Gå til innhold

Industrial - en introduksjon


Cuneax

Anbefalte innlegg

Å si at de er "forkastelige" var etter min mening useriøst.

Utrolig trist å høre noe sånt.

Replica, Edgecrusher, Zero Signal f.eks, er fine sanger av god kvalitet.

Foresten, du skriver "fordi jeg syns".. Vel. Det er nok flere personer på forumet her som liker Fear Factory. Blir vel litt for dumt å gå etter bare dine meninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du at jeg sa at din smak var useriøs? Det sa jeg nemlig ikke. Sa at det var useriøst å snakke negativt om Fear Factory. "Forkastelig".. "Søppelbandet".. uff..

 

Jeg er faktisk enig med Cun her. Om han ikke liker bandet, så behøver han jo tross alt ikke nevne det på lista over anbefalinger, og om han ønsker å snakke negativt om et band han ikke liker, så er det jo ikke noe galt i det. Selv skal jeg ikke uttale meg om deres musikalske kvaliteter, i og med at jeg bare har hørt Cars og et par sanger til (og jeg synes det var greit nok, men det finnes bedre industrirock IMO).

Lenke til kommentar
Trodde da det var meningen at alle forumbrukerne skulle komme med et band jeg da.

Men neivel.

 

Folk må for all del komme med anbefalinger, men man må nesten tåle at ikke alle liker det samme som en selv ;) F.eks. ville nok de fleste av vennene mine ha referert til mye av det jeg hører på som "søppel". Og jeg kan jo ikke bli fornærmet av den grunn. Liker de ikke f.eks. Hocico og Agonoize, så liker de det ikke, sånn er det bare.

 

Ang. det Cun sa om techno, så var det nok helst en referanse til signaturen din, og at mange metalfans pleier å lempe alt mulig av elektroniske band, alt fra futurepop til eurodance, i "techno"-kategorien (jeg har hørt om eksempler der metal-fans i fullt alvor har påstått at Grendel er "techno" fordi de lager elektronisk musikk).

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Vel, når noen sier at hip hop, trance og techno ikke er ordentlig musikk, har jeg vanskelig for å ta dem seriøst. Når man atpåtil må drasse inn nok et metalband i industrialtråden (og at det i tillegg er skamdårlig), er det ikke rart at sinnene settes i kok. Og legg merke til ;)

 

Å si at techno er techno og industrial er industrial betyr også at man muligens har misforstått litt om hva sjanger kan være. Verden er heldigvis ikke så svarthvit som metallhodene vil ha det til, det går faktisk an å krysse flere grenser. Men jeg skal sjekke ut Fear Factory igjen, jeg er da såpass åpen (i forhold til visse fanatikere her inne på musikkforumet, METAL f00k yeeh \m/). Er de like begredelige som jeg husker at de var, så er det jo egentlig bare sørgelig for deres del.

 

Jeg har masse annet å glede meg til, virker det som. Takk til Eldritch for det :)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig. Men kunne heller sagt at man ikke liker de, eller "Fear Factory er ikke min smak", istedetfor å si at de er "søppel", "forkastelig" osv.

 

Er jo på streken til å kalle det for trolling.

 

Å trolle er å provosere bare for å få en reaksjon, ved å bevisst "trykke på knappene" til det publikum man søker å fornærme. Å kommentere noe ved å referere til det som "skrot" eller whatnot er en meningsytring der man i grunn bare er ærlig og sier hva man synes, framfor å pakke ting inn. The truth doth hurt sometimes, men det er noe vi må leve med. Når moren min påstår at Celine Dion lager bra musikk sier jeg ikke "jeg liker henne ikke, jeg synes ikke hun er flink", jeg er heller ærlig og sier at jeg synes hun er helt forjævlig å høre på og at musikken hennes er fæl i nte potens.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
Ministry har noen gode låter, en av dem er "Corrosion" fra 1992s ΚΕΦΑΛΗ ΞΘ

 

Se filmen hos Youtube

 

Dette er god industrial metal.

 

Den er ikke så verst, men jeg foretrekker albumversjonen, i og med at den ikke er like lang (og dermed ikke blir like monoton i lengden). The Land of Rape and Honey

er heller ikke så verst IMO.

 

Se filmen hos Youtube

 

Jeg liker for så vidt også Revenge, selv om det de drev med da var noe helt annet enn det de etterhvert skulle bli kjent for (legg merke til den påtatte engelske aksenten til Al)

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Also, jeg har glemt å nevne The Gothsicles, køddeindustrial med en forkjærlighet for gamle NES-spill og skjeve blikk på goth-subkulturen.

 

Og denne, bare fordi selv barsketøffe rivetheads elsker katter:

http://www.youtube.com/watch?v=SEEgSS5paxI

 

EDIT: Old school EBM fra Sverige - Spark!. Jeg likte 65 Ton Stål. EkoBrottsMyndigheten har også en småbra julesang på siden sin; Dansa Nu Då Tomtejävel. Plateselskapet til EkoBrottsMyndigheten har også lagt ut en gratis CD med elektroniske julesanger i mp3-format; http://www.electricfantasticsound.com/media/EFS-IA-016.zip

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
[...] Det er alltid noen som blir glemt :cool:

 

Ja, det er nesten søtt at dere har glemt Deutsch-Amerikanische Freundschaft :)

Min favorittplate er Gold und Liebe fra -81, men andre klassiske utgivelser er Alles ist Gut (-81) og Für Immer (-82).

1.st Step to Heaven (-86) bør forbigås i stillhet, mens med Fünfzehn neue D.A.F. Lieder (-03) er de tilbake i ganske god form.

 

Ellers vil jeg gi ros for en fin tråd!

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...