Montolio Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Litt for mange som spiller WoW her for min smak, menmen.. Til topic: I mine senere spilleår har jeg begynt å lage mer og mer female characters. Spiller for tiden LOTRO hvor jeg er female hobbit burglar. Synes det er mye mere spennende og spille jente av en eller annen grunn. Kanskje siden det er alt for mange tykke hobbit-menn..
Crispin Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Tsk tsk alle hobbiter er da strengt tatt tykke
GerdElise Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Vel, det er rollespill vi snakker om og poenget er jo å spille som en annen, -ikke seg selv. Jeg er hverken alv eller halfling irl men har spilt begge dele så hvorfor skal det være verre å spille hankjønn? Jeg tror jeg spiller begge kjønn like ofte for jeg liker variasjon Jeg har fått et intrykk av at det er fler hannkjønn som spiller som hunkjønn enn omvendt. Vet ikke helt hvorfor det er slik?
Wartom Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg spiller vanligvis som en mannlig karakter på MMORPG's men jeg har alltid ett par kvinnelige alts. Jeg kjenner flere som spiller som kvinne på sine hovedkarakterer og har aldrig syntes det var noe rart med det. Disse er da vanligvis ikke spesielt knyttet til sin egen karakter på den måten at de ser den som seg selv slik jeg har en tendens til å gjøre. Det er jo som å spille Tomb Raider. OH NOES, hun er kvinne da kan jeg ikke spille. Right?
Khogn Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Jeg synes ikke det er "galt" men det er jo litt rart. Jeg føler et større behov for å spille en dverg som slenger med øksen enn en kvinne, og hvis jeg først skal være kvinne vil jeg heller bruke tiden på å forske på meg selv i baderommet enn å slakte gobliner Men hver sin smak... Noen drømmer sikkert om å bli transvestitt uten å tørre det, og RPG kan være en god mulighet for å prøve seg fram.
stefanlindskog Skrevet 20. august 2008 Skrevet 20. august 2008 Alle mennesker har både maskuline og feminine kvaliteter. Det er ikke noe galt i å utforske sider ved seg selv gjennom rollespill. Personlig tror jeg det er sunt.
Tå. Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 "Rolle" argumentet vil jeg påstå ikke holder noe særlig i dagens MMO verden. En stor del av spillerne sitter jo tross alt på vent og teller DKP. Finnes selvsagt en liten minoritet som faktisk prøver å rollespille, men det er som sagt en minoritet og de er ofte på egne servere. Men om man absolutt skal bruke "rolle" argumentet så må man også tenkte på at det finnes folk som trekker paralleler til RL. En mannsperson som ønsker å spille ta på seg rollen som en kvinne, kle seg i kvinneklær e.l har ikke akkurat så høy status i miljøer hvor idealet er å være en "ekte" mann. Er man transvesit så får man gjerne "gay" stempelet i slike miljøer, og i det samfunnet jeg lever i så assosieres ofte "gay" med det å være femi, og en retroseksuell skal ikke være femi. Dette tror jeg er grunnen til at mange finner det "galt" at noen ønsker å ta på seg rollen som en kvinne i slike spill. Å spille en kvinnelig karakter i Mass Effect derimot tror jeg ingen er negative til
sp0ck Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 Jeg bruker oftest mannlige karakterer når jeg spiller rollespill, grunnen er vel den at jeg identifierer meg mer med mannlige karakterer (obviously), noe som gjør det lettere å spille den rollen jeg ønsker for karakteren min. For all del, jeg ser ikke noe galt i å rollespille det motsatte kjønn. En annen grunn til at jeg automatisk velger mannlige karakterer kan jo være at innen spill, så vell som filmer, så er hovedrollene fremdeles i stor grad dominert av menn. Man blir kanskje litt "psykologisk betinget" til å velge mannlige karakterer? Rollespill har lenge vært flinke på likestillingsfronten, og hvis jeg spiller f.eks Icewind Dale prøver jeg å lage en likestillt gruppe
IntelAmdAti Skrevet 23. august 2008 Skrevet 23. august 2008 (endret) Alle mennesker har både maskuline og feminine kvaliteter. Det er ikke noe galt i å utforske sider ved seg selv gjennom rollespill. Personlig tror jeg det er sunt. Det var det glupeste innlegget jeg har lest her på lenge. Endret 23. august 2008 av Pycnopodia
Snurreleif Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Ingenting som er galt med å utnytte siklende grekeres fantasier. Ved hjelp av litt (mye) pynting på sannheten, som f.eks "Hei! jeg er Ida! 17år gammel fra Göteborg Sverige!" og en kvinnelig avatar og vips! Plutselig har du flere gratis tjenester og våpen/utstyr enn du kan si "Hanna Montana". Ikke er det ueffent å spille en barsk dame-helt heller, da det er damer som dominerer hverdagen på en eller annen måte.
Uberbox Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Alle mennesker har både maskuline og feminine kvaliteter. Det er ikke noe galt i å utforske sider ved seg selv gjennom rollespill. Personlig tror jeg det er sunt. Så lenge man ikke overfører denne aktiviteten til det virkelige liv er det greit. Vi har nok transer, cross-dressere og Erik Benestader som det er. Fysj!
GerdElise Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Ved hjelp av litt (mye) pynting på sannheten, som f.eks "Hei! jeg er Ida! 17år gammel fra Göteborg Sverige!" og en kvinnelig avatar og vips!Plutselig har du flere gratis tjenester og våpen/utstyr enn du kan si "Hanna Montana". Aldri fått noe gratis jeg Kanskje ikke rollefigurene mine var sexy nok LOL Kom på at jeg ikke hadde noen mannlige rollefigurer i AoC så jeg måtte forte meg å lage en Cimmerian Conquerer Det som er faren for ei hunkjønn å lage seg en muskuløs kriger av hannkjønnet er at man føler seg plutselig så uovervinnelig og dermed så hiver man seg inn i en gjeng med kjeltringer og tror at det blir en 'piece of cake' lmao! I det minste gjør jeg det, blir jo helt blenda av de digre musklene, typen ser jo ut som rene lokomotivet, hehe. Jadajada, -jeg lagde han så diger som mulig; skal det være, så skal det være
Bear^ Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Grunnen til at jeg velger male characters er fordi når jeg spiller Rollespill er fordi jeg lever meg inn i spillet og på en måte sammenligner meg med "helten" på skjermen. Klarer ikke å leve meg inn i spillet hvis jeg spiller som female. I WoW er jeg meget forsiktig med å være forskjellig ovenfor menn og kvinnelige rollefigurer fordi man vet ikke om personen bak karakteren er representativ med kjønnet i spillet.
otrivin91 Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 ser ikke no galt og spille d motsatte kjønn i rollespill.... Jeg gjør d som regel. folk syns d er litt teit, men d er jo bare og gi blaffen i d=)
Hotman Skrevet 26. august 2008 Skrevet 26. august 2008 Jeg spiller bestandig mann i alle type spill av den enkle grunn at jeg er det i det virkelige liv, samt at jeg har vel aldri hatt lyst til å spille kvinne. Mange jeg kjenner spiller begge deler, mens andre spiller bare det kjønnet de er(både menn og kvinner). Vi mennesker er forskjellige og i rollespill har man muligheten til å være noe helt annet enn det man er i det virkelige liv. Er det noe rett å galt i hvilket kjønn man velger? Egentlig ikke, det eneste jeg ikke liker er at mange spiller motsatt kjønn bare fordi at det gir visse fordeler, for eksempel gratis gull, items, etc. Så hvorfor gir den dumme delen av min "rase" gaver til såkalte "shemales"? De lever seg vel litt for mye inn i den karakteren de spiller, og kanskje håper de på noe mer enn et thx:). Ha det gøy og spill den karakteren du vil, og som det så fint står i tips seksjonen til Age of Conan, "remember to stretch your legs from time to time".
Khogn Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Ved hjelp av litt (mye) pynting på sannheten, som f.eks "Hei! jeg er Ida! 17år gammel fra Göteborg Sverige!" og en kvinnelig avatar og vips!Plutselig har du flere gratis tjenester og våpen/utstyr enn du kan si "Hanna Montana". Aldri fått noe gratis jeg Kanskje ikke rollefigurene mine var sexy nok LOL Ja men nå heter du Gerd Elise, ikke Ida.
Slimda Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Jeg vil tippe at du, Gerd Elise, ikke utnytter det fullt ut. Gå rundt og være "liten og uskyldig". Oppfør deg "naiv" og slikt. Bekreft at du er jente IRL flere ganger, gjennom skjulte kommentarer som "åh, han ser bare -så- heit ut!" eller slikt. Få dem til å vite at du ER en jente, og at du "er naiv". De vil de prøve å "utnytte" deg, ved å gi deg mye ting, som du kan nyte... ... Funka iallefall når jeg prøvde en gang. Gærne folk.
Akrabra Skrevet 27. august 2008 Skrevet 27. august 2008 Spiller vel ingen rolle hva slags kjønn man spiller så lenge man har feelings i spillet. Som foreksempel i wow så er det vel ingen med respekt for seg selv som spiller Draenei male, de er store,klumpete og stygge og da spiller man female etc. Slik jeg ser på det ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå