Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som husker hva den heter den internettgreia hvor jeg skal tenke på en kjendis og en lampeånd stiller spørsmål og finner det ut?

Skrevet

Altså, årsaken til at italiensk pizza med bunn som er tynn, slik den skal være, "ofte" blir brent er at tosken som har bakt/stekt den ikke kan sitt fag. Selv har jeg jobbet som pizzabaker i 10 år, da av italiensk pizza og vet nøyaktig hvorfor pizzaen blir brent. Det er en av 3 store feller å gå i når man baker italiensk pizza i steinovn.

1) Du får ikke bort overflødig mel fra deigen før du pakker den i ovnen. Én måte å gjøre det på er å kaste den opp i lufta noen ganger.

2) Pizzaovenen steker ikke helt jevnt. Når man legger en kald pizza i ovnen, så synker naturlig nok temperaturen på steinflata - akkurat der hvor du legger pizzaen. Når du så må snu pizzaen, så er det svært viktig at denne legges på plass der hvor du fant den, hvis ikke så brenner du pizzaen.

3) Rester av ost og annet kan sette seg fast i ovnen(hvis du ikke er påpasselig nok). Etter en godt stund i ovnen så blir dette naturlig nok brent. Legger du en pizza oppå, så setter dette seg gjerne fast i den seige deigen og blir med ut.

Pan-pizza har aldri vært godt. Det har ikke noe som helst med pizza å gjøre. Deigene blir ofte masseprodusert, frøset ned og shippet ut til restaurantene ferdig baket ut, og med saus. Møkkaprodukt og intet bedre enn en hvilken som helst annen frossenpizza.

Du får mye mer mat utav en amerikansk pizza enn en italiensk. De italianske er så tynne og som oftest mye mindre enn de amerikanske at det er latterlig å betale for. Italiensk pizza kan være godt det også, men heller en skjelden gang.

La du merke til linken om at Kim jong-il ville ha italiensk pizza?

Skrevet

Vært ute å kjørt Honda PX :D Like morro hver gang

Mopeden min står uten bakhjul, men detta gikk som et lja lyn det også... XD

om noen måneder blir det lovlig kjøring på meg :) har en px, ennå bare brukt på jordet ^^

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...