Gå til innhold

In-game XMB for PS3


Linuxguru

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Linuxguru, du tar faktisk feil i antagelsene dine. Komponenter for XMB-ting har vært til stede siden dag en, det er ikke noe de har utviklet selv i f.eks. Resistance. Komponentene innbefatter filtilgang, venneliste, internett-browser, osv.

 

Om de kommer til å pushe dette i stedet for å satse på full in-game XMB er det jo ingen som vet helt sikkert, men jeg tror in-game XMB blir eneste løsning siden ingen av utviklerne gidder å bruke de komponentene som faktisk er der. Det de trenger er en enhetlig løsning der det ikke krever ekstra innsats fra utviklerne for å tilby basisfunksjonaliteten.

Det er jo ikke verre enn at Sony sier at fra idag må alle støtte funksjon A,B,C osv for å bli godkjent for slipp. Det er denne helhetlige løsningen du nevner isåfall. Jeg håper jeg tar feil, og at Sony klarer å trekke noe magisk opp av hatten mtp "universell" in-game XMB.

 

Ser Dr. PeeDee nevner endel fordeler med MS sin utvikler-tvang. Greie argumenter (dog har jeg eid X360 og savner den overhodet ikke), men dette er akkurat hvorfor PS3 har UT3 med støtte for brukergenerert innhold, mens X360 ikke har UT3.

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Linuxguru, du tar faktisk feil i antagelsene dine. Komponenter for XMB-ting har vært til stede siden dag en, det er ikke noe de har utviklet selv i f.eks. Resistance. Komponentene innbefatter filtilgang, venneliste, internett-browser, osv.

 

Om de kommer til å pushe dette i stedet for å satse på full in-game XMB er det jo ingen som vet helt sikkert, men jeg tror in-game XMB blir eneste løsning siden ingen av utviklerne gidder å bruke de komponentene som faktisk er der. Det de trenger er en enhetlig løsning der det ikke krever ekstra innsats fra utviklerne for å tilby basisfunksjonaliteten.

 

Er du sikker på dette? jeg har hørt at tilgang til mp3 og xmb friends først kom i siste sdk og at utviklerene derfor ikke har hatt tid til å implementere dette.

man, føler jeg meg som en idiot når jeg har skreket etter in-game xmb når det allerede er lagt til støtte. -_-

Resistance vennelisten har ikke noe med Xmb å gjøre i det hele tatt.

Hvis du venter på in-game web browser er du på viddene

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar

Må ingame xmb ha noe med spille å gjøre i det hele tatt da? Trode det bare kjørte usynneligt i bakgrunn av helle spille. Som et OS, du spiller så bare trykker du windows knappen å kan lese mail chate med venenr osv. Kan de ikke abre kjøre xmb bakspille så trykker du ps knappen og xmb vil over priotitere spill programme.

Lenke til kommentar
Resistance vennelisten har ikke noe med Xmb å gjøre i det hele tatt.

Ehm jo, det er en komponent som bygger på akkurat samme grensesnittet. (Verdt å merke at det er to forskjellige vennelister man kan aksessere i Resistance).

 

Hvis du venter på in-game web browser er du på viddene

Det er støtte for det allerede. Eneste stedet jeg har sett det foreløpig er i start-menyen til Folklore, men utviklerne står fritt til å inkludere det om de vil.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Når jeg skulle spille online på PES2008, åpnet den en nettside slik at jeg skulle registrere meg. Husker dog ikke om den sluttet spillet, eller det var mulighet til å gå tilbake...

Mange spill har online-informasjon bygd inn i spillet, så ved å gå inn på den infoen kommer browseren opp, og går inn på spillets hjemmeside. Og på de jeg har prøvd har det vært mulig å gå tilbake. :)

Endret av andyn
Lenke til kommentar
Resistance vennelisten har ikke noe med Xmb å gjøre i det hele tatt.

Ehm jo, det er en komponent som bygger på akkurat samme grensesnittet. (Verdt å merke at det er to forskjellige vennelister man kan aksessere i Resistance).

 

Hvis du venter på in-game web browser er du på viddene

Det er støtte for det allerede. Eneste stedet jeg har sett det foreløpig er i start-menyen til Folklore, men utviklerne står fritt til å inkludere det om de vil.

 

okey skal gi meg på den :p

 

høres dog litt suspekt ut med to vennelister i resistance, hva er egentlig poenget med dette? kan man sende game invites via xmb listen i rfom? hvordan aksesserer jeg denne listen? webbrowser i start menyen hadde jeg ikke trodd skulle være giddbart, virker litt poengløst imo. men men.

 

fant uansett ett find hvor det er både xmbfriends og mp3 tilgang, snakkes om en psn dl tittel men det intressante er at støtten visstnok er lagt til på firmware siden. man antar dette fordi avspillerens valgmuligheter står på spansk (som er språket på FW) mens den aktuelle tittelen er lastet ned fra japan store (med japansk språk).

 

http://boardsus.playstation.com/playstatio...sage.id=1957770

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar

"As we've heard before, in-game messaging and other XMB features are on the way, though no timeline has been announced officially."

 

Uttalelse fra Sony, hentet fra PS3fanboy.com. Det vil altså komme, noe jeg gleder meg til. Utrolig irriterende å måtte avslutte spillet hvis man får en melding.

Endret av DoffenPHP
Lenke til kommentar
Er nok sant som du sier Linuxguru. Er jo ikke gjort i en håndvending å endre på hvordan spillet bruker resurssene. Skal vi ha tilgang til den ellers resursstunge XMB'en, så må nok spillet være designet for akkurat den muligheten FØR spillet går gold, og ikke i en evt. patch.

 

Jeg tror vi gjør lurt i å innstille oss på at dette er tilfellet, så kan vi heller bli overrasket hvis Sony finner en løsning for de gamle spillene uannsett. :D

 

Men det er da allikevel bedre enn ingenting om vi i hvertfall får det i fremtidige spill. Det er kanskje umulig å få det til med spill som er på markedet allerede, men det er ingen grunn til at vi ikke skal nyte denne fordelen med nye spill..(?)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...