Gå til innhold

COD4 360 eller PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden er kommet for å kaste seg inn i denne perlen av et spill, og jeg gleder meg skikkelig. Men jeg er veldig i tvil om hvilken platform jeg skal spille på. Jeg spiller like greit med med kontroller som med t&m, det jeg lurer på er hvilen plattform som leverer den beste MP opplevelsen? Er multiplayerdelen best på Live eller PC? Hva bør jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

PC , men jeg har ikke noe godt grunnlag for å si det egentlig.. tildels fordi jeg ikke har prøvd det på annet en PC plattform så jeg vet ikke hvordan det er på noe annet en det, og fordi har ikke peiling på hvordan pc du har og spill opplevelsen vil nok bli litt svekket om du har en pc som ikke klarer å kjøre det med full grafikk.

Anyways.... kan anbefale det på PC.. jeg koser meg og forutenom selve spillet er det bra comunity/klaner/matcher/forums/Team Speak osv osv :) Vet ikke hvordan den delen fungerer på 360 ?

Endret av Cri
Skrevet

Har spillet både til Xbox 360 og PC.

Må si at jeg helt klart foretrekker singleplayer-delen til 360, grunnet at kontrollen sitter akkurat som den skal.

Multiplayer-delen stiller langt sterkere på PC. Der får man en serverbrowser; ganske lik den til Battlefield 2. Problemet på Xbox, er at man kommer inn på en "tilfeldig" server, og blir kastet ut så fort man er ferdig med å spille det mappet.

Skrevet
Har spillet både til Xbox 360 og PC.

Må si at jeg helt klart foretrekker singleplayer-delen til 360, grunnet at kontrollen sitter akkurat som den skal.

Multiplayer-delen stiller langt sterkere på PC. Der får man en serverbrowser; ganske lik den til Battlefield 2. Problemet på Xbox, er at man kommer inn på en "tilfeldig" server, og blir kastet ut så fort man er ferdig med å spille det mappet.

Ikke helt enig her.. Hvorvidt man kastes ut av serveren eller ei avhenger av den som er vert.

Har spilt flere timer på en og samme server, og dersom man i tillegg er en del av "et party" så spiller man på samme lag som disse.

Hvorvidt spillet er best på PC eller 360 skal jeg ikke kommentere, da jeg kun har testet det på sistnevnte, men til tross for litt ustabilitet på serveren så fungerer det jevnt over imponerende bra på konsoll.

Skrevet

Jeg kan i alle fall stemme for 360, jeg vet ikke hvordan PC-en er, men jeg har i alle fall grodd meg fast til rumble funksjon i skytespill. Og, hvis jeg og en kamerat vil spille samme, joiner vi party og søker på det vi vil. Enten blir en av oss host, eller en annen. Akkurat nå er det dessverre slik at om hosten stikker lukkes lobby/avsluttes spillet, men dette skal vist bli fikset i en patch.

Uansett versjon tror jeg du vil like spillet, men det kommer vel ned til hva du foretrekker og hvilken plattform vennene dine spiller på. :)

Skrevet

Trur vel og at du vil bli rimelig fornøyd uansett, dersom du er fortrolig med kontrollen på begge plattformer.

Personlig har jeg kun spilt PC versjonen, og er super-fornøyd med denne. Dersom du må kompromisse på kvaliteten er det sikkert greit å velge X-Box, men jeg er jo en typisk PC-gamer, og skjønner selvfølgelig ikke at det virkelig er et alternativ til PC i FPS spill :)

Skrevet

Så for en rask oppsummering her så sier alle som kun har spilt det på 360 at det er best mens alle som kun har spilt det på PC sier at PC er best. En som har prøvd begge anbefaler SP på 360 og MP på PC.

Ut ifra dette så bør du kanskje spørre deg selv. Mest glad for SP eller MP?

Skrevet
Så for en rask oppsummering her så sier alle som kun har spilt det på 360 at det er best mens alle som kun har spilt det på PC sier at PC er best. En som har prøvd begge anbefaler SP på 360 og MP på PC.

Ut ifra dette så bør du kanskje spørre deg selv. Mest glad for SP eller MP?

Han presiserer ganske greit at han er mest interessert i å vite hvilken av versjonene som er best i forhold til MP.

Skrevet (endret)
Consoles is made to people with low budget! And dont spend 500$ or more on a single graphicscard

Norwenglish.

... og CoD4 krever temmelig lite. Kjører det nesten på max med min bærbare Dell Pavilion DV9575, med FPS konstant godt over det som er tolerant (les: 40-50). Eneste som er satt ned er noen detaljer som røyk og lignende, som kjører på medium. Ser kjempefint ut.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Det kommer ned til dette ene spørsmålet:

Mus og tastatur eller gamepad?

Ikke for meg faktisk. Jeg liker godt å spille med 360 kontrollen også FPS. Har storkost meg på live med RS:Vegas, COD2 og Halo 3. Men denne gangen valgte jeg PC fordi jeg plages med server velgingen på Live og pga community rundt PC versjonen.

Skrevet
Ikke for meg faktisk. Jeg liker godt å spille med 360 kontrollen også FPS. Har storkost meg på live med RS:Vegas, COD2 og Halo 3. Men denne gangen valgte jeg PC fordi jeg plages med server velgingen på Live og pga community rundt PC versjonen.

Appropos community så er du velkommen innom våre sider en tur (sorry spammer litt, men tråden var vel død uansett) Victrix Legion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...