter fordi med engang detter produktet er åpnet/brukt så synker verdien i det og de kan ikke lenger selge dette som A-vare og må dermed sette ned prisen og selge produktet brukt,.

Nei, du sier det sånn det _ikke_ er..

Ok jeg gir meg du vant, grattis :thumbup:

Takk.

 

:roll:

Lenke til kommentar

At komplett er strenge? For et år siden så leverte jeg tilbake en prosessor jeg hadde brukt i 2 uker, fordi at prisene på prosessorene sank.

jeg skrev dette, og fikk utbetalt det jeg betalte for proessoren min, samt fraktkostnader.

 

For de pengene kjøpte jeg en ny prosessor.

 

Tapte de penger på det? Tja, sånn som man ser det.

Jeg handler fortsatt varer på Komplett, så jeg vil heller si at de tjente på det.

 

Hva med Elkjøp? 30 Dagers full returrett.

Der kan du prøve en vare i 30 dager, og fortsatt få tilbake pengene hvis du ikke er 100% fornøyd. Nå er ikke dette en rettighet, men et veldig fint "tilbud" fra Elkjøp sin side.

 

Hvorfor skulle de ha dette tilbudet, siden det er garantert at de taper penger på dette?

 

..

Send mail til Komplett og forklar din situasjon, og si at du ønsker å returnere telefonen.

Bare de kan svare på hvorvidt de aksepterer byttet eller ikke.

Lenke til kommentar

Egentlig er det ikke noe som heter angrerett når det ikke gjelder fjerntkjøp, så elkjøp er i dette tilfellet veldig snille på det. De taper jo selvfølelig litt på dette.

 

Skal rette meg fra tidligere, viss det står tydelig i angrerettskjemaet som du fikk at du ikke kan tilbakelevere produktet viss forseglinga er brutt så kan du ikke hvis ikke så kan du.

 

Som sagt av han over så er komplett ikke de vanskeligste firmaet på dette her.

 

Hørte forøvrig med forbrukerrådet og de kom fra til setnignen i svart.

Lenke til kommentar
Skal rette meg fra tidligere, viss det står tydelig i angrerettskjemaet som du fikk at du ikke kan tilbakelevere produktet viss forseglinga er brutt så kan du ikke hvis ikke så kan du.

Tullball. I angrerettloven er det spesifisert hvilke varer som ikke kan brytes forsegling på. Dette gjelder f.eks. filmer og programvare. En antitetisk tolkning av dette tilsier at andre produkter kan man ikke sette tilsvarende krav på.

 

Hørte forøvrig med forbrukerrådet og de kom fra til setnignen i svart.

Det vil jeg gjerne se dokumentert...

Lenke til kommentar
skal ikke blande meg lenger jeg. det går sikkert helt fint visstnokk så da er det jo bare å kjøre på.

 

btw: Kilde kommer ikke til å bli trodd uanz, var en fra forbrukerrådet her på jobben så jeg snakka med. Han var her i forbindelse med en sak på jobb.

 

Na skriver jeg fra Polen, men du er pa viddene. Vi har hatt disse diskusjonene sa langt som jeg husker tilbake, og enigheten er den samme hele tiden. Kunde har adgang a prove varen til en viss grad. Tas varen i bruk utover dette, slik at den ikke kan leveres tilbake i samme mengde og stand, sa kan en begynne a diskutere, men a dra dette sa langt som at en ikke kan ta av skjermfilmen eller sla den pa, sa narmer vi oss tilstandene en annen forumbruker skapte ved a si at alle gjenstander er slitegjenstander (hvilket ikke er en betegnelse i loven)

 

Tips til neste gang: les hele loven, ikke det som passer deg best, og hvis du har pastander sa kan du skrive kilden, hvis ikke er det som om det kom ut av munnen din.

Dette forumet forvirrer folk i for stor grad nettopp pga slikt tullball.

 

Om du foler deg stott na, sa far jeg beklage, men hadde du brukt 10 sekunder pa a soke sa ville du ha funnet en rekke trader som sier i mot det du na skrev, og jeg betviler pa det sterkeste at forbrukerradet gir deg enig i at straks varen er brukt sa forsvinner muligheten til a angre.

 

 

 

Edit:

 

La merke til dette:

 

Sier det sånn det er. Hadde det vært en mangel/feil på produktet kan selvfølgelig kunde heve kjøpet/ kreve annet produkt. Men skal alle teste produktet, finne ut at de ville heller ha en annen og deretter få lov til å bytte så hadde dette blitt store kostnader for bedrifter fordi med engang detter produktet er åpnet/brukt så synker verdien i det og de kan ikke lenger selge dette som A-vare og må dermed sette ned prisen og selge produktet brukt,.

 

 

Si meg, helt oppriktigtalt: Tror du hensikten med denne loven var a beskytte bedriftene eller forbruker? Om bedriften vil starte pa nett er det deres ansvar, men da ma de tale at loven sier at kunden kan angre seg og kalkulere dette i prisene. De kan ikke velge bort lover som er laget fordi de har en driftsmessig fordel til forskjell fra selskaper som lever i fysiske butikker.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...