Gå til innhold

Hva er egentlig forskjellen mellom Xbox Premium og Xbox Elite?


Hestvik

Anbefalte innlegg

Jeg skal for første gang i mitt 21 år gamle liv, kjøpe meg en konsoll.

 

Og ser jo at det er masse å velge mellom, men har havnet på at jeg vil ha en Xbox.

 

Det jeg lurer på er det som står i tittelen, forskjellen mellom disse to?

Er det for eksempel noen spill som spilles bedre på Elite enn Premium?

Er det noen spill som kun er for Elite versjonen?

 

Eller er alt bare en oppdiktet illusjon slik at microsoft tjener mer penger på ikke den store forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en ELITE.

 

Om du ikke har HDTV nå vil du nok få det en gang, og da har du HDMI. Når det er sagt er det ikke store forskjellen på HDMI og komponent (om du bruker gode kabler) med mindre du har en 47 tommer ++. Da vil du kunne merke en liten forskjell. Når det er sagt har alle Xboxer som blir laget nå HDMI

 

En annen ting er at de ELITE som blir produsert nå har 65 nm prosessor. Da blir den stillere og bruker mindre strøm. Det er godt mulig de Premium som bli laget nå også har det, det vet jeg ikke. Men for å være sikker handler du en ELITE. 120 gigen får du kjøpt løst og denne kan brukes på alle modeller.

 

Vil du ha svart eller hvit? ELITE er svart og Premium er hvit.

 

Oppsummert: For å være sikker kjøper du en ELITE. Vil du ikke ha svart kjøper du en Premium.

Lenke til kommentar

Det tok ikke mange månedene fra jeg kjøpte en premium til jeg vagget sidelengs hjem fra posten med en ny 37" LCD-skjerm mellom armene, selv om jeg strengt talt var fornøyd med den gamle TV-en. Med den mengden kabler og skit jeg har bak TV-en nå, hadde det vært utrolig greit å ha HDMI på så mye som mulig. Kjøpte også en 120GB-harddisk for en uke siden, pga Xbox classics. Opprinnelig hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe en core-utgave, noe jeg er overlykkelig for at folk snakket meg ut av.

 

Kjøp en elite. Det er alltid greit å ha mer enn bare det absolutte minimum.

Lenke til kommentar

Kjøp en Premium, prisforskjellen er for stor mellom en Elite og Premium til å rettferdiggjøre prisen. Hardwaremessig er de helt lik, forskjellen er at Elite er svart og at med Elite så er det med en 120 GB harddisk, men den kan du kjøpe til i ettertid på Premium også.

 

120 GB disken til MS er kraftig overpriset, og du trenger den strengt tatt ikke ennå ettersom filmnedlasting ikke er åpnet i Norge ennå. Vent heller og håp at prisen blir lavere på selve disken.

 

Vær også obs på at du bør kjøpe en 360 som har lot nummer over 734 og sjekk at det står 175W på informasjonlappen på emballasjen. Det indikerer at det er en av de nyere Falcon 360ene (den har 65nm cpu). Sjekk også at den har HDMI, men alle nyere 360 skal ha det.

Lenke til kommentar
Kjekt å ha 120 GB harddisk hvis man skal laste ned Xbox-spill som tar opp flere gigabyte i tillegg til kartpakker til skytespill og laste ned XBLA-spill.

 

Selvsagt er det kjekt med den ekstra plassen, men pr i dag så trengs det bare pga nedlastbare Xbox 1 spill. Blir det nå trangt på 20 GB disken så er det nå bare å slette, for deretter og laste ned igjen når du vil spille de igjen.

 

Synes ikke personlig at 120GB disken er verd de ekstra 1300 kronene.

Lenke til kommentar

Da ser det ut som jeg går for en Elite! som dere sier, kommer sikkert til å få tak i en hd-tv om en stund likevel så hvorfor doble utgiftene ved å kjøpe premium først!:)

 

Dessuten er det jo ikke mange måneder sparing som skal til før jeg har en 40" i stua:D

 

Takker for deres hjelpsomhet og tips til hva jeg skal se etter! :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Vet dette er en gammel og sikkert død tråd, men jeg prøver her (kontra å starte en ny tråd)

 

 

Har akkurat kjøpt meg en brukt Xbox 360....hvordan vet man hvilken versjon man har (Core, elite, etc)

Den er hvit, har 60 GB disk, HDMI, trådløs kontroller og det er vel stort sett det jeg vet om den.

 

 

Mitt første møte med 360 kan vel mildt si, hehe

:)

 

Redigert : Vet at den er fra siste halvår 2008 om det har noe å si.

 

Til Mod : Fix hurtigeditoren så den fungerer ordentlig i Opera.

Endret av redmix80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...