Judas Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Jeg lurte bare på om Nikon har noen form for internasjonal garanti. Hvis man kjøper et Nikon-kamera i utlandet vil man kunne internasjonal garanti? Og som det er i dette tilfellet allerede kjøpt; registrere kamera online og få internasjonal garanti? På forhånd takk for svar.
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Det er vel vanligvis 1års internasjonal garanti, men denne har du ikke på gråmarkedsprodukter. Ser man på de store butikkene i USA kan man velge om man vil kjøpe Nikon USA, eller gråmarked. Det følger med garantiinformasjon i esken, og der står det du trenger å vite, kvittering med kjøpsdato er vel det som trengs.
Judas Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 Det er vel vanligvis 1års internasjonal garanti, men denne har du ikke på gråmarkedsprodukter. Ser man på de store butikkene i USA kan man velge om man vil kjøpe Nikon USA, eller gråmarked. Det følger med garantiinformasjon i esken, og der står det du trenger å vite, kvittering med kjøpsdato er vel det som trengs. Ok, takk for svar!
Sutekh Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Nikon har vel generelt verdensgaranti på optikk, men bare lokale garantier på kamerahus (i hvert fall de rimeligere, jeg skal ikke uttale meg om proffbeist som D3). Det varierer en del etter hvor kameraet er kjøpt, så det beste er bare å lese garantiinformasjonen i esken. Kameraer kjøpt i Japan vet jeg kun har japansk garanti, mens EU som helhet er én "garantiregion".
k-ryeng Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 Nikon har vel generelt verdensgaranti på optikk, men bare lokale garantier på kamerahus (i hvert fall de rimeligere, jeg skal ikke uttale meg om proffbeist som D3). Det varierer en del etter hvor kameraet er kjøpt, så det beste er bare å lese garantiinformasjonen i esken. Kameraer kjøpt i Japan vet jeg kun har japansk garanti, mens EU som helhet er én "garantiregion".Jeg hadde garantikort med world wide-garanti på min D70s... Den var imidlertid personlig, ikke overførbar til ny eier.
jvc1986 Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 (endret) Nikon D40 og D80 samt D300 har i alle fall kun European Warranty ved kjøp i norge, regner med det er likt i resten av europa. Ved kjøp av kamerahus i USA (unntatt D2/D3) er det kun US warranty såvidt meg bekjent, mens på optikk er det worldwide warranty. Ved kjøp i Norge får man jo i tillegg 5 års reklamasjonsrett da, verdt å huske på. Du kan lese litt om det bla på følgende sider: http://www.bythom.com/warranty.htm http://www.nikon.com.au/warranty.php Local warranty Digital equipment (digital SLRs, Coolpix compacts & Coolscan film scanners) Your Nikon equipment is guaranteed against any manufacturing defects for one year from the date of purchase The warranty card is issued only at the time of original purchase; it is non transferable. The warranty card must be presented to the Nikon Service Facility before any repair can be made under warranty. Establishing the original purchase date should be made by the original consumer purchase via the sales slips or other evidence. Damage caused by accident, misuse, do-it-yourself repairs, sand, grit or water is not covered by this warranty, which is only valid at Nikon Service Centre. All mail or transportation costs including insurance are at the expense of the owner. All other claims of any nature are not covered. Warranty for digital product is only valid in the country of purchase. Please be wary of dealers claiming to be able to sell or provide you an international warranty for digital equipment when you are purchasing overseas. THIS IS FALSE. International warranty is unavailable. International warranty Conventional equipment (lenses, cameras, Speedlights) Your Nikon equipment is guaranteed against any manufacturing defects for one year from the date of purchase. The warranty card is issued only at the time of original purchase; it is non transferable. The warranty card must be presented to the Nikon Service Facility before any repair can be made under warranty. Establishing the original purchase date should be made by the original consumer purchase via the sales slips or other evidence. Damage caused by accident, misuse, do-it-yourself repairs, sand, grit or water is not covered by this warranty, which is only valid at a Nikon Service Centre. Hentet fra Nikon Australia Endret 10. desember 2007 av jvc1986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå