Gå til innhold

Forskjellen på "Telenor" og "Telenor Internett"?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med min nye Nokia E90. Av og til så bytter den om mellom "Telenor Internett" og "Telenor" når jeg er på nettet eller kobler opp mot eposten. Jeg har slettet "Telenor Internett" og "Telenor" ser ut til å fungere like bra på internett.

 

Er det likegyldig hva man bruker? Er det maks pris på 75,- på begge to (Frifiks)? Jeg mener å huske at når jeg konfigurerte min gamle Tytn så var det viktig at det sto "telenor" når den koblet seg opp på nettet eller så fungerte ikke maksprisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det letteste er å gå inn og sjekke innstillingene på begge to. Se om apn er det samme. Jeg mener jeg hadde det samme da jeg hadde Telenor. Om jeg ikke husker helt feil var den ene innstillingene jeg mottok OTA fra Telenor, og den andre ble lagt inn automatisk av telefonen da den oppdaget et SIM-kort. Innstillingene var dog de samme. Men sjekk for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

På min telefon så bruker jeg kun Telenor Internett, og det fungerer bra for meg.

 

Jeg tror ikke det har noe å si hverken på hastighet eller kostnad. Telenor operer med makspris slik at det er ingen forskjell om hvilken profil du bruker.

 

Jeg husker at den ene går igjennom gatewayen; Telenor. Det er derfor jeg slettet den profilen siden det kan ha betydning for hastighet.

Lenke til kommentar
Jeg husker at den ene går igjennom gatewayen; Telenor. Det er derfor jeg slettet den profilen siden det kan ha betydning for hastighet.

Kremt. Begge går nødvendigvis via en gateway. Man kommer ikke særlig langt på nettet uten en gateway. Det var kanskje proxy du mente?

 

(Da jeg selv hadde telenor, slettet jeg begge, og la inn manuell info slik at jeg fikk offentlig IP)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...