South_Bridge Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 (endret) Yes, har en liten mimreperiode... sitter å spiller igjennom warcraft serien (I, II og III). For de av dere som er hardcore så har dere sikkert war1 liggende, men for de som ikke har det: DEMO Takk til 2ball(s) for link til F U L L V E R S J O N Hvis du kjører Vista er du nødt til å kjøre war1 gjennom DOSBox Du kan installere War1 rett fra den nedlasta fila, og sette opp lyden(anbefaler å bare trykke ENTER på alle valgene, skal funke da). Når du har installert fyrer du opp DOSBox og skriver: Z:\>mount C C:\DINWARCRAFTFOLDER [ENTER] Z:\>C: [ENTER] C:\>war [ENTER] KOS DEG!!! Endret 22. desember 2007 av South_Bridge
morpheos Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Warcraft 1 må da vel etterhvert være abandonware?
dapre Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Ahh! Warcraft...*sukk* Husker jeg fikk låne Warcraft 1 av en kompis. For et fantastisk bra spill det var. Var helt oppslukt Ikke lenge etter kom Warcraft2. Jaggu fikk jeg låne det og ! Det var/er så bra at det fremdeles duger, både grafisk og spillteknisk. En udødelig klassiker!
Shar Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Jeg har aldri spillt warcraft I hare bare prøvd litt av 2en og så har jeg Warcraft III og frozenthrone
Bytex Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Det er vel mere nostalgien som råder her. SPillet i seg selv suger jo nå. Men det er artig å spille i 10 minutter bare for mimringen sin del. Sånn er det med alle retro-spill. Du husker varme følelser fra du var liten og spilte det i timesvis. Så booter du opp, spiller og blir lei etter 10 minutt. Neeext.
South_Bridge Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Skrevet 8. desember 2007 BLIR ALDRI LEI WARCRAFT!!!!!! however... at man ikke kan gruppere enhetene sine (CTRL+1 osv) suger hardt i warcraft 1(mye frustrasjon her). Attack move suger også veldig!!! MEN STILL: War1 4 the win!
dapre Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Det er vel mere nostalgien som råder her. SPillet i seg selv suger jo nå. Enig i at Wc1 sliter litt, men toeren er absolutt fremdeles spillbar. Det er ikke så mange månedene siden jeg kjøpte NetEdition utgaven, og spillte meg igjennom hele spillet, innkludert add-on pakka. Og jeg er utålmodig skal jeg love deg at man ikke kan gruppere enhetene sine (CTRL+1 osv) suger hardt i warcraft 1(mye frustrasjon her). Attack move suger også veldig!!! Dette er viktig. Hadde dette manglet i Wc2, ville man fort gått lei.
RIP Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Er jo mange irriterende ting i WC2 også da, som at man ikke kan ha build que osv.
Ghaundan Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Det er vel mere nostalgien som råder her. SPillet i seg selv suger jo nå. Men det er artig å spille i 10 minutter bare for mimringen sin del. Sånn er det med alle retro-spill. Du husker varme følelser fra du var liten og spilte det i timesvis. Så booter du opp, spiller og blir lei etter 10 minutt. Neeext. Spilte lett gjennom Warcraft 1 for 3-4 år siden, og Starcraft for 2 år siden. Man irriterer seg over endel ting som har utviklet seg i RTS sjangeren siden den gang, ja. Men nostalgi følelsen er vanskelig å slå. Om dere ikke makter det, så er det en conversion til warcraft 3 på vei. Tar sin tid, men de ser ut til å gjøre en god jobb. De har vel ikke en side for øyeblikket men det er ett forum på www.wc3campaigns.net hvor de poster ting. Har vel lagt ut en cinematic trailer som man sikkert finner på youtube og lignende.
PantZman Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg tror Warcraft (1) er det første spillet som har fått meg til å sitte oppe til kl 4-5 om natta. "bare liiitt til så går jeg og legger meg"
South_Bridge Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 (endret) Jeg husker første gang jeg spilte det... var helt utrolig. Jeg runna med orcene, klarte ikke menneskene... den gangen var jeg bare en kiddie og da 2.-3. klasse Menneskene kom senere da. Meste koole var de forbanna store demonene man kunne få frem med warlockene De var så ownage!!!! Endret 9. desember 2007 av South_Bridge
elpinoino Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Warcraft I er spillet sitt ja, har hele serien liggende på noen disketter\cd`er ettsted. Nå var jeg så heldig at jeg via jobben akkurat fikk tak i en knall laptop med 166MHz og 32 MB ram , skal legge inn win95 tenker jeg, Og så legge inn alle de gamle dos spillene jeg spilte i the good old days.
held hofftage Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Ah...gode gamle warcraft ....Elsker det, men er ganske skuffet over utviklinga av det spillet (warcraft 3 og world of warcraft ). syns det rett og slett ble for dumt å adde den teite nightelf-rasen til spillet -.-. Og når man snakker om WoW: Alle flyr jo med helikoptre der nå om dagen :S. Spillene i seg selv har blitt for barnevennlige...Alt for lite blod og vold! Men nå kommer jeg med et spørsmål : sliter med å starte warcraft II på XP-pcer ( har ikke prøvd det på vista, men har ikke noe tro for at det går det heller). Er det noe man kan gjøre for å...hmm....spille?
RooNoG Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Kjøpte wc3 når det var nytt. så prøvde jeg wc2 for en stund siden. men må si at Blizzard gjør en god jobb.
Ghaundan Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Ah...gode gamle warcraft ....Elsker det, men er ganske skuffet over utviklinga av det spillet (warcraft 3 og world of warcraft ). syns det rett og slett ble for dumt å adde den teite nightelf-rasen til spillet -.-. Og når man snakker om WoW: Alle flyr jo med helikoptre der nå om dagen :S. Spillene i seg selv har blitt for barnevennlige...Alt for lite blod og vold! Men nå kommer jeg med et spørsmål : sliter med å starte warcraft II på XP-pcer ( har ikke prøvd det på vista, men har ikke noe tro for at det går det heller). Er det noe man kan gjøre for å...hmm....spille? Prøvd med kompatibilitets modus? Hvis ikke prøv dosbox eller en eller annen dos emulator.
South_Bridge Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Ah...gode gamle warcraft ....Elsker det, men er ganske skuffet over utviklinga av det spillet (warcraft 3 og world of warcraft ). syns det rett og slett ble for dumt å adde den teite nightelf-rasen til spillet -.-. Og når man snakker om WoW: Alle flyr jo med helikoptre der nå om dagen :S. Spillene i seg selv har blitt for barnevennlige...Alt for lite blod og vold! Men nå kommer jeg med et spørsmål : sliter med å starte warcraft II på XP-pcer ( har ikke prøvd det på vista, men har ikke noe tro for at det går det heller). Er det noe man kan gjøre for å...hmm....spille? Jeg kjører war2 uten problemer i Vista, og da synes jeg det er rart du har problemer med det i XP. Jeg har BNET utgaven. Må i tillegg si at jeg var ikke over hode skuffa da alvene kom i war3, de hører med og har igrunn fantes (i følge loren) i warcraft 10,000 år før menneskene kom inn i bildet, så sånn sett burde man i det heller være litt skuffet at de ikke var med fra begynneslen av(på sett og vis var de med i war2 som archere og elven destroyer(båt) på allianse siden).
held hofftage Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Jeg kjører war2 uten problemer i Vista, og da synes jeg det er rart du har problemer med det i XP. Jeg har BNET utgaven. Må i tillegg si at jeg var ikke over hode skuffa da alvene kom i war3, de hører med og har igrunn fantes (i følge loren) i warcraft 10,000 år før menneskene kom inn i bildet, så sånn sett burde man i det heller være litt skuffet at de ikke var med fra begynneslen av(på sett og vis var de med i war2 som archere og elven destroyer(båt) på allianse siden). Men poenget er at man verken ser eller hører om nightelfs i war2 :, . Innholds- og voldsmessig syns jeg war2 er bedre. Ghaundan: Har prøvd kompatibilitetsmodus, men har enda ikke prøvd war1 og 2 på vistaPCen min
elpinoino Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Greit nok at Night elves ikke nevnes i WC2, men det nevnes faktisk i blant annet boka Day of the dragon som kom ut før WC3, så dette er noe som var tenkt på i lengre tid, og ikke bare noe de adda for gøy i spill nummer tre for å få forandring, Noe som jeg synes er litt tøft, føler liksom utviklerne virkelig har lagt sjela si i loren til Warcraft universet.
Zeph Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Å samanlikne eldre spel med dagens blir feil, har du ikkje spelt det før og hatt stor glede av det er sjansen for at du synest det er artig i dag svært liten. Eg hadde mange kjekke stunder med WC2, WC1 var før mi tid som gamer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå