???????? Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Hei! Jeg trenger å hente ut litt data av en vote. Voten har to tabeller: - vote - svar vote inneholder id spørsmål opprettet ... svar inneholder id svaralternativ vote_id ... Det jeg trenger å gjøre er i en spørring å hente ut antallet som har besvart en vote, og hvor mange som har svart ja, og de som har svart ja i prosent. Jeg henter ut antallet lett, men hvordan beregne prosent, og gjerne runde ned til en desimal? SELECT COUNT(*) AS besvart, (SELECT COUNT(*) FROM svar WHERE svar.vote_id = vote.id) AS ja) FROM vote WHERE vote.id = 1 Det jeg trenger å gjøre er å ta ja/besvart*100 og runde av til en desimal Noen som har noen tips?
CruellaDeVille Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville løst det i forretningslogikk - tatt svar fra count(*) og ganget med det tallet du vil gange med. Forøvrig er spørringen din syntaktisk feil. Hvis du skal ha to select må den ene brukes i en subspørring.
serverside Skrevet 11. desember 2007 Skrevet 11. desember 2007 Du burde kanskje lese litt om JOIN's og GROUP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå