Gå til innhold

Industrial - en introduksjon


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bump ahead.

 

Moar newsflash:

Vår venn osteprodusenten Chris Pohl (Blutengel, Terminal Choice og nå ex-Tumor) har lagt ned Tumor-prosjektet til fordel for Miss Construction.

 

http://www.myspace.com/missconstruction

 

KMFDM vil slippe tre dobbelt-CD-er med alt av materiale som ikke er tilgjengelig på de ordinære studioalbumene. Første CD kommer i juni.

 

http://www.side-line.com/news_comments.php?id=30698_0_2_0_C

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Har vel pirket borti denne sjangeren noe tidligere, men har litt trøbbel å finne tid til å sette seg inn i listen i førsteposten som forøvrig er mesterlig utført. Er vel egentlig ute etter en undersjanger innen industrial med band som KMFDM og Shep On Drugs som er nevt i førsteposten. Tror nok det var grupper innen tekno og punk undersjangrene som pendlet meg inn på de gruppene og nå vil jeg ha mere. Holder nå på å prøve meg på The Gothsicles, Front 242 og The Young Gods som virker lovende.

 

Får nevne en gruppe også da som kansje får lov til å være med i tråden: Atari Teenage Riot

Lenke til kommentar
Har vel pirket borti denne sjangeren noe tidligere, men har litt trøbbel å finne tid til å sette seg inn i listen i førsteposten som forøvrig er mesterlig utført. Er vel egentlig ute etter en undersjanger innen industrial med band som KMFDM og Shep On Drugs som er nevt i førsteposten. Tror nok det var grupper innen tekno og punk undersjangrene som pendlet meg inn på de gruppene og nå vil jeg ha mere. Holder nå på å prøve meg på The Gothsicles, Front 242 og The Young Gods som virker lovende.

 

Får nevne en gruppe også da som kansje får lov til å være med i tråden: Atari Teenage Riot

 

Jeg vet ikke om Atari Teenage Riot (som faller under sjangeren digital hardcore) strengt tatt hører hjemme her, men det jeg har hørt av dem har vært bra, så det går selvfølgelig an å se litt mellom fingrene mtp. hva slags band som omtales her ;)

 

Uansett, om du liker KMFDM og Sheep on Drugs, så liker du kanskje også Sister Machine Gun? :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å plassere digital hardcore-band i førsteposten (Atari Teenage Riot og The Shizit, spesielt), da de har tette forgreninger med industrialmusikk. Jeg husker jeg fant The Shizit for noen år siden ved å søke etter industrial, så. Vi får se :cool:

 

"Sacrifice" av Front 242 er deres definitive låt. Noen som er enige/uenige?

 

Fantastisk episk og tilbakeholden på samme tid, rå militaristiske trommer, deilig bruk av synthesizere og en harpsichord-lyd.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som var på Einstürzende Neubaten konserten på Sentrum her om dagen? Det var konserten sin! De er jo blitt betydelig roligere med årene, men for et band! Jeg ble helfrelst all over again! Fram med de gamle skivene, og på med headset..

Lenke til kommentar
Flere enn meg som var på Einstürzende Neubaten konserten på Sentrum her om dagen? Det var konserten sin! De er jo blitt betydelig roligere med årene, men for et band! Jeg ble helfrelst all over again! Fram med de gamle skivene, og på med headset..

Jeg hadde en live-CD med dem før, men det falt ikke i smak den gangen. Hvilken CD anbefales som introduksjon til bandet?

 

Jeg har ikke hørt noen av de nye gratissinglene. Er de noe, da?

Lenke til kommentar
Ny gratis-singel fra NIN igjen: Echoplex

Nice. Har mye mer sansen for denne enn Discipline. Økonomisk, funky og åpen.

 

@cun: Last gjerne ned Echoplex og lytt, men Discipline er ikke et must, i alle fall ikke i min bok (den krever også registrering, i motsetning til Eldritchs direktelink)

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Jeg likte Discipline, men Echoplex klarer jeg meg fint uten.

Domming!

 

:p

 

Discipline hadde et fett, monotont electrobeat som hadde en slags hypnotisk effekt. Derfor likte jeg den. Echoplec hørtes IMO ut som noe slags middelmådig indierock med litt elektronisk plinkplonk innimellom.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en live-CD med dem før, men det falt ikke i smak den gangen. Hvilken CD anbefales som introduksjon til bandet?

 

De har forandret seg ganske mye med tiden, så det kommer litt ann på hva man er ute etter. Tidlig industriel vil jeg vel si at Halber Mench er en fin intro, men lyker du det dystre melankolske ville jeg heller startet med den nye Alles Wieder Offen for eksempel..

 

Mange strides her, men disse gir to veldig forskjellige vinkler som begge er endel av bandet, og begge er veldig bra skiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...