Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bah. Klarte å miste barbermaskina da jeg barberte nakken og skuldrene i sted og nå er den i tusen knas og faenskap.

*plukke deler og irritere seg over å måtte kjøpe ny da den gamle bare var 7 år gammel*

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
skjer i dag da alle sammen?

Prøver å finne sida man kan sjekke hvor rask linje man kan få hjem til seg. Tror vi har 4 stykk, hadde vært godt med en dedikert til servergreier

deraa?

Endret av PepsiCo
Skrevet
for hva?

linjene inn... sitter på jobb btw :(

Har bare trafikk på én foreløpig, så koster bare 399/mnd ellerno. Men tar ibruk en til om det er mulig

Fibernett :love:

Hmm, fibernett er nydlig det, men det er sårbart

Skrevet

Fiber er vel ikke så mye mer sårbart en kobber? Eneste jeg kan se for meg er at det tåler mindre knekker, men den ligger jo alt i bakken, så det er jo ikke et problem. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet
Pepsico: Sårbart?
Fiber er vel ikke så mye mer sårbart en kobber? Eneste jeg kan se for meg er at det tåler mindre knekker, men den ligger jo alt i bakken, så det er jo ikke et problem. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Om det skjer feil på sentralene i Oslo eller knekk mellom der og her (156km) mister vi fibernettet her. Kobberet har bedre infrastruktut med backuplinjer og omrouting. Nettopp fordi det er mer utbredt

jaa.. hvis du ikke river ut kabelen og får sånn der fiberting på deg så.

men da er du ganske ille ute uansett. :p

Fiberting? Er ikke farlig å rive ut fiberkabler, går ikke syre mellom dem heller

Skrevet
Pepsico: Sårbart?

Om det skjer feil på sentralene i Oslo eller knekk mellom der og her (156km) mister vi fibernettet her. Kobberet har bedre infrastruktut med backuplinjer og omrouting. Nettopp fordi det er mer utbredt

Men det er ikke en svakhet i fiber, det er heller en svakhet i infrastrukturen deres som ikke har full redundancy :p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...