Gå til innhold

PS3 FW 2.10 Ute i morgen(18.12)


vegavnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke ut som det er noe XviD støtte i oppdateringen. Klarer ivertfall ikke å spille av mine Xvid filmer på den eksterne harddisken eller gjennom tversity

Husk at TVersity ikke har kommet med oppdatering av serveren som tar hensyn til DivX-støtten i PS3. Dessuten er PS3 støtten noe begrenset. XviD kan nok fungere i enkelte tilfeller, men langt fra alle. Vi får se hva TVersityfolka lirer av seg de nærmeste ukene.

 

For min del savner jeg muligheten for at PSP kan brukes som fjernkontrol så jeg kan bla i musikkfiler og streame via PS3 og ut på anlegget uten å skru på TV'n. Det må da snart være mulig å implementere. Da kjøper jeg PSP på dagen.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som det er noe XviD støtte i oppdateringen. Klarer ivertfall ikke å spille av mine Xvid filmer på den eksterne harddisken eller gjennom tversity

Husk at TVersity ikke har kommet med oppdatering av serveren som tar hensyn til DivX-støtten i PS3. Dessuten er PS3 støtten noe begrenset. XviD kan nok fungere i enkelte tilfeller, men langt fra alle. Vi får se hva TVersityfolka lirer av seg de nærmeste ukene.

 

For min del savner jeg muligheten for at PSP kan brukes som fjernkontrol så jeg kan bla i musikkfiler og streame via PS3 og ut på anlegget uten å skru på TV'n. Det må da snart være mulig å implementere. Da kjøper jeg PSP på dagen.

 

ja absolutt noe jeg savner også , burde være meget enkelt å få til . Prøvde å streame en HD xvid fil til psp akkurat, funker meget bra .

Lenke til kommentar

Det nye "visualizern" er jo en joke. Er en planet som rører på seg, har ikke en bajs med musikk å gjøre. Nei, her gjør X360 det MYE bedre.

 

Er fornøyd med at vi kan spille av divx/xvid, og skal snart teste om det funker med mkv/x264 (har mine tvil), skal også sjekke om den klarer å dekode DDHD/DTSMAHD linear til forsterker, om den gjør dette, blir jeg sværtglad!

 

Har leita litt rundt, og har forstått det at bitmapping type3 skal enchante lyden, men på hvilke områder gjør den det?

Lenke til kommentar
<a href="http://fumufumu.q-games.com/" target="_blank">http://fumufumu.q-games.com/</a> Nye musikk visualiser ;) Ser helt rå ut!

 

 

Vi har akkurat spylt Gizmodoz liksom test rett i dass. Xvid fungerer som bare juling i følge ett ti talls personer.

 

Editor Brian Lam chimed in:

 

"Sorry guys. We tested a few files and none of them worked. Likely the files or user error on Jason's part. Forgive us, it's been a long day. Clearly, the XVid is working for all of you, so let us reevaluate things a bit more in the morning. Goodnight.

 

Haha Gud for noen nisser!

http://www.n4g.com/ps3/News-93705.aspx

Lenke til kommentar

Har nettop testet med flere filmer, og det er FÅTALL som fungerer hos meg.

Nå er alle Xvid kodet, men står oppført som DivX på PS3 når jeg trykker info.

Bruker Avicodec til å lese av på PC, og det står på en som funker:

Video : 490 MB, 1048 Kbps, 23.976 fps, 608*256 (2.21:1), XVID = XVID Mpeg-4, Supported

 

mens en som IKKE funker:

Video : 533 MB, 1232 Kbps, 25.0 fps, 608*256 (2.21:1), XVID = XVID Mpeg-4, Supported

 

Er det sånn at dem ikke klarer å spille av 25fps? Er jo eneste forksjellen bortsett fra bitraten i seg selv.

 

Til dere som påstår at "alle funker", har dere testet mer en enn fil?

Er ikke noe grunn til at det skal fungere hos noen, mens ikke hos andre med samme oppsett.

 

EDIT:

Etter mer testing ser det ut til at nyere Xvid fungerer ok. Som f.eks tv serier

som er kommet ut i det siste. Men enkelte eldre filer fungerer ikke.

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar

UPDATE:

 

DTS MA HD dekodes fortsatt kun som 'core', noe som tilsvarer en konstant bitrate på 1.5Mbps, mens DD TrueHD har en variende bitrate fra 0 - 3Mbps (kan vel gå høyere, men fant ingen syke scener som trengte dette). Dette må jeg si jeg likte!

LPCM har en konstant bitrate på 4.6Mbps for de som ikke visste det.

 

Fra TVersity får jeg streamet alle mulige divx, men ikke X264/mkv, noe som suger noe helt jævl*g!

 

jaja, det kommer seg!

Lenke til kommentar

Hos meg fungerer xvid tvrips, det som ikke fungerer er 720\1080p x264 mkv filer..

 

Ser ikke så altfor fra ut med en xvid serie \ film på en 40" full hd, drøyer mediacenter funksjonene til de får støtte for x264, det kommer vel ikke før om 5-10 år (ca like lang tid som det tok før de integrerte xvid:P)

Lenke til kommentar
Hos meg fungerer xvid tvrips, det som ikke fungerer er 720\1080p x264 mkv filer..

 

Ser ikke så altfor fra ut med en xvid serie \ film på en 40" full hd, drøyer mediacenter funksjonene til de får støtte for x264, det kommer vel ikke før om 5-10 år (ca like lang tid som det tok før de integrerte xvid:P)

.mkv tror jeg aldri skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...