Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! Koble til Cisco 2811


Anbefalte innlegg

Heisann. Har nettopp anskaffet meg tre bærbare PC-er (HP nc8430 4 GHz, 2 gig RAM, Radeon x1600), som jeg skal bruke for å lære meg å sette opp servere. Skal ta eksamen til våren så har noen måneder men må lære meg det fortest mulig.

 

Problemet er: Jeg har null komma én prosent peiling på Cisco rutere, men bittelitt peil på switchene deres.

 

Jeg har koblet mine tre bærbare opp i nett med Cisco Catalyst 3560 switch og dette funker, men jeg skal koble til Cisco 2811 router. vet ikke hvilke kabler som skal inn hvor eller noe som helst ang dette. Hvordan får jeg koblet routeren til nettverket? og hvordan logger jeg meg inn på den? har alt av kabler, slik som com port til TP osv.

 

HJEEEEELP MEG!

 

Vedlagt følger bilde som viser oppsettet mitt. Jeg har koblet master pcen (server) til switchen både med tp kabel og serial kabel som blir til tp på andre enden. serial på pc og TP-enden på console inngangen til switchen. Hva gjør jeg for å koble til routeren, hvor skal ledningene og har jeg koblet riktig til nå?

 

klikk på bilde for å forstørre det

post-131058-1197020296_thumb.jpg

Endret av Tussi18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Istedenfor å lage en lang sak om hvordan du kan gjøre dette legger jeg ved en link

 

http://www.swcp.com/~jgentry/topo/cisco.htm

 

Når det gjelder tilkobling til switch, kan du bare plugge routeren i hvilken som helst av access-portene egentlig. Ved tilkobling til PC er det console som gjelder på routere også på samme måte som på switchen

 

Hvis du fortsatt har problemer, bare si ifra! :)

Endret av zTab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...