Gå til innhold

One Piece Mangatråden! (Spoileradvarsel!)


Anbefalte innlegg

Hehe, nå snører det seg til. Mistenker at One Piece kommer til å ta fullstendig av i en lang tid nå. Kommer til å bli mye drøye folk som slåss mot hverandre. Tror Blackbeard kommer til å drepe Whitebeard sjøl. Syns liksom de har lagt litt opp til at han skal være erkefienden til Luffy når de var på den baren og de spiste akkurat motsatt ting og har like type crews men motsatte, osv.

 

Mulig han kommer til å drepe Ace også for å sette han opp som en ordentlig nemesis for Luffy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare 17 sider i denne uka? Håper dettte bare er et engangstilfelle, og at kapitlene ikke vil forbli kuttet ned sånn som i Naruto.

 

Ok kapittel. Herlig til å bare være ment som en build-up, og de neste ukene kommer nok til å være mer eller mindre ekstreme. Impel Down virker som et ganske så uhyggelig sted i grunn. Og nydelig å endelig høre mer om Buggy igjen, han har vært borte en ganske god stund nå!

la ikke merke til at de var mindre sider engang.. men det kan være fordi det var 3 dobbeltsider.. er sikkert en del arbeid som går med i dem...

 

enig i at impel down var ett uhyggelig sted, fikk litt berserk følelse når jeg leste kapittelet. men lurer på hvordan luffy skal lure seg gjennom en full kroppsvisitering.

 

Jeg tror han banker dem ,hehe. Men hadde vært bedre om Boa kunne brukt sin Haki slik at alle besvimer der eller sagt '' men hvis jeg tar jakken av meg så fryser jeg,dere vil vel ikke at kroppen min skal fryse <3<3'' alle sier : nei nei,,bare gå,og lar dem gå med håndjern på henda :D

 

Men tror dere ikke at hvis de tar kropp skjekk så kan de se tatto til Boa som er bak på ryggen.?jeg tror de kan se den,men Luffy fikser dem,

Lenke til kommentar
Hehe, nå snører det seg til. Mistenker at One Piece kommer til å ta fullstendig av i en lang tid nå. Kommer til å bli mye drøye folk som slåss mot hverandre. Tror Blackbeard kommer til å drepe Whitebeard sjøl. Syns liksom de har lagt litt opp til at han skal være erkefienden til Luffy når de var på den baren og de spiste akkurat motsatt ting og har like type crews men motsatte, osv.

Mulig han kommer til å drepe Ace også for å sette han opp som en ordentlig nemesis for Luffy.

 

Alt er mulig...

1) Men jeg tror ikke BB dreper Ace. Fordi Luffy redder Ace nå. WB kommer dit og tror at Ace er inne der fremdeles og begynner slåss mot alle. Senere når han er heftig sliten BB tar sjansen og dreper han og WB taper krigen og Marinen viser hele verden hvor sterke de er akkurat når de drepte Gold D. Roger. Ace får senere vite at BB drepte Wb og tar hevn igjen,men mister eget liv så Luffy tar hevn senere.

 

2)Eller Luffy redder Ace fra fengslet, de stikker og prøver finne WB slik at han vet at Ace er ute. De finner WB forteller ham det. Og det ble ingen krig eller noen ting :D

 

Men jeg tror mest sannsynligvis det blir krig , fordi det er 33 timer igjen til Ace skal dø . Så jeg tror nr 1 skjer sikkert.

Men en ting er sikkert, BB klarer ikke banke WB en mot en. Men hvis WB slåss mot 3 Admiraler + 3 Shichibukaier + noen Vice Admiraler. Og WB vinner men er veldig sliten og da tar BB sjansen til å Drepe WB..Det må skje slik får ellers klarer BB aldri drepe WB..

Det er min mening ..

 

Kan jeg spørre dere noe ?

Jeg skjønte ikke helt , hva som foregikk i fengslet? De slåss og det kom en ku eller okse og nocka dem ?

 

Tror dere Moren til Ace er gærn som Dragon eller?

 

Og til slutt tror dere Ace har egen mor og Luffy har en annen mor bare begge har Dragon som far ?

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar

Det som skjedde i fengselet var noe sånt som at en eller annen nykommer fikk bank av en større, sterker person, og deretter ble begge to banket opp av en minotaur og ført bort. Sånn omtrent.

 

Moren til Ace høres i følge Ace selv ut som en bedre forelder enn Dragon i alle fall. Vanskelig å si om Luffy og broren har samme mor, men siden det ikke er noe som tyder imot det, antar jeg bare det for nå.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar
Det som skjedde i fengselet var noe sånt som at en eller annen nykommer fikk bank av en større, sterker person, og deretter ble begge to banket opp av en minotaur og ført bort. Sånn omtrent.

 

Moren til Ace høres i føle Ace selv ut som en bedre forelder enn Dragon i alle fall. Vanskelig å si om Luffy og broren har samme mor, men siden det ikke er noe som tyder imot det, antar jeg bare det for nå.

 

Virker som fengslet er ekstrem farliig .. vel for håpe at oda forteller mer om Ace og Luffy ,

..

Men takk for info Serjiously :p

Lenke til kommentar
Moren til Ace høres i føle Ace selv ut som en bedre forelder enn Dragon i alle fall. Vanskelig å si om Luffy og broren har samme mor, men siden det ikke er noe som tyder imot det, antar jeg bare det for nå.

Siden det ikke er noe som tyder imot det? Ace sa eksplisitt at Luffy og han har samme far. Noen setninger senere sier han "I took the name Portgas from my mother who I owe a huge debt." Kontrasten av at han nevner både seg selv og Luffy i forbindelse med faren og direkte etterpå nevner kun seg selv i forbindelse med moren tolker jeg som en sterk implikasjon på at de har forskjellig mor. Det høres forøvrig ut som grunnen til at de har forskjellige etternavn er fordi Ace insisterte på å IKKE ha samme etternavn som far sin. Men alt er åpent over hvorvidt de halvbrødre eller ikke. Hele greia med at Ace visste mer om faren sin en Luffy gjorde tyder nesten på delvis forskjellig oppvekst.

Lenke til kommentar
Moren til Ace høres i føle Ace selv ut som en bedre forelder enn Dragon i alle fall. Vanskelig å si om Luffy og broren har samme mor, men siden det ikke er noe som tyder imot det, antar jeg bare det for nå.

Siden det ikke er noe som tyder imot det? Ace sa eksplisitt at Luffy og han har samme far. Noen setninger senere sier han "I took the name Portgas from my mother who I owe a huge debt." Kontrasten av at han nevner både seg selv og Luffy i forbindelse med faren og direkte etterpå nevner kun seg selv i forbindelse med moren tolker jeg som en sterk implikasjon på at de har forskjellig mor. Det høres forøvrig ut som grunnen til at de har forskjellige etternavn er fordi Ace insisterte på å IKKE ha samme etternavn som far sin. Men alt er åpent over hvorvidt de halvbrødre eller ikke. Hele greia med at Ace visste mer om faren sin en Luffy gjorde tyder nesten på delvis forskjellig oppvekst.

 

Enig der. Men man vet aldri . Kansje vi får vite senere om foreldre til de to

Lenke til kommentar

Kan være enig i at måten Ace sier det på muligens legger opp til at de har forskjellig mor, joja. Men nå var det også Garp som først nevnte Dragon og Luffy, så der var det veldig naturlig at Ace svarte med Dragon som "VÅR far," uten at han nødvendigvis trengte å nevne Portgas xxxxxx som "VÅR mor" siden det at han tok navnet hennes egentlig ikke hadde noe med Luffy å gjøre.

 

Mææææh, det ble teit formulert, og har kanskje ikke noen betydning, egentlig.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Håer og tror det bare er luffy i strawhat crewet som lærer seg haki. De sa jo det bare er en av en million som har potensiale for det elns. Men om flere i crewet utvikler haki, så ser jeg for meg at det er zoro. Kan ikke helt tro at det er noe som bare kan læres heller.. Da burde vel alle i shanks crew kunne det.

Lenke til kommentar
Håer og tror det bare er luffy i strawhat crewet som lærer seg haki. De sa jo det bare er en av en million som har potensiale for det elns. Men om flere i crewet utvikler haki, så ser jeg for meg at det er zoro. Kan ikke helt tro at det er noe som bare kan læres heller.. Da burde vel alle i shanks crew kunne det.

Var ikke det de sa. De sa at Kongenes Haki (den Luffy har brukt til å gjøre folk bevistløse) var det bare en av en million som kunne lære seg. Men er enig i at Luffy kommer til å være den eneste i crewet til å lære seg DEN.

 

Zoro tror jeg allerede har brukt Haki faktisk. Greia hans med å kutte gjennom stål fordi han hører pusten til stålet føles likt ut som når Rayleigh klarte å treffe Logia-folk. Og Rayleigh sa jo at de kunne høre "the breath of all things", så tror personlig Haki binder sammen mye av det vi har sett men ikke har fått ordentlig forklaring på.

Lenke til kommentar
Håer og tror det bare er luffy i strawhat crewet som lærer seg haki. De sa jo det bare er en av en million som har potensiale for det elns. Men om flere i crewet utvikler haki, så ser jeg for meg at det er zoro. Kan ikke helt tro at det er noe som bare kan læres heller.. Da burde vel alle i shanks crew kunne det.

Var ikke det de sa. De sa at Kongenes Haki (den Luffy har brukt til å gjøre folk bevistløse) var det bare en av en million som kunne lære seg. Men er enig i at Luffy kommer til å være den eneste i crewet til å lære seg DEN.

 

Zoro tror jeg allerede har brukt Haki faktisk. Greia hans med å kutte gjennom stål fordi han hører pusten til stålet føles likt ut som når Rayleigh klarte å treffe Logia-folk. Og Rayleigh sa jo at de kunne høre "the breath of all things", så tror personlig Haki binder sammen mye av det vi har sett men ikke har fått ordentlig forklaring på.

 

Enig der. Men vi fikk se litt Haki, tror vi ser mer av det når det er krig... Men alle kan lære seg haki, men ikke KING haki, siden det er 1 av million

Lenke til kommentar

er enig at mye av det uforklarte kan være involvert med haki, men tror også at vi vet altfor lite om haki til å se på det som mer enn en teori... personlig håper jeg at haki ikke har noe å gjøre med ting som asura, diable jambe, og høre "the breath og things"... da blir haki nesten som df bare uten de negative sidene. jeg liker df's, og vil ikke at haki skal erstatte dem.. av det vi har sett av haki til nå ser det ut som om den trumper df's, leser motstanderenes bevegelser(før de gjør dem!), gir brukeren en tilstedeværelse som alene kan slå ut folk, og slår tibake angrep.. den trenger strengt tatt ikke å bli sterkere..

Endret av Inverno
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i det inverno. Er bare det at jeg tror at å høre deler av "the breath of all things" er implisitt i mye av det du beskrev. Blant annet sa de på Sky Island at "voices" forsvant, for meg høres det ut mye ut som puster i og med at det er noe man "hører". Tror alle materialer har en stemme/pust, så å spå hva folk gjør, klare å skade/treffe df-brukere, kutte stål, slå tilbake angrep tror jeg alle har med å høre stemmen til det relevante objektet/materialet.

 

Men blir kanskje teit at det skal finnes i alt ja.

 

Men jeg tror ikke Haki er en tradisjonell power-up. Alle straw-hats-folkene har det allerede og det er kanskje nødvendig å HA for å bruke ting som asura, diable jambe osv. siden disse krever viljestyrke. Forøvrig så er det en forskjell på å BRUKE og å HA. De andre Haki-kreftene krever at man lærer å kontrollere Haki'en, så er enig i at Haki ikke burde bli en super-powerup bare man lærer å kontrollere det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny chapter er ute . kan finne den her

Det er syyk fengsel. Tror den er delt i 5 lvl. 1 lvl svake og jo høyre opp i lvl jo farligere folk sitter inne. Vertfall i lvl 5 sitter alle som er ettersøkt over 100 mill. Lurer på åssen Luffy klarer seg inne der,han har skapt allerede kaos der inne. Og han skal helt til lvl 5. Blir ikke lett. Gleder meg til neste uke ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...