Gå til innhold

når Canon 5DmkII i Norge etter PMA08?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For litt siden var 'alle kamera så bra at det ikke var noe tema' og nå er det stort sett det eneste som teller ;)

Først var det megapixler, nå er ISO ytelse, det neste blir nok høyere dynamikk område.

 

I tillegg til alt stasjet som de fleste av oss egentlig ikke trenger: Støv-fjerning som nesten virker, halvhjertede Liveview løsninger,flere scene styles og program modes osv.

 

Men 3" skjerm slik som Sony og Nikon har - det har jeg lyst på.

 

Tom

Lenke til kommentar
For litt siden var 'alle kamera så bra at det ikke var noe tema' og nå er det stort sett det eneste som teller ;)

Først var det megapixler, nå er ISO ytelse, det neste blir nok høyere dynamikk område.

 

Det pinlige er jo at det var vitterlig dynamikk som skulle ha kommet først!! Jeg er så sjeleglad at Nikon D3 gir folk en liten wakeupcall på skaleringsmulighetene med gode, rene piksler- og ikke ved antall MP.

Lenke til kommentar

Jeg får se ann litt hva specsa blir på den nye 5D'en. Men jeg gidder nok ikke kjøpe en brukt mk1 for så en mk2, da bruker jeg heller 7-8000 ekstra for å få den når den er ny. Jeg er ikke så begeistret for flere megapixler egentlig. De kommer jo til å gjøre mange andre forbedringer for å få like bra bilde, men med flere megapixler. Tenk hvor mye bedre kameraet ville vært med 2 års utvikling men samme antall megapixler.

Lenke til kommentar

Det høres ut for meg som om du fremdeles har litt å lære - noe som er naturlig siden du skal begynne på skole.

 

Kanskje det hadde vært greit å lære seg å bruke 400D fullt ut, og så evt bytte til en topp-modell om 6 eller 12 mnd når du vet bedre hva du trenger?

 

Jeg mener at dersom du ikke greier å ta gode bilder med 400D så tyder mye på at problemet ligger hos fotografen?

 

-k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Det høres ut for meg som om du fremdeles har litt å lære - noe som er naturlig siden du skal begynne på skole.

 

Kanskje det hadde vært greit å lære seg å bruke 400D fullt ut, og så evt bytte til en topp-modell om 6 eller 12 mnd når du vet bedre hva du trenger?

 

Jeg mener at dersom du ikke greier å ta gode bilder med 400D så tyder mye på at problemet ligger hos fotografen?

 

-k

 

Det er det som er planen min. Kjøpe L objektiver, men fortsette å bruke 400D, for så og kjøpe 5d mk 1/2 (kommer ann på økonomien) om et halvt år eller noe sånt. Beholde 400D som backup kamera, siden den nesten fungerer som en 1.6 tele converter.

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar

Ser noen nevner nyprisen på 5D til 27-28k. Hva tror dere nyprisen kommer til å bli på denne? Med 1D MK3 så lavt i pris om 30k høres det litt mye ut. Dessuten svermer det jo en del rykter om at modellen deles i to, slik at Canon blir alene med en FF lineup fra D300s prisnivå, og til 1DS nivå, og en i midten. Jeg liker den tanken.

 

Sonys A900 ventes jo også på nyåret, og antas å være FF eller tilnærmet, men ikke en direkte konkurent til 5D, hvor den antas å få ca 16mp og A900 20-22mp, og de forskjeller det medfører.

Lenke til kommentar

http://foto.no/cgi-bin/articles/articleVie...articleId=39914

 

Den japanske avisen Kyodo News har intervjuet strategisjefen Owada i Canon og Nikon-direktøren Lang. I intervjuet avslører Owada at Canon i løpet av 2008 vil lansere en etterfølger til Canon EOS 5D. Han avslører ikke mye, men etterfølgeren skal være mer robust og med flere piksler.
Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...