Gå til innhold

AMD Athlon XP 3000+ (Barton)

Sirillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

endelig en "ikke papir" lansering fra AMD. nå er jeg blitt litt mindre skeptisk til AMD igjen. får vel skaffe meg barton snart da. 3 uker siden jeg kjøpte t-bred :D

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

jeg gleder meg noe sinnsykt til å se denne i aksjon mot p4 3,06, ingen som har link til test ? :(

Skrevet

XP2500+ skal visst gå på 1833MHz.. (i følge komplett) (altså 11x166,66.. MHz)

XP3000+ skal visst gå på 2166MHz. (13x166,66.. MHz)

Da håper jeg den ekstra cashen gjør at Barton fortjener økningen i TPI-tallet.

Og så kan vi bare håpe at barton blir fin å overklokke, og at celeron 2,5GHz lanseres veldig billig snart.. sånn at XP2500+ blir satt ned i pris.. :D

Skrevet

2500+ @ 1,833MHz er en liten skuffelse vil jeg si.. så liten vits i å bytte ut min 2400+ for det. Kanskje til sommeren... etter at jeg har jobba og tjent meg rik... og 3000+ erblitt "billig".

Skrevet
2500+ @ 1,833MHz er en liten skuffelse vil jeg si.. så liten vits i å bytte ut min 2400+ for det. Kanskje til sommeren... etter at jeg har jobba og tjent meg rik... og 3000+ erblitt "billig".
Det holder lenge for meg at 2500+ blir billig. Den skal jo overklokkes likevel og siden begge er barton burde de ikke være så forskjellig i max overklokkings hastighet. (Det er jo som regel den "tregeste" av en bestemt kjerne som overklokker best prosentvis.)

Så det blir spennende å se de første overklokkings-testene (som kommer på mandag.)

Skrevet

Ja.. skal ønske meg barton 2500+ til bursdag! :yes:

men..ingen 2800+ der. :shrug: det koster 250 dollar ekstra..fra 2800+ til 3000+.. verd det? :roll:

synes ikke jeg da...

Skrevet
jeg gleder meg noe sinnsykt til å se denne i aksjon mot p4 3,06, ingen som har link til test ? :(

Kommer test her på lanseringen. Hardware.no er som vanlig tidlige ute med CPU-tester :)

Skrevet
barton xp2500 > tbred-b xp2400 ?

kan barton klokkes noe bra da?

funker barton på a7n8x?

Ja... ganske sikker på det da... kortet støtter 333 bus :yes:

gleder meg..

stor ytelseforskjell på 333 bus og 266? :shrug:

Skrevet

stor ytelseforskjell på 333 bus og 266? :shrug:

Mellom samme MHz er det vel ca 10-15%. På samme TPI er forskjellen så å si ikke eksisterende.

Skrevet

Og så kan vi bare håpe at barton blir fin å overklokke, og at celeron 2,5GHz lanseres veldig billig snart.. sånn at XP2500+ blir satt ned i pris..  :D

Hvilken sammenheng finner du mellom celly 2,5 og Barto XP 2500+?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...