Gå til innhold

Half-Life: kommer det et spill som heter HL2 episode 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hvordan i all verden skal Portal-gønneren kunne bli implementert i et Half-Life spill? Det våpenet ville gjøre det nærmest umulig for spillutviklere å lage en utfordrende og god spillverden. Det eneste jeg kan se for meg er at vi får leke med våpenet i et begrenset innendørsområde. Det er jo en grunn til at den derre übersterke Gravity-gunnen kun ble introdusert helt på slutten i HL2. Våpenet blir rett og slett for mektig.

Uansett tror jeg vi får vente til HL 2: Ep 3's slutt før vi begynner å spekulere i hva HL3 kan handle om.

Deler av Half Life hadde lignende portaler, da statiske. Portal viser fint hvordan det kunne fungere. Ser ikke helt hvordan det skal bli vanskelig å finne på noe god bruk for våpenet.

Nå vet vi heller ikke om det er selve våpenet som er teknologien Judith er ute etter. Kanskje jobbet Aperture med noe langt mer avansert. Kanskje teleportering uten å bruke Xen som en mellomstasjon. Hva om vi får en tur til hjemplaneten til The Combine. Gordon Freeman vil muligens kunne overleve der med sin beskyttelsesdrakt.

Det virker som om at Valve har mye stoff ennå. Jeg tviler på at det er over med Episode 3, for da må handlingen virkelig ta av.

Man ser jo logoen fra firmaet som laget portal våpenet på den båten, og er det mulig at Judith har jobbet i Apature Science? For min del virker det som om hun har fortid der i allefall

Teknologien som Aperture jobbed med skjedde ble utviklet ombord det skipet som Judith Mossman hadde funnet. Skipet, sammen med deler av havnen, forsvant uten spor. Hun har nå fått sporet det opp igjen (noe som kan tyde på lokal teleportering uten bruk av Xen, for da de ville de ha strandet på Xen da det gikk galt), med god tro om at våpenet skal redde menneskeheten mot The Combine. Dette var ikke Eli Vance enig i, og ville helst ødelegge teknologien.

Endret av TCi
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Deler av Half Life hadde lignende portaler, da statiske. Portal viser fint hvordan det kunne fungere. Ser ikke helt hvordan det skal bli vanskelig å finne på noe god bruk for våpenet.

Statiske ja, som du selv sier. Og i Portal løp man rundt i lukkete testareal spesialdesignet for våpenet. Jeg ser ingen grunn til at vi skal måtte oppleve det samme, bare med Gordon som forsøkskaning. Og jeg ser som sagt heller ingen måte å kunne implementere dette kraftige våpenet inn i Episode 3's vanlige brettdesign på en tilfredstillende måte.

Men det er bare hva jeg tipper.

Skrevet

Tenk dere portal i HL2 hadde vært bra! så kan vi gå igjennom en portal også er man plutselig på den andre siden av den store elva eller veien

Skrevet

Vel, HL2 er eitt av mine favorittspel, Portal er eit av dei mest geniale nyskapingane for min del dei siste 10 åra. Kombiner dette og eg er svært nøgd. :)

Skrevet
Regner med du allerede har sett dette Zeph, men poster videoen likevel for alle sammen :)

Jeg prøvde det. Det var litt "buggy"

Skrevet (endret)
Det er jo en høyst uoffisiell hack av Half-Life 2, så at det er litt buggy overrasker egentlig ikke. :)

Hvor går det ann og få den i fra?

EDIT: fant det ut

Endret av Dragonsvenny
  • 1 måned senere...
Skrevet

Det skal komme HL2: Episode 3, det har Valve sagt.

De skal også lage Half-Life 3, der skal man ikke spille som Gordon Freeman lenger da.(Sier de) Så det kan blir spennende å se hva som skjer med serien.

Skrevet

De skal også lage Half-Life 3, der skal man ikke spille som Gordon Freeman lenger da.(Sier de) Så det kan blir spennende å se hva som skjer med serien.

Hvor har du lest/hørt det?

Skrevet

Tviler sterkt på at du ikke kommer til og spille Gordon Freeman i Hl3...

Hvem skall du eventuelt spille da?? Hvor har du hørt dette ??

Skrevet

2012 er jo 4 år til. Det er jo sinnsykt lang tid :(

Synes det er litt for dumt at det skal ta så lang tid når meninga med episodene var å få ut spilla fortere....

Skrevet (endret)

Valve har da aldri sagt noe om hverken når Half-Life 3 kommer ut og spesielt ikke om hvorvidt Gordon Freeman skal være hovedperson eller ikke (noe jeg tror han blir ganske så sikkert). De er i gang med Episode 3, og sist gang jeg leste litt buzz rundt det, så var de ennå usikker på hvor de ville hen med Episode 3. De sa at de hadde flere ideer men at ingenting var fastslått ennå.

Endret av SynSwitch
Skrevet

Jepp, det blir spanande å sjå kva som skjer i slutten av EP3, ser for meg ein avslutning ala Half-Life, kanskje det berre er starten på ein stor krig.

Skrevet

Det komemr HL: Ep 3 ja, siste spillet der man spiller som Gordon Freeman.

I Half-Life 3 spiller man ikke lenger som Gordon Freeman har Valve sagt.

Skrevet

Det at HL3 skal komme ut i 2012 er jo bare netavisen har "regnet" ut i forhold til mellomroomet mellom HL1 og HL2, så det kanjo godt hende at HL3 kommer mye før det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...