Gå til innhold

Ang. Iphone og bruk av Turbosim


Pepsi

Anbefalte innlegg

Jeg har just kjøpt meg en Iphone fra USA.

Men, hadde egentlig tenkt jeg skulle la være å hacke den (om nå koden skulle slippes i det hele tatt).

Derfor er vel Turbosim det eneste alternativet for meg.

 

Noen som vet hvordan det fungerer?

Er det bare å legge mitt eget sim kort i Turbosim-holderen og sette det inn i telefonen?

Ingen formateringe, ingenting??

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det ligger en flott guide for dette på http://ipod1.no

 

I bunn og grunn trenger man ikke å modifisere noe på iPhone for å bruke den med turbosim, problemet er at selve turbosim må programmeres med info fra at&t-kortet for at det hele skal fungere. For å kunne programmere turbosim, må du nedgradere og jailbreake iphonen. Etter det kan du selvsagt oppgradere til 1.1.2 igjen, men du har vel da i utgangspunktet brutt garantien på iphonen.

 

Det greieste, hvis du ikke ønsker å tukle med programvaren i iPhone, er å kjøpe et turbosim som er ferdig programmert - eller få noen andre til å programmere det i sin hackede iPhone.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
Er ikke turbosim ulovlig? får man ikke bot fra tele selskapet sitt?

 

Nei, ikke ulovlig og teleselskapet har ingen myndighet til å gi deg en bot.

 

Hei!

 

Det ligger en flott guide for dette på <a href="http://ipod1.no" target="_blank">http://ipod1.no</a>

 

I bunn og grunn trenger man ikke å modifisere noe på iPhone for å bruke den med turbosim, problemet er at selve turbosim må programmeres med info fra at&t-kortet for at det hele skal fungere.

 

-snubbel

 

Vel, du må jailbreake telefonen for å omgå aktiveringsprosessen til AT&T så strengt tatt må iPhonen modifiseres noe selv ved bruk med Turbosim.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte telefon før jul i USA. Har sittet rimelig lenge uten telefonfunksjonen nå.

Kan bare si en ting - iPhone er fantastisk !!!

(selv uten telefonfunksjon).

 

Nå gidder jeg ikke vente på softwareløsninger mer. Har prøvd å få tak i sånn simkort selv. Er noen som selger dyrt på finn.no. Gadd ikke de så fant jeg en annen som var utsolgt. Hvorfor er de så håpløst vanskelig å få tak i?

 

Jeg bestilte til meg og dama idag. Eneste som hadde var turbosim.no

Ser faktisk skikkelig enkelt ut å sette det opp. Har jo jailbreaket først. Det fant jeg på www.mac1.no forumet.

 

GLEDER MEG TIL Å RINGE MED DEN :)

 

:new_woot:

Lenke til kommentar
Får og iPhone om en ukes tid nå. Gleder meg som en unge.

 

Ønkser og å gjøre "minst mulig". Har kjøpt ferdigprogramert turbosim og.. Kan noen fortelle meg hvor den beste guiden for meg ligger? Har kjøpt 1.1.2.

 

Fant alt sammen på turbosim.no jeg. Rå telefon. Endelig kan jeg ringe med den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...