Gå til innhold

PS3 tukter Xbox 360 i Norge (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Synes att i helheten så kjøper PS3 folkene mer som er multiplattformspill som fifa, nfs og andre siden Ps3 har får lite stortittler, kan ikke kalle warhawk, lair, folklore og sikkert par andre spill som stortittler,

 

PS3 eiere hungrer etter store spill som kan måle seg med Mass Effect, Bioshock, GeoW, Halo 3 og sikkert fler

Heldigvis har jeg begge 2 og kjøper multiplattformspill som ser flottest ut av dem 2 versjonene for eks AC som ser bedre ut på 360 enn PS3

Nei, sier du det? Du så kanskje aldri denne videoen? http://www.gamesradar.com/us/xbox360/game/...090117215778002

Gratulerer med å bli snytt.

 

PS3 har den siste tiden fått flere svært gode eksklusiver som Uncharted, Ratchet Future og Warhawk. Og bortsett fra Mass Effect, Bioshock og GeoW har kanskje ikke 360 eiere så mye å rope hurra for? Og noen halvcrappy capcom titler i fjor eller så.

 

Tror du tar helt feil om den filmen har sett både GT filmen av sammenligningen og hos spillmagasinet som viser att 360 versjonen ser bedre ut enn PS3 versjonen

JEG tar feil? Her poster jeg video fra GamesRadar fra et spill jeg aldri har spilt og neppe blir å spille i den nærmeste fremtid heller, også er det jeg som tar feil? Er det ikke da GamesRadar som tar feil? Dessuten er GamesRadar en større side enn GameTrailers og Spillmagasinet har sånn 1000 treff i måneden kanskje, så ville nok gå for GR's mening her jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten er GamesRadar en større side enn GameTrailers og Spillmagasinet har sånn 1000 treff i måneden kanskje, så ville nok gå for GR's mening her jeg.

 

Så det har ingenting med saken å gjøre at de fremstiller PS3 versjonen best?

 

Jeg liker nå gametrailers ganske godt. God nok oppløsning til faktisk å se en forskjell.

 

Uansett tror ikke jeg heller slike sammenlikninger har så mye for seg. Sjelden man spiller igjennom et spill synkront på forskjellige platformer og det virker nesten som om det kun er da man legger merke til det. Men føler utifra slike filmer jeg har sett før at PS3 alltid kommer ut litt blassere. Men jeg har vel sett 2 eller 3, så min alltid er ikke så mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Det er pga det er multiplattform og multiplattform suger uansett. Ta en titt på Assassins Creed og så hopp over til Uncharted, kommer til å få bakoversveis. Assassins Creed når ikke Uncharted til knærne engang når det kommer til det visuelle. Faktisk er det bedre enn Crysis, så multiplattform spill kan holde seg unna PS3 syns jeg.

Lenke til kommentar
Det er pga det er multiplattform og multiplattform suger uansett. Ta en titt på Assassins Creed og så hopp over til Uncharted, kommer til å få bakoversveis. Assassins Creed når ikke Uncharted til knærne engang når det kommer til det visuelle. Faktisk er det bedre enn Crysis, så multiplattform spill kan holde seg unna PS3 syns jeg.

 

Du gir deg altså aldri med korstoget mot multiplatform, ta en titt på Oblivion før du utaler deg om mulitplatform. Det er latskap fra utviklerne og ikke grunnet en overlegen/underlegen enhet.

Lenke til kommentar
Det er pga det er multiplattform og multiplattform suger uansett. Ta en titt på Assassins Creed og så hopp over til Uncharted, kommer til å få bakoversveis. Assassins Creed når ikke Uncharted til knærne engang når det kommer til det visuelle. Faktisk er det bedre enn Crysis, så multiplattform spill kan holde seg unna PS3 syns jeg.

 

Du gir deg altså aldri med korstoget mot multiplatform, ta en titt på Oblivion før du utaler deg om mulitplatform. Det er latskap fra utviklerne og ikke grunnet en overlegen/underlegen enhet.

 

Jo men jeg har ikke sagt noe annet, det er latskap fra utviklerne men det er også håpløst for dem når dem har en deadline og de skal utvikle for 2 plattformer som er helt ulike. Jayde Raymond bak Assassins Creed sa de hadde 2 forskjellige teams som jobbet med spillet men likevel rakk de ikke å bli ferdig, og vi fikk ett spill uten AA (For det meste) og dårlig framerate.

Lenke til kommentar
Det er pga det er multiplattform og multiplattform suger uansett. Ta en titt på Assassins Creed og så hopp over til Uncharted, kommer til å få bakoversveis. Assassins Creed når ikke Uncharted til knærne engang når det kommer til det visuelle. Faktisk er det bedre enn Crysis, så multiplattform spill kan holde seg unna PS3 syns jeg.

 

Faktisk er det bedre enn Crysis

 

Det vet du er svada Avean. Grafisk sett er Crysis det beste akkurat nå om du kjører på max. Konsoller har flere fordeler, bl.a det at utviklere har ett oppsett å forholde seg til, og da kan de optimalisere max.

PC-utvikling er mye mer komplisert da man har like mange plattformer som det er maskiner i verden. Men hva tror du skjer i med hardwareutvikling i de ti år PS3 skal vare? Tenk deg det 24 kjerners skjermkortet du kan sette i pc`en din om 7 år, med 2 TB ram sammen med en 36 kjerners cpu og 8 TB ram? Da snakker vi 8-9 CELL prosessorer kun i skjermkortet for å sette det på spissen.

 

Når det er sagt er det imponerende at de klarer å presse så mye ut av hardwaren i PS2 da den ikke er kraftigere, teknisk sett, enn mobilen min (også satt på spissen). Slikt sett kan man tyne konsoller myyyye mer enn pchardware. Pc vil uansett følge utviklingen mye mer enn en konsoll da nye komponenter kommer stadig vekk.

 

Om multiplatform blir gjort skikkelig er det meg revnende likegyldig om det er det, men etterhvert som utviklere lærer PS3 og X360 bedre å kjenne vil dette forbedres. Det samme gjelder SDK`er. Disse utvikles stadig. Sony har jo også halvert prisen på sitt SDK for å lokke til seg flere utviklere, og det er bra.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Dessuten så ville vel drake vært like bra hvis det kom på x360 og var likt. Eller ville det vært dårlig siden det da hadde vært ett multiplattformspill?

 

Og Bear^, greit nok at spillet sikkert var likt på alle. Men det er nå jaggu ett 5/10 spill på alle når det ikke hadde mods (Advarsel: personlig mening).

Lenke til kommentar

Hvis det er Uncharted du mener, så les her hva en av hovedfolk hos ND sier om uncharted ville vært mulig å porte til 360.

http://www.gamestooge.com/2007/11/18/inter...ossible-on-360/

 

"Obli: How hard would it be to port Uncharted to the Xbox 360? I’m not just talking storage constraints (Blu-ray). Could it be faithfully recreated without the use of Cell?

 

Evan Wells: I won’t say that it would be impossible, but it would be very difficult and we most certainly would have to make enough concessions that it would start to feel like a different game. One thing that would be particularly difficult would be keeping the game load-free. The HDD really came in handy and allowed us to have pretty big open levels with lots of detail."

Lenke til kommentar

Sier han som jobber for sony. Uansett så var ikke poenget mitt at det kommer til x360 eller ikke. Men om det hadde vært dårligere fordi det kom på x360 i tillegg. Likt.

 

Multiplattformspill er ikke dårlige fordi de kommer på flere konsoller, de er dårlige fordi produsentene legger for lite tid i de.

Eller for å si det på en annen måte så hadde jeg ikke likt assains creed noe bedre hvis det var bedre grafikk/mer flyt i det på ps3, det er historien/andre ting det er noe galt med.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

En annen ting å nevne er at mange høy-profilerte men lav-kvalitets spill er naturligvis multiplattform. Vår alles kjære EA vil jo selvsagt ikke miste et marked ved å utvikle kun for en plattform, og har samtidig ressurser for å utvikle til forskjellige plattformer og markedsføre. Samme situasjon gjelder også film-baserte spill, hvor salg grunnlegges på markedsføring og ikke kvalitet, noe som gjør det lettere å lage multiplattform-spill uten enorm bruk av ressurser.

Derimot så har vi spill som planlegges å selge på kvalitet (en avgjørelse som spesielt blir tatt hos mellomstore utviklere), og når utvikleren har begrenset med ressurser, så blir de nødt til å prioritere én plattform fordi de på ingen måte er i stand til å opprettholde kvaliteten over flere plattformer uten å sprenge budsjettet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...