Gå til innhold

One Piece Mangatråden! (Spoileradvarsel!)


Anbefalte innlegg

Det er hvertfall 7 dager til Ace blir henrettet, 3 dager til skipet blir ferdig. Tror det er ganske sikkert at de kommer til å bevege seg mellom masse steder de neste dagene.

 

Antar Luffy kommer til å dra til henrettelsen også, hvordan han kommer dit er en annen sak.

 

EDIT: Vel, er sterkt hintet at de skal gjennom Fishman Islands, kanskje de ikke rekker henrettelsen?

Endret av perman07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om ruffy for vite i det hele tatt hva som skjer med Ace jeg.

Kansje han for ikke vite alikevel og finner gjengen sin og skipet og drar til fishman island ,men whitebeard slåss mot de syv samurai.Men tror dere shanks kommer for å hjelpe whitebeard ellr ? Siden han kjenner godt Ace.

 

Og hvordan tror dere luffy kommer seg vekk fra øya han er på nå`?

 

1.Stikker sammen med hancock,eller gjemmer seg på skipet

2.Stikker med vice admiralen eller gjemmer seg på skipet deres

3.Finner eller bygger egen båt og stikker.

 

Men det der ''HAKI'' er jeg spent på .Håper Ruffy lærer seg det,siden han ville bli sterkere en Kizaru,Kuma og vennen til kizaru(nevøen tror jeg).

Hva tror dere ?

Lenke til kommentar

En eller annen power-up tror jeg kommer til å skje med flere av medlemmene snart hvertfall. Så jævlig som de tapte er det tydelig at det ikke kan fortsette sånn hvis de skal bevege seg videre. Haki er kanskje stikkordet hvis de skal klare det. Evnen til "å høre" tror jeg også kan hjelpe, Zoro klarte jo å høre metallets pust som han kalte det (Rayleigh sa at de kunne høre "the voice of all things", var slik de fant ut hva som sto på poneglyphene). Ikke sikkert det var samme type hørsel det var snakk om, men syns det er sterke indikasjoner.

 

Luffy har hvertfall potensiale i Haki virker det som. Luffy satte det dyret ut av spill med et blikk. Vil tro Zoro og Sanji har potential der også siden de er fryktløse, sterke krigere.

 

EDIT: Hva enn som gjorde at Rayleigh klarte å stoppe admiralen med tror jeg også kan hjelpe. Dette kan være Haki (siden fysisk angrep ikke fungerer mot Logia, kanskje psykisk fungerer?), det kan være hørsel (dersom Zoro kunne kutte stål på grunn av hørsel, er det ikke vanskelig å tenke seg at man kan treffe et materiale man hører pusten til).

Endret av perman07
Lenke til kommentar

Ja er enig der . Jeg håper Ruffy lærer seg Haki,han kan ikke bruke gear 2 hele tiden heller, det ødlegger kroppen hans.

Men ruffy og Zoro har sikkert Haki med ikke topp level som rayleigh.Han har topp level han.Men jeg tipper også haki er en psykisk atack det.

De må kombinere det med slaget slik at motstanderen for fysisk slag med haki.Det hadde funket helt sikkert på Kizaru.Det var det Rayleigh gjordet på han..

Du har sikkert lest den kapittelen der shanks møter whitebeard,når han går på båten deres så faller alle , han må ha høy levl med haki.

Så det fins to forskjellige måter å bruke Haki på :

1.kombinere med fysisk atack som rayleigh gjordet.

2. bruke kun haki som psykisk angrep uten fysisk akkurat som ruffy gjordet med det dyret og Shanks med mannskapet til WB.

Jeg tror haki er også på en måte en ''spirit energy'' som man bruker.Enten du hører alt eller bruker spirit energy physisk som Shanks og andre gjordet?

Jeg håper virkelig at Ruffy,Zoro og Sanji lærer mer om det og bygger en bedre Haki.

 

 

Men har du lest spoilere til nyeste kapittel? Kom ut idag da,det stod lite men det som skjedde vertfall var at hancock tar seg et bad med søstrene sine eller uten og plutselig ruffy driter seg ut og faller i samme sted som hancock står og tar seg et bad.HAHAHA typisk ruffy å drite seg ut på den måten.Kansje det blir xxxx hahahah..

 

Men faen det er på tidet at ruffy stikker fra den øya,finner manskapet og henter båten så stikker til fishmen island.Så kjedlig når han looker på den øya der.Hadde Nami vært der i mot,hun hadde dratt for lengst med masse penger og gull.haha

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
Ja er enig der . Jeg håper Ruffy lærer seg Haki,han kan ikke bruke gear 2 hele tiden heller, det ødlegger kroppen hans.

Men ruffy og Zoro har sikkert Haki med ikke topp level som rayleigh.Han har topp level han.Men jeg tipper også haki er en psykisk atack det.

De må kombinere det med slaget slik at motstanderen for fysisk slag med haki.Det hadde funket helt sikkert på Kizaru.Det var det Rayleigh gjordet på han..

Du har sikkert lest den kapittelen der shanks møter whitebeard,når han går på båten deres så faller alle , han må ha høy levl med haki.

Så det fins to forskjellige måter å bruke Haki på :

1.kombinere med fysisk atack som rayleigh gjordet.

2. bruke kun haki som psykisk angrep uten fysisk akkurat som ruffy gjordet med det dyret og Shanks med mannskapet til WB.

Jeg tror haki er også på en måte en ''spirit energy'' som man bruker.Enten du hører alt eller bruker spirit energy physisk som Shanks og andre gjordet?

Jeg håper virkelig at Ruffy,Zoro og Sanji lærer mer om det og bygger en bedre Haki.

 

 

Men har du lest spoilere til nyeste kapittel? Kom ut idag da,det stod lite men det som skjedde vertfall var at hancock tar seg et bad med søstrene sine eller uten og plutselig ruffy driter seg ut og faller i samme sted som hancock står og tar seg et bad.HAHAHA typisk ruffy å drite seg ut på den måten.Kansje det blir xxxx hahahah..

 

Men faen det er på tidet at ruffy stikker fra den øya,finner manskapet og henter båten så stikker til fishmen island.Så kjedlig når han looker på den øya der.Hadde Nami vært der i mot,hun hadde dratt for lengst med masse penger og gull.haha

Er det blitt bekreftet noe sted at dette er Haki? Er enig i at det sannsynligvis er det, men man vet aldri med Oda.

 

Forøvrig burde du poste spoilere i spoiler-bokser. Det blir regnet som spoilere før en translation kommer ut tror jeg. Klarte å unngå å lese det du sa nå, men neste gang kanskje ikke.

Lenke til kommentar
jepp det kommer til å bli morsomt ;p

det er noen teorier som hevder at hele gorgon historien er bs, og er bare lagd for å skjule det som egentlig er på ryggen hennes... støtter den teorien veldig.. gir mye mer mening at luffy gjenkjenner det på ryggen også da..

Høres sannsynlig ut det.. Ikke mest spennende fanteorien jeg har hørt men. Vi får jo sannsynligvis svar på det innen et par kapitler tror jeg.

Lenke til kommentar

Var fett kapittel ja! Skal vedde for at Luffy kommer til å kicke noe jævlig ass neste uke!

 

Leser du japansk eller siden du leser kapitlene så tidlig? Men seriøst, hvis du leser det før lørdager (når translationene vanligvis kommer ut, kom ut fredag denne uken) må du putte spoilerene i Spoiler-boxer! Det forventes ikke at sensitiv informasjon kommer ut før det blir oversatt. Hvertfall jeg hater spoilere, så så lenge du putter det i spoiler-bokser er det helt greit at du gjør det.

Endret av perman07
Lenke til kommentar

Dessverre ,det er ikke noe one pice neste uke.Folk sa noe med at Oda leverte inn chap 518 litt for sent eller noe så det blir ikke noe neste uke vertfal.

 

Jeg leser ikke japansk nei.

 

Hvis spoilere til en ny chap kommer ut på tirsdag eller mandag,da leser jeg der og ser der..Men du kan ikke se alle sidene og får ikke med deg all teksten.Men for med en god del.tirsdag til torsdag så er en del sider ute på japansk med litt tekst på engelsk.

 

 

La oss si chap raw kommer ut på torsdag,enten sent på torsdag eller om dagen på fredag så går jeg på en side der de har oversatt japansk til engelsk,men det står bare tekst ,jeg leser på teksten og ser på bilder som er raw.Du skjønner hva jeg mener ..Og på lørdag eller sent på fredag så har de folka sikkert blitt ferdig med å fjerne japansk tekst fra chap og lagt inn engelsk.Men da har jeg lest den før det.

 

Men jeg kan legge inn i spoiler boksen det som kommer ut ...For vente litt da,som jeg sa ingen chap neste uke.

Faen det blir vanskeli å å vente...Jaja,ikke noe man kan gjøre

 

Men du,hvis jeg skjønner deg godt så venter du helt til chap har blitt oversatt til engelsk og leser den da?Du ser ikke på bildene eller leser spoilere f.eks som kommer ut tirsdag til fredag

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nyeste chaptere er virkelig kul ..

De som vil lese spoilere kan gjøre det her ...

 

One Piece Chapter 519: The Quality of a King

 

Jeg er ikkke sikker om dette er ekte eller falsk.

The others landings are seen

 

Franky lands next to a huge tree “Is this.. Adam wood!?” (Ohara?)

Also, Chopper lands in a field of cherry blossom trees

Killed upon impact Usopp is brought back to life by a shaman (!?)

Even Brooke lands safely sticking out of a tree like a dart

Robin lands in water and is pulled aboard a fishing ship

Nami is seen falling into water next to a huge mansion

Sanji lands on his feet

Zoro’s tries to cut out of Kuma’s technique (landing unseen)

 

 

Dette er ekte vare

Cover story is a training setting for the future/next generation of assassins, CP9.

 

The two sister’s Zoan fruit’s are revealed.

Marigold is a king cobra, and Sandersonia is an Anaconda.

Luffy is fighting/defending himself from Marigold who tries to spit Venom on him.

 

Luffy tries to counter attack by using Gomu Gomu no Stamp on Marigold, but does not work and in fact causes Luffy some pain by ricocheting him backwards.

 

Sandersonia tries to constrict Luffy by coiling herself around him, but Luffy anticipates her move and is able to dodge.

 

Luffy continues his counter attacks but has inflicted no damage upon the sisters.

 

One of the sisters picks up Margaret and threatens Luffy that she will drop her to the ground.

 

Luffy yells for them to stop and he just so happens to imbue his voice with Ambition.

 

The Boa sisters are clearly frightened and display a scared face; meanwhile nearly everyone in the crowd is foaming at the mouth/fainted(deja vu anyone).

 

Those left standing near Hancock are unsettled by these events.

 

Luffy makes what appears to be the motions for Gear second.

 

The gorgon sisters use Haki to damage Luffy, and seems to be able to read Luffy’s every move with Haki.

They say how most of those that comes from outside can’t use Haki, and therefore weak.

 

When they try to throw down Margaret’s statue on the ground, Luffy gets seriously pissed off, releasing his haki to the crowd… knocking several amazoness unconcious, and terrifying the rest.

Apparantly there are diffrent types of haki, and Luffy is that of a color of a great king. Only one in millions have the haki of the king, and Hancock has it too.

 

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar

Ute på one manga nå, så da er ikke spoilertags nødvendige... Faen for et fett kapittel! Virker som Luffy kommer til å lære seg ordentlig Haki snart.

 

Og ser ut som vi fikk bekreftet flere teorier i dette kapitlet og.. Mantra slik vi så i Skypiea ser ut til å være knyttet opp til Haki. Hvorvidt det er noe alle som kan Haki lærer seg eller om det er noe folk som har potentiale til Haki kan lære seg har vi vel ikke fått bekreftet enda men. Mistenker at Haki er litt som magi i rollespill.. Når du har så så mye Intelligence feks, kan du lære deg en eller annen spell (eller her kan folk som er så så gode i Haki lære seg en eller annen Haki-kraft). Feks kan de som er ålreite i Haki lære seg Mantra.

 

I tillegg virker det bekreftet at Haki kan negere djevelfrukter. Da må det være slik Rayleigh klarte å treffe Kizaro vil jeg tro. Dette forklarer i såfall hvordan feks Shanks i det hele tatt har sjans mot Logia-folk.

 

Syns sjøl det virker som de legger opp til at Haki skal være den gjeldende standarden for overnaturlige evner her. Slik chakra er i Naruto, Reiatsu er i Bleach og Ki er i veldig mange andre mangaer.

 

Vil tro Haki sånt sett er knyttet opp til at Zoro kunne kutte stål da, siden Zoro kunne høre stålets pust, på liknende måte som folk med Mantra (som ser ut til å være anvendelse av Haki) kunne høre stemmene til folk.

 

Interessant om alt dette stemmer.. De fleste tegneserier/serier introduserer nemlig slikt rimelig tidlig, her har det blitt ventet til langt ut i serien med å forklare det. Nok et eksempel på at Oda er et geni!

Endret av perman07
Lenke til kommentar

Når jeg satt ut spoilere og kapittelen var det dessverre ikke noe på onemanga.onemanga fikk chapteren senere på dagen.Da hadde jeg allerede sett kapittelen.Legger ikke ut spoielere når kapittelen er ute vett du :D

 

Ja jeg er enig i det du sier.Men fyy faen som jeg gleder meg nå til uka.Ny kapittelen og nytt som skjer.

luffy sliter en del med søstrene men banker dem til slutt.Og kommer til å slite heftig med boa,men banker henne til slutt.hååper jeg vertfall..

 

Ja haki er en avansert måte å bekjempe fienden sin .Håper vi for vite snart mer om det og jeg håper virkelig luffy,zoro og snaji lærer seg onkli Haki..Og den dagen da Luffy skal sikkert sloss mot Jimbey så blir det heeftig fight:D

 

For vel bare vente og se vi :D

Lenke til kommentar

Damn nyeste chapteren er heftig.

 

Spoiler bilder

 

Luffy banker de slangene lett.Det er Luffy sin :D

Jeg lurer på hvorfor han hjelper den ene slangen ved å dekke ryggen til den,Luffy sa : kansje du vil drepe meg,men jeg har ikke grunn til å drepe deg,ikke beveg deg ellers alle kan se det du har på ryggen,jeg vet at du ikke vil la noen se det,selvom du dør ..

Ble mer nysjerrig på hva det er

 

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...