Gå til innhold

Din temperatur på soverommet?


Tharos.

Temperatur på ditt soverom  

164 stemmer

  1. 1. Hvilken temperaturhar du på ditt soverom?

    • <15
      30
    • 16
      14
    • 17
      10
    • 18
      13
    • 19
      9
    • 20
      25
    • 21
      9
    • 22
      9
    • 23
      6
    • 24
      7
    • >25
      5
    • Jeg er viking og trives best ved 0 til - 20 grader
      25


Anbefalte innlegg

Etter at jeg lå og blåste frostrøyk i senga i går, ble jeg litt nysgjerrig på hva slags temperatur folk har på soverommene sine. (Og nei, dette er ingen fetisj, eller noe slikt you bastards).

Nesten alle jeg vet om (de jeg har spurt) har vanlig romtemperatur på soverommet sitt, noe som for meg høres helt jævlig ut for å være ærlig.

 

Hva slags temperatur liker dere å sove i? Og hva anbefales av "ekspertene"?

:)

(Kanskje en snill nissemod lager en poll også, hvem vet?)

 

Moderatornotis: Lagt til poll.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På vinteren ligger temperaturen på soverommet mitt på omkring 13 til 16 grader. Om våren/sommeren står vinduet oppe, men gardiner dratt for. Prøver med andre ord å holde rommet mitt så kjølig so mulig. Jeg får ikke sove om rommet mitt er for varmt. Derfor synes jeg det er superdigg med kaldt soverom. Foretrekker det relativt kjølig hele døgnet. Noen vil sikkert kalle meg syk når jeg går rundt i bare en litt tykk vanlig genser (t-skjorte under) på juletid i Bergen. Men jeg liker det slik. :)

Lenke til kommentar

Romtemperaturen i dette huset ligger vel rundt 16-18°C (18 oppe og 16 nede), og soverommet mitt ligger som oftest i den nedre delen av det intervallet. Kanskje 15°C innimellom. Av og til våkner jeg opp og er kald på nesen og sånt. Da mistenker jeg at det har vært under 15°C.

Jeg skjønner ikke bæret når jenter på skolen klager over kalde klasserom når det sikkert er 20°C der inne. Har dagens jenter rett og slett blitt for tynne? Eller har de bare latterlig lav forbrenning som følge av "sunt kosthold"?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
På vinteren ligger temperaturen på soverommet mitt på omkring 13 til 16 grader. Om våren/sommeren står vinduet oppe, men gardiner dratt for. Prøver med andre ord å holde rommet mitt så kjølig so mulig. Jeg får ikke sove om rommet mitt er for varmt. Derfor synes jeg det er superdigg med kaldt soverom. Foretrekker det relativt kjølig hele døgnet. Noen vil sikkert kalle meg syk når jeg går rundt i bare en litt tykk vanlig genser (t-skjorte under) på juletid i Bergen. Men jeg liker det slik. :)

That's the viking talking! :D

Men hittil var det mye varme soverom gitt! :hmm:

Lenke til kommentar

la oss si det sånn: *lang avhandling om temp på soverommet mitt*

 

eller bare kort og godt: ute temp(vinduet står oppe 365 dager i året) :) så nå i det siste har det vært -20 til tider

edit: kommando med helt vanlig dyne.. nothing fancy.. kan vel si jeg er varmblodig? ^^

Endret av ZeS
Lenke til kommentar

Sover rett under et åpent vindu, så nå om vinteren er det deilig temperatur. Den beste sovetemperaturen er mellom -5 og +10. Blir det kaldere enn -5, sover jeg med en varm ulltrøye og ull-lue tredd godt nedover ørene, og et ullpledd over dyna nederst ved beina. Når det er under femten kalde hender det jeg lukker vinduet.

 

Det verste jeg vet er å sove i et rom som er varmere enn 20 grader. Da sliter jeg med å få sove. Er vant til å ha en tung dyne over meg, og liker absolutt ikke å sove med et tynt laken over meg. Så jeg vurderer faktisk å skaffe meg kjøleanlegg til soverommet for å bedre søvnkvaliteten i sommermånedene.

Lenke til kommentar
That's the viking talking! :D

Men hittil var det mye varme soverom gitt! :hmm:

Hehe. Skulle ikke forundre meg om det renner vikingblod i mine årer. :) Det ser ut som om mange foretrekker varme soverom. Jeg tror hemmeligheten bak å takle kjølige soverom er en jevnt over god forbrenning. Da holder man seg varm og sover bedre. Riktignok har jeg ingen jevn eller god forbrenning. Hvorfor jeg holder meg varm må gudene vite. Men varm holder jeg meg nå uansett.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...