Gå til innhold

Tilbyr 780i-oppgradering


Anbefalte innlegg

viss vi må betale 600kr så må man vell regne med

 

først sende inn det gamle og ut av norge... en fin fraktpris

Så får man nytt og det koster 600kr + toll + moms

så det er ikke sikkert d er så bilig som man vill ha det til viss de ikke gjør en deal med norsk toll først.

 

Ifølge tollvesenet er det kun reparasjoner/kostnadfrie garanti tilfeller som kan tas inn i landet igjen uten at det påløper moms/fortollingsgebyr. (i slike tilfeller må man ta forhåndskontakt med tollen for nødvendige utførselpapirer)

 

Evga-tilbudet vil derimot koste ca. 1200 kroner. (egenembalert CarryOn frakt 290 + EVGA 80 Euro(kr.640) + moms 160 + fortollingsgebyr 90)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
viss vi må betale 600kr så må man vell regne med

 

først sende inn det gamle og ut av norge... en fin fraktpris

Så får man nytt og det koster 600kr + toll + moms

så det er ikke sikkert d er så bilig som man vill ha det til viss de ikke gjør en deal med norsk toll først.

 

Ifølge tollvesenet er det kun reparasjoner/kostnadfrie garanti tilfeller som kan tas inn i landet igjen uten at det påløper moms/fortollingsgebyr. (i slike tilfeller må man ta forhåndskontakt med tollen for nødvendige utførselpapirer)

 

Evga-tilbudet vil derimot koste ca. 1200 kroner. (egenembalert CarryOn frakt 290 + EVGA 80 Euro(kr.640) + moms 160 + fortollingsgebyr 90)

 

vel, hvis du leser litt på evga så står det at; DET ER EN MÅTE FOR DERES RMA, og hva er da det? JO; DET ER AT ER DET NOE GALT MED hk\gpu osv, så sender du den inn og du får en eventuel "replacement" ( nytt )... og det du da sier her er at det er kostnadsfritt ( correct me i Im wrong ) og denne oppgraderingen ER en RMA (som er en "bytte"-ordning ) :p lett? JA

 

skjønte dere? :p

 

EDIT: det er faktisk oppgitt 2 forskjellige valutaer: dollar og euro.. det er 89,99 dollar og 79,99 euro, og 89,99 dollar er rundt 517 kr (etter gårsdagens kurs) så hvorfor gidde å betale 80 euro ( 640kr ) når du kan betale 520? :p

Endret av apoligize
Lenke til kommentar
Flott for meg som har to stk. EVGA 680i liggende da! Begge to er jo ubrukelige når det kommer til OC av quad-core :)

 

Dette skal gjennomføres snarest!

 

Er disse A1?

 

Disse versjonene før A1 har det vært bytteordning på før. Samme dealen. Der tilbydte dem kryssleveranse også.

 

Trodde ikke det var mulig å bytte inn non A1 til 780i.

 

Grunnen til at jeg spør er at du sier quad core oc suger på dem, og de gjør det ikke på A1 versjonen. Bare den forrige modellen som sleit der.

Lenke til kommentar
vel, hvis du leser litt på evga så står det at; DET ER EN MÅTE FOR DERES RMA, og hva er da det? JO; DET ER AT ER DET NOE GALT MED hk\gpu osv, så sender du den inn og du får en eventuel "replacement" ( nytt )... og det du da sier her er at det er kostnadsfritt ( correct me i Im wrong ) og denne oppgraderingen ER en RMA (som er en "bytte"-ordning ) :p lett? JA

 

skjønte dere? :p

 

Vel, er ikke helt sikker på om dette "kvalifiserer" som kostnadsfritt (i.h.t. tollvesenet) all den tid eVGA krever 80 euro

 

Anyway, regnestykket mitt var basert på worst case. Man kan slippe billigere unna ved å (risikere) sende pakken som uregistrert/uforsikret, og kanskje håpe på at pakken fra eVGA ikke blir stoppet i tollen. Da vil det i tilfelle bli en totalkostnad på rundt 700 kroner.

Lenke til kommentar

Så innbyttet er ikke så lukrativt som man skulle tro. Evga sitt 680i går nytt for 1600kr enda. Dette må man levere inn pluss en medregnet innbytteavgift på ca. 1000kr i forsendelse og avgift til evga. Da er man oppe i ca. 2500kr som er det samme som et nytt 780i hk mest trolig koster. Selger man det gamle kortet for ca 1000kr å legger på 1000kr så er man jo nesten på samme prisen, og man slipper å sende kortet til Evga. Hadde derimot noen av de norske distrubutørene tatt kortet inn mot avgiften så hadde det vært atskillig mer lukrativt.

Lenke til kommentar

Noen må finne ut av dette og gi oss tilbakemelding! :D

 

selv har jeg nå sendt epost til evga og spurt om hvor lang tid det vil ta og sende til norge og om det er mulig å få tilsendt et nytt kort for å så sende det andre i retur eller at begge sendes mer eller mindre samme dag.

 

forsåvidt ganske forståelig at en vil ha inn varen sin for å sende en ny til kunden igjen, eller skunne en jo lurt de trill rundt og tjent masse ^^

Lenke til kommentar
Så innbyttet er ikke så lukrativt som man skulle tro.

 

Tror man forsåvidt kan si det er et lukrativt og godt tilbud for alle andre, untatt oss som bor i Norge. Er vel ikke så mange andre land som har så rigide toll-bestemmelser, høye avgifter, og dyr frakt, som oss. Trist det liksom slår ut slik når et selskap vil vise ekstra goodwill og god kundebehandling.

Lenke til kommentar

I følge Eric Anaya i EVGA tar det ca tre uker regnet fra den dag du sender replacement til EVGA til du har ditt nye 780i på pulten. Har spurt om det blir behandlet som en RMA-sak altså ikke toll(?).

Fraktomkostninger til EVGA må selv dekkes. Det gjør det forsåvidt også når de sender deg ditt nye 780i hehe. Men kun 5 euro eller noe..

Lenke til kommentar
Flott for meg som har to stk. EVGA 680i liggende da! Begge to er jo ubrukelige når det kommer til OC av quad-core :)

 

Dette skal gjennomføres snarest!

 

Da er du like langt ettersom oghså 780i er ubrukelige når det kommer til OC av quad-core... Bruk pengene dine på et MOBO som overklokker quad-core godt dersom det er det du ønsker, f.eks. et MOBO med intel basert chipset... :p

Lenke til kommentar
Flott for meg som har to stk. EVGA 680i liggende da! Begge to er jo ubrukelige når det kommer til OC av quad-core :)

 

Dette skal gjennomføres snarest!

 

Oida, de er ubrukelige til OC av quad core? Hvordan kan man evt sjekke om man har A1-versjon, hvis man har kasta pakka? Kjøpte kortet i september...

Lenke til kommentar

Ubrukelig er et sterkt ord. De har mange FSB-hull, og er kjedelige å overklokke, men ikke ubrukelige. Dessuten finnes det mange enkle mods til eldre 680i SLI referanse-ish kort som man kan bruke (vet blant annet om en enkelt blyant-mod som fikser vdrop/vdroop). Det finnes også en mod hvor man fjerner en resistor som lager krøll (det er vel det A1-versjonen har fikset på).

 

Uten mods, så må man belage seg på å antageligvis ikke treffe på noen store klokkefrekvenser i forhold til de beste Intel-chipsettene, men X38 kan matches greit så vidt jeg vet. Jeg vet ikke om original eVGA-kortene var spesielt elendige i forhold til andre 680i-kort, men om det ikke er det, så går det fint an å klokke med de, det tar bare litt tid når man går over 333MHz FSB (mye prøving og feiling for å finne stabile innstillinger).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Ubrukelig er et sterkt ord. De har mange FSB-hull, og er kjedelige å overklokke, men ikke ubrukelige. Dessuten finnes det mange enkle mods til eldre 680i SLI referanse-ish kort som man kan bruke (vet blant annet om en enkelt blyant-mod som fikser vdrop/vdroop). Det finnes også en mod hvor man fjerner en resistor som lager krøll (det er vel det A1-versjonen har fikset på).

 

Uten mods, så må man belage seg på å antageligvis ikke treffe på noen store klokkefrekvenser i forhold til de beste Intel-chipsettene, men X38 kan matches greit så vidt jeg vet. Jeg vet ikke om original eVGA-kortene var spesielt elendige i forhold til andre 680i-kort, men om det ikke er det, så går det fint an å klokke med de, det tar bare litt tid når man går over 333MHz FSB (mye prøving og feiling for å finne stabile innstillinger).

 

Noen tips til hvor jeg kan finne mer info om disse modsa?

Lenke til kommentar
Then NVIDIA delayed the 700i series for about six weeks as rumors flew that Penryn would not work properly with 780i, at least in the quad-core flavor. The talk was that NVIDIA was respinning the chipset to fix compatibility issues. NVIDIA now tells us that the issue was a change in the final release of Penryn that required a rework of some of the board circuitry. The chipsets themselves, both 780i and 680i, are said to be perfectly capable of supporting Penryn if used on a modified board. It now appears a complete fix cannot be made with just a BIOS update for 680i; it is possible a BIOS update will allow dual-core Wolfdale to work as it should, but not quad-core Yorkfield. We will leave the official word for this with NVIDIA and their board partners.

kilde

 

Tolker dette som at det ikke skal være noe problem :)

Lenke til kommentar

Ingen som har tatt kontakt med forbrukerombudet når det gjelder 680i kortene? Når det står at de skal støtte 45nm og 1600FSB, og de ikke gjør dette, så har man kjøpt en vare som ikke tilfredsstiller de kravene/spesifikasjonene som er opplyst under kjøp.

Dette hadde jeg gjort vist jeg hadde kjøpt et 680i kort som det står skal støtte 45nm, men som ikke gjør det alikavell.

Lenke til kommentar
Ingen som har tatt kontakt med forbrukerombudet når det gjelder 680i kortene? Når det står at de skal støtte 45nm og 1600FSB, og de ikke gjør dette, så har man kjøpt en vare som ikke tilfredsstiller de kravene/spesifikasjonene som er opplyst under kjøp.

Dette hadde jeg gjort vist jeg hadde kjøpt et 680i kort som det står skal støtte 45nm, men som ikke gjør det alikavell.

 

Vurderer dette selv. Men hva kan én forvente å få ut av det?

Få tilbake summen som vi en gang betalte for hovedkortet?

Trengs en eventuell kvittering? For den har jeg nok rotet bort, om jeg ikke klarer å grave den fram.

Lenke til kommentar
Ubrukelig er et sterkt ord. De har mange FSB-hull, og er kjedelige å overklokke, men ikke ubrukelige. Dessuten finnes det mange enkle mods til eldre 680i SLI referanse-ish kort som man kan bruke (vet blant annet om en enkelt blyant-mod som fikser vdrop/vdroop). Det finnes også en mod hvor man fjerner en resistor som lager krøll (det er vel det A1-versjonen har fikset på).

 

Uten mods, så må man belage seg på å antageligvis ikke treffe på noen store klokkefrekvenser i forhold til de beste Intel-chipsettene, men X38 kan matches greit så vidt jeg vet. Jeg vet ikke om original eVGA-kortene var spesielt elendige i forhold til andre 680i-kort, men om det ikke er det, så går det fint an å klokke med de, det tar bare litt tid når man går over 333MHz FSB (mye prøving og feiling for å finne stabile innstillinger).

 

Kan jeg skrive under på. Er mange som har bra erfaringer med overklokking på dette chipsettet.

 

Bare se på evga forumet hva dem har fått til der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...