Gå til innhold

22" for stor til spilling?


Ricaldo

Anbefalte innlegg

Som trådtittel sier, er en 22" for stor til spilling? Har tenkt å kjøpe denne skjermen: https://prisguiden.no/product.php?productId=62686

 

Noen som har denne eller brukt den til litt spilling?

Har i dag en samsung 17" og er moden for litt oppgradering ;)

 

Det er to minus:

 

1. Du kan risikere "motion sickness". Noen blir kvalme og svimle av å spille f.eks first-person shooters på slike skjermer.

2. Skjermkortet ditt klarer kanskje ikke alle spill på 1650*1080.

 

Selv har jeg en 22 tommers widescreen, men spiller mange spill i vindu.

 

CD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som trådtittel sier, er en 22" for stor til spilling? Har tenkt å kjøpe denne skjermen: https://prisguiden.no/product.php?productId=62686

 

Noen som har denne eller brukt den til litt spilling?

Har i dag en samsung 17" og er moden for litt oppgradering ;)

 

Det er to minus:

 

1. Du kan risikere "motion sickness". Noen blir kvalme og svimle av å spille f.eks first-person shooters på slike skjermer.

2. Skjermkortet ditt klarer kanskje ikke alle spill på 1650*1080.

 

Selv har jeg en 22 tommers widescreen, men spiller mange spill i vindu.

 

CD

Nå må man faktisk huske på at man også kan omplassere en skjerm. Blir en skjerm FOR stor så kan man vel abre ha den lengre inn på skrivebordet, men mindre man har veldig lite plass. :)

 

Selv har jeg aldri merket den Motion sickness'en, verken på 15,4", 17", 24" eller 95" (lerretet) mitt. :dontgetit:

Presse skjermen så langt i trynet man fysisk sett kommer. :w00t:

Lenke til kommentar

Mitt poeng med at, joda det kan bli fort stort, spilling i forhold til fps er hvorvidt man har overblikk over alt som skjer samtidig på skjermen. Og etter min erfaring er det lettere å holde oversikt med 4:3/5:4 skjerm enn 16:9/16:10, pga synsfeltet er så punkt-fokusert. Når det er sagt så blir jo modeller på widescreen feitere, dvs dratt ut. Men jeg tror at når alt kommer til alt er det en smakssak. 22" i seg selv er ikke for stort synes jeg, men jeg ville foretrukket at den ikke var ws for fps, for alt annet er ws veldig behagelig.

Lenke til kommentar

Du spiller nok ikke i den oppløsningen på en slik skjerm. Du burde kjølre enten 1680x1050, eller 1440x900. 1440x900 er faktisk færre piksler enn 1280x1024, og krever derfor mindre. ;)

1680x1050 ser "utmerket" på min 24", og det blir vel det samme som 1440x900 på en 22" ville jeg da tro. Selv 1440x900 ser helt OK på 24", og er det jeg spiller crysis i som regel.

 

Skal du spille i 1280x1024, så må du skru av at bildet strekker bildet til siden. Slik at formatet beholdes. Da ser det også ganske greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...