Gå til innhold

Din temperatur på soverommet?


Tharos.

Temperatur på ditt soverom  

164 stemmer

  1. 1. Hvilken temperaturhar du på ditt soverom?

    • <15
      30
    • 16
      14
    • 17
      10
    • 18
      13
    • 19
      9
    • 20
      25
    • 21
      9
    • 22
      9
    • 23
      6
    • 24
      7
    • >25
      5
    • Jeg er viking og trives best ved 0 til - 20 grader
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La til avstemning med forholdsvis fornuftige alternativer.

 

Vel, hadde vært enda mer fornuftige hvis du fortsatte skalaen under 15 grader :)

 

For soverom om natten anbefales en temperatur mellom + 12 og + 15 ° C, men her mangler grunnlag for å anvende skåring for avvikende temperaturer ettersom beboerne kan ha meget forskjellige behov. For de fleste er soveromstemperaturer under + 12° C og over + 15° C å betrakte som "dårlig".
Lenke til kommentar

Tipper det er et sted mellom 10 og 15 ºC på soverommet mitt, iallfall kommer det trolig dit ned nå om vinteren i perioder når det faktisk er litt kaldt ute. Kunne jo vært gøy å måle det eksakt.

 

Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine (trønderlån med dårlig isolasjon), kunne soveromstempen min komme så vidt ned mot frysepunktet for vann når det var på det kaldeste i romjulen (men da var det gjerne godt og vel -30 ºC ute også). Nå, derimot, er det lunere forhold både mht. veggisolasjon og utetemperatur der jeg bor, uten at dette er en overgang som plager meg noe særlig. :)

Lenke til kommentar
As we speak har jeg -3 grader på rommet mitt :) Pcn greier ikke lengere å varme rommet :D

Dette var vel ikkje heilt bra... Ved eit plutselig verskifte slik at det blir varmare ute enn inne (noke norske hus ikkje er konstruert for) kan det slå seg, og du kan få problem med fukt/mugg. Med konstant lufting vil du vel unngå det problemet (men det kan vere andre problem?). Ytterveggane er også betre isolert enn innerveggane, og du vil ha eit større varmetap ellers i huset.

Lenke til kommentar

Jeg tok feil. Temperaturen på rommet mitt varierer ikke mellom 13 og 16 grader, men 9 og 16 avhengig av om vinduet er åpent eller lukket. Ligger på gode ti grader når jeg skal sove. Det er utrolig deilig til gjengjeld. Joda, man fyrser gjerne litt de første ti minuttene. Men så varmes luften under dynen opp av kroppen og etterhvert føler man et evig velbehag av passende dynetemperatur, samtidig som man puster inn den friskest luft. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...