Gå til innhold

Test: LG KU990


Anbefalte innlegg

Når jeg ser på 120fps-klippet i omtalen hakker det inneimellom, dvs avspillingen stopper opp kanskje 2-3 frames nå og da. Har lagt merke til det samme fenomenet på alle andre 120fps-klipp jeg har funnet som er tatt med denne telefonen også.

 

Er dette slik klippet blir levert fra telefonen, eller har det skjedd noe tull i videokonverteringen? Eller er det evt bare PCen min som sliter rett og slett? :-)

 

Hadde egentlig vært interessant å se et 120 fps videoklipp fra denne telefonen i råformat, dvs i form av å kunne laste ned selve videofilen telefonen leverer fra seg og spille det av lokalt på PCen. Noen som har en nedlastingslink til et slikt klipp?

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ææsj! Man kan på iiingen måter sammenligne KU990 med iPhone.. hvis man gjør det ville jeg ALDRI har kjøpt Viewty'en..

 

Jeg synes iPhone er noe sikkelig møkk! Hadde den i 3 uker så ble jeg så lei at det var ikke snakk om å ha den lengre.. Den var bare så "dum", masse "oooh" og "wow" dingser men ikke mer enn det..

Jeg var super fornøyd den 1 uken men etter at jeg ble bedre kjent orket jeg den ikke mer..

 

Jeg har fått kjøpt en KU990 fra elprice og håper den blir sendt på mandagen. Siden jeg egentlig besilte den på onsdag!

Bare gleder meg til å ta på den! hahaha :!:

Lenke til kommentar
Kan kameraet på KU990 måle seg med vanlige digitalkameraer?

Tenkte jeg skulle kjøpe denne istedet for mobil + kamera..

 

Kort sagt, ikke en sjanse. Ser man på full størrelse av bildene, ser man lett at de er temmelig utvaskede, og at optikken ikke er mulig å sammenligne med digitalkameraer, selv mange år gamle billigmodeller.

Jeg har ikke noen spesielle sammenligninger å komme med, men det skal ikke veldig mye til for å utkonkurrere de fem megapikslene LG-en stiller opp med.

Bildene er ikke særlig imponerende, det er ganske mye bildestøy, og er til dels temmelig uskarpe. Et Powershot A30, som jeg har for hånden, med sine 1,2 megapiksler, ville nok gitt LG-en fin konkurranse. Et nyere kamera ville blåst bort mobilen, enkelt og greit.

Naturlig nok, selvsagt, men det er mest et eksempel på at optikken er det som bør forbedres i kameraer, ikke nødvendigvis oppløsningen. Til mobil å være, er den nok svært god, men mobiler kan ikke måle seg med dedikerte kameraer.

 

Ville nok ikke kjøpt kameramobil for å helt erstatte digitalkameraet, men det er likevel et fint supplement, spesielt i situasjoner man normalt ikke har med seg kamera i. På det området er nok ikke KU990 er dumt valg. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Vi kan nok fastslå at å kjøpe en telefon nå om dagen som en erstatning for et digitalkamera, vil nok være å lure seg selv uansett.

 

Skal man ha skikkelig bra bilder, og føler at det er veldig viktig, så kjøper man et kamera i tillegg. Det har jeg.

 

Om man bare skal ta bilder for å ta de, og for å f.eks vise frem på mobilen..så er det ikke noe problem, og det skal sies at det heller ikke blir så galt om man fremkaller bildene til "vanlig" størrelse :) MEN, foreløpig slik ting er nå, er IKKE mobilkamera en bra erstatning om man er en bildeentusiast på hobbynivå:)

Lenke til kommentar
Vi kan nok fastslå at å kjøpe en telefon nå om dagen som en erstatning for et digitalkamera, vil nok være å lure seg selv uansett.

 

Skal man ha skikkelig bra bilder, og føler at det er veldig viktig, så kjøper man et kamera i tillegg. Det har jeg.

 

Om man bare skal ta bilder for å ta de, og for å f.eks vise frem på mobilen..så er det ikke noe problem, og det skal sies at det heller ikke blir så galt om man fremkaller bildene til "vanlig" størrelse :) MEN, foreløpig slik ting er nå, er IKKE mobilkamera en bra erstatning om man er en bildeentusiast på hobbynivå:)

 

 

vel nå anser jeg hobbynivå som dem folka som flyr rundt med en ekstra fallos på brystkassa :p

 

men for den som har ett av disse kompaktkameraene som viftes rundt i forskjellige anledninger, så burde vel denne mobilen funke vel så greit?

 

imo så såg både video og bilder i artikkelen helt greie ut.

Lenke til kommentar

Hatt Viewty i to dager nå.

 

+ Berøringsfølsom skjerm er ca mye morsommere enn ikke berøringsfølsom.

+ Tett integrasjon med Google (Google, Gmail, YouTube, Blogger)

+ Kameraet er ganske bra på video

 

- Negativt:

- I forhold til iPhone er Viewty treg i menyene, unøyaktig og har en skjerm som føles dårligere.

- Elendig batteritid

- Umulig å overføre filer via Windows, er tvunget til å bruke LGs programvare.

- Ingen WiFi?!?! Man kan se YouTube direkte på mobilen, men så er det ingen WiFi-støtte?!

 

Konklusjon:

Har du prøvd iPhone, ikke kjøp deg Viewty. Hvis vi ser bort i fra kameraet, er iPhone alt Viewty

kunne vært.

 

Vil du ha en ganske kul mobil med berøringsfølsom skjerm, kort batteritid og et seriøst overvurdert kamera, kjøp deg LG KU990 Viewty!

Lenke til kommentar
å det jeg lurer på siden du tydeligvis har testet KU990 er om menyen rett og slett har blitt dårligere enn den i Prada´n?

Jeg har dessverre ikke prøvd Prada-modellen, kun KU990.

 

Har ingen gode minner med iPhone..

Da har du nok prøvd en mandagsmodell eller så har du merkelige krav til dine mobiltelefoner. Uansett så velger jeg å tro at du overdriver for dramatisk effekt -- å si at man har "ingen gode minner med iPhone" er.. vel.. idioti.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
å det jeg lurer på siden du tydeligvis har testet KU990 er om menyen rett og slett har blitt dårligere enn den i Prada´n?

Jeg har dessverre ikke prøvd Prada-modellen, kun KU990.

 

Har ingen gode minner med iPhone..

Da har du nok prøvd en mandagsmodell eller så har du merkelige krav til dine mobiltelefoner. Uansett så velger jeg å tro at du overdriver for dramatisk effekt -- å si at man har "ingen gode minner med iPhone" er.. vel.. idioti.

 

mens det er vitenskapelig fakta at iphone er guds gave til mobilbrukere? :whistle:

Lenke til kommentar
- Umulig å overføre filer via Windows, er tvunget til å bruke LGs programvare.

Nå roter du her. Du kan sette telefonen til USB Mass Storage, og da vil du kunne overføre filer som om det var en ny HDD på PCen.

 

EDIT: Vel og merke ikke telefonminnet, men SD-kortet.

Endret av Heiper
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...