Gå til innhold

G9x ytelses, benchmark og OC resultater


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke mellomklasse-kort er så det? 9600GT? :p

 

Idag, både 8800GTS 512, 9800GTX, 9800X2 og 3870X2 yter ganske tett opp til disse kortene. Ok, i visse høyoppløslige situasjoner kan 8800GTX og Ultra yte litt mer. Men det må litt mere til for å bære titelen som topp-kort og den perioden er over for disse kortne.

:p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hvis 8800GTS 512, 9800GTX, og 3870X2 er ikke melommklasse, hva er de da, Top-kort? Top-kort er en titel som er kunn værdi det kortet med overlegen ytelse i forhold til resten av gjengen. Akkurat som 8800GTX var i gode gamle dager.

 

Det er greit at du er glad i Ultra'n din, den er fremdels et bra kort og du har lite grunn for å oppgradere den. Men Ultra's storhetstid er over og ut, færdi, finito.

Lenke til kommentar
Hvis 8800GTS 512, 9800GTX, og 3870X2 er ikke melommklasse, hva er de da, Top-kort? Top-kort er en titel som er kunn værdi det kortet med overlegen ytelse i forhold til resten av gjengen. Akkurat som 8800GTX var i gode gamle dager.

 

Det er greit at du er glad i Ultra'n din, den er fremdels et bra kort og du har lite grunn for å oppgradere den. Men Ultra's storhetstid er over og ut, færdi, finito.

 

Hallo?! 9800gtx og 3870x2 mellomklassekort?! Ligger du eit år fram i tid eller...?

Lenke til kommentar
Jeg kan gjerne være med på gruppekjøp for 9800GTX.

 

EDIT: utgåtte" Ultraen tar fortsatt alt fremdels? jeg tviler på det, men ok ok, vil ikke fornerme noen.

Skal prøve å få inn Ultra i 9800GTX testen, og sammenlikne med 8800GTX, 9800GTX og 9800GX2.

veldig bra idea, det hadde vært artig å se disse ved siden av hverander. Hvis du har muligheter, hadde vært artige om du kanne teste disse ved siden av hverander:

 

9800 GX2

9800GTX

3870 X2

8800GTS 512mb

8800GTX

8800 Ultra

 

Og jeg håper at du kan vurdere alle faktorene bla: ytelse, pris, varmeutvikling, effektbruk, støy, osv... . Da håper jeg at du kan konkludere med det samme rekkefølge som over og rankere dem slikt.

Lenke til kommentar
Jeg lager jo review Nils :p

 

Og Sam, jeg driter ikke penger. Har bare 8800GTX og 9800GTX tilgjengelig atm, men har resultater fra GX2 liggende.

Jag har lest et par review fra deg, og de er gjennomgående bra, da bør det ikke være så vansklig å finne sponsorer. Kanskje HD.no kunne sponse deg, slik at du poster din review her? Eller noen av konkurentene?

 

De fleste tester kunn ytelse, dette er greit når du skal skåre ett topp-kort, fordi kjøpere av topp-kort bryr seg kunn om ytelse, ikke mye om pris, osv.

 

Men idag G200 er ikke her, da mangler vi ett topp-kort. Alle krangler om 5% mer her og 3% minder ytelse der. Ingen blir klokt av slike review, og det blir bare forvirende for folk flest.

 

Det hadde vært fint om du kunne rankere etter all kreteriene som kjøpere av mellommklasse-kort bryr seg om, slik som: ytelse, pris, varmeutvikling, effektbruk, støy, osv... . Da blir det mye enklere å rankerer for mellomklasse-kort kjøpere, og vi kan få slutt på alle disse unighetene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Vel når det var 8800 GTX og ultra, var Ultra topkort! Og kor mange prosent meir ytelsa gav den...? Likevel var det topkort. Så kvifor er det vanskeleg for deg, Sam_Oslo, å godta at 9800gx2 er top-kort, og 3870x2 og 9800GTX er high-end kort?!

 

De som i sin tid kjøpte Ultra, brydde seg kunn om overlegen yetelse. Da betalte gjerne mye ekstra for det, fordi den var virklig overlegen på alle måter, ikke 3% mer her, og 5% midre ytelse der. dessverre idag har vi ikke et slikt kort, derfor mener jeg at vi mangler ett topp-kort, vi har en stor gjeng med mellomklasse-kort.

 

Top-kortet kommer med G200, men forløpig er det bare kaos og forvirring på toppen, fordi plustlig får du en SLI eller Crossfire for nesten dat samme pris som 9800GX2 som yter bedre. Og enda værre, plustlig en 8800GTX yter bedrer i høyoppløslighet, hva slags topp-kort er dette?

 

 

I gode gamle dager, når ultra var topp-kort, ingen andre kunne på noen måte nærme seg ytelsen (for det samme pris vel å merke).

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg er unige med alle som mener 8800GTX oh Ultra kan overleve lansering av 9800GX2 og 9800GTX.

 

Om du ikke liker dette eller ikke, om du blir sur av det eller ikke, 8800-serien er blitt pansjonert.

 

den første delen av 8800 serien er absolutt gammel, og er på vei ut av PC-en til mange i disse dager. Men det som er poenget er at ytelsen er dårligere enn hva en kunne forvente med tanke på at dette er arvtageren til 8800GTX, som har vist seg og være et av de beste hardwarekjøpene en kunne gjøre. Disse 8800 kortene vil neppe overleve denne lanseringen, men ytelsen er for dårlig til og kalles en arvtager.

 

9800GTX er basert på teknologi som har vært allment tilgjengelig i over et halvt år, det er ikke ny teknologi, snarere gammel teknologi med nytt navn og ny innpakning.

Lenke til kommentar
At hele verden er mot deg, kan bare bety èn ting...

...The cookiemonster has returned? :blink: :blink:

 

Angående saken.. Skulle ikke SLI fungere i alle spill og grafiske applikasjoner? Slik som jeg ser det er det bare et fåtall av spill som skalerer i det hele tatt fra 2 til 4 kjerner. Muligens jeg har feil. Quad\Tri-Sli er jo enda på fødselsstadiet, men alikevel. Trodde det var en av fordelene med SLI kontra CF; at det er uavhengig av applikasjon. Men når sant skal sies så er det ikke mange spill som nyter godt av 4 kontra 3 kjerner i CF, men på 3 kontra 2 kjerner er det en imponerende bra økning spør du meg ihvertfall.

 

Når det kommer til det personlige greiene.. Ta det over MSN elns:P

 

MVH Todda7

Lenke til kommentar
Jeg er unige med alle som mener 8800GTX oh Ultra kan overleve lansering av 9800GX2 og 9800GTX.

 

Om du ikke liker dette eller ikke, om du blir sur av det eller ikke, 8800-serien er blitt pansjonert.

 

den første delen av 8800 serien er absolutt gammel, og er på vei ut av PC-en til mange i disse dager. Men det som er poenget er at ytelsen er dårligere enn hva en kunne forvente med tanke på at dette er arvtageren til 8800GTX, som har vist seg og være et av de beste hardwarekjøpene en kunne gjøre. Disse 8800 kortene vil neppe overleve denne lanseringen, men ytelsen er for dårlig til og kalles en arvtager.

 

9800GTX er basert på teknologi som har vært allment tilgjengelig i over et halvt år, det er ikke ny teknologi, snarere gammel teknologi med nytt navn og ny innpakning.

 

Jeg er enige at teknologiutviklingen har begyent med G92 flere månder siden, 9800GTX er ikke en revelosjon i teknologien, men vi må også inse at den har nye ekstra funksjoner og en del ny gobiter i forhold til G92 8800GTS/GT.

 

Den største revelosjonen er prisen, denne prisen + fordlene overfor 8800-serien vil uten tvil ta knekken på 8800-serien. Tidlighvis nvidia mener at 9800GTX er arvtakeren etter 8800GTX, ellers hadde kalt dette for 899GTX, mener jeg.

 

Uansett, 9800GTX har mye nytt, derfor har den sin egn driver (helt separat fra G92 8800GTS/GT) og dette antyder en god del forandringer. Akkuratt nå disse drivere er veldige nye og har sine barnesykdomer, men om kort tid vil 9800GTX vise at 8800-serien er ute, mener jeg.

Lenke til kommentar
Siden du sam_oslo kan så mye om 9800GTX, så kan du vel liste opp disse nye funksjonene?

 

-Prisen

-HybridSLI

-3 way-SLI

-Overlegen RAM (Samsung K4J52324QE-BJ08), som klokker topp.

-Mye kjøligere kort, og i tilleg nå kommer det med 3 ribber kjølere.

-Minder effektbruk

-Ny HD-encoder for di som bryr seg om HD-media

-Nye drivere

 

Jeg kommer på disse i farta, det er sikkert mer enn dette.

 

Du som kan så mye om 8800GTX, kan du ramse opp fordele som 8800-serien har overfor dette?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Siden du sam_oslo kan så mye om 9800GTX, så kan du vel liste opp disse nye funksjonene?

 

-HybridSLI

-3 way-sli

-Overlegen RAM (Samsung K4J52324QE-BJ08, som klokker topp.

-Mye kjøligere kort, og i tilleg nå kommer det med 3 ribber kjølere.

-Minder effetbruk

-Ny HD-encoder for di som bryr seg om HD-media

- Nye drivere

 

Jeg kommer på disse i farta, det er sikkert mer enn dette.

 

Du som kan så mye om 8800GTX, kan du ramse opp fordele som 8800-serien har overfor dette?

 

Hvem har sagt at jeg kan noe om 8800GTX? Jeg har aldri sagt jeg kan...

 

Faktisk så er det nyeste Nvidia kortet jeg eier et 7950GX2...

 

EDIT: vil ikke si 3veis-SLI er en fordel 9800GTX har, 8800GTX og ultra har også muligheten for dette.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...