Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

15 år og alkis...


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Fulmen_*

Heizann!! Jeg er en gutt på 15 år og jeg har blitt alkoholiker.. 3-4 dager uten alkohol er et hellvette!! Hva bør jeg gjøre? Vil jo ikke ende opp som alkis.... noe som jeg allerede er. Og jeg vil IKKE at foreldrene mine skal få vite at jeg er alkis!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Har litt vanskelig for å tro at du har blitt alkoholiker i så ung alder. Hvor lenge har du "vært på flaska"? Hvis det virkelig er et problem, bør du ta det opp med helsesøster eller andre instanser for ungdom.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Fulmen_*
Har litt vanskelig for å tro at du har blitt alkoholiker i så ung alder. Hvor lenge har du "vært på flaska"? Hvis det virkelig er et problem, bør du ta det opp med helsesøster eller andre instanser for ungdom.

 

Cirka et halvår har det vært extremt..."må ha det, bare må ha det"

Lenke til kommentar

IKKE snakk med helsesøster om du ikke vil at foreldrene dine skal få vite det. den taushetsplikten som er på skolene er 0 verdt! slik er det i allefall på min, si noe til helsesøter så sier hun det til foreldrene og lærern.

 

som andre har sagt er du antagelig ikke alkis, så nå må du faenmeg klipe deg i pongen og slutte om du virkelig vil det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_fulmen_*
IKKE snakk med helsesøster om du ikke vil at foreldrene dine skal få vite det. den taushetsplikten som er på skolene er 0 verdt! slik er det i allefall på min, si noe til helsesøter så sier hun det til foreldrene og lærern.

 

som andre har sagt er du antagelig ikke alkis, så nå må du faenmeg klipe deg i pongen og slutte om du virkelig vil det.

 

jeg kan bare ikke slutte... jeg KAN ikke!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Tull! Nå skjerper du deg og slutter med alkoholen. Vis litt viljestyrke. Jeg har ikke engang LITT tro på at du har blitt alkoholiker. Kanskje du synes det er godt, men du er nesten garantert ikke avhengig.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
IKKE snakk med helsesøster om du ikke vil at foreldrene dine skal få vite det. den taushetsplikten som er på skolene er 0 verdt! slik er det i allefall på min, si noe til helsesøter så sier hun det til foreldrene og lærern.

 

som andre har sagt er du antagelig ikke alkis, så nå må du faenmeg klipe deg i pongen og slutte om du virkelig vil det.

 

jeg kan bare ikke slutte... jeg KAN ikke!

Kan ikke? Ærligtalt, du kan enkelt og greit ikke være fysisk avhengig. Den fysisk avhengigheten varer ikke stort mer enn en dag eller to, og når du taper etter bare 3-4 dager er det det psykiske som er problemet. Uannsett, det er ingen vidundermedisin som tar bort suget. Det eneste du kan gjøre er hive i deg antabus e.l og faktisk kutte ut. Trenger du hjelp til å holde deg vekk fra alkohol er du pent nødt til å gå til AA og/eller avrusningsklinikk.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_fulmen_*
Den dagen du begynner å drikke deg full alene hver dag kan du kalle deg alkoholiker, å drikke hver helg er ikke så uvanlig for dagens ungdom

 

Jeg drikker meg ofte full alene i ukedagene...

Lenke til kommentar
Gjest øldrikkeren

Mest sansynlig er det kun pappen din som sier du må ha mer.

Tviler på at du er det som kalles alkis.

Men avhenig er du på en eller annen måte!

 

Du burde søke hjelp.

Anbefaler Utekontakten.

Dem sier ikke noe vidre før du bekrefter dem skal gjøre det.

 

Drikker selv lett 4 sekere (0,5 liter bokser) 12 LITER øl på ei helg.

Drikker ofte. Drikker øl til mat osv osv. vin til kos på kveld.

 

Men er ikke alkis fordeom jeg drikker litt mye alkohol.

Det at jeg drikker før jeg vil, og ikke må.

Det at jeg aldri har følt jeg må ha en til øl osv.

 

Så fysisk avhenig der kroppen er vant til du bare må ha alkohol krever sitt.

Men at du er så ung, så er det mest sansynlig syken som har sviktet litt.

 

Trapp ned på mengde alkohol.

Drikk sammen med folk. Drikk når du vil kose deg osv.

Få drikkingen inn i et system der det er positift.

Så vil jeg tru det går bedre med deg.

 

Men ikke ta det jeg eller noen sier før god fisk!

Siden vi ikke er utdannet innom felte så må du snakke med noen som vet hva dem prater om, og ikke bare trur og mener ting og tang.

 

Mine råd er basert på min oppfatning, mine erfaringer og det jeg har lest om deg (dine poster) og litt info fra nett. Så mitt svar må du ikke følge, men kanskje det kan hjelpe deg inn på rett spor og ungå at det går verre. ikke vet jeg.

 

Men lykke til skal du ha.

Og vil anbefale at du utdyper dine svar litt mer, så er det lettere og ta deg seriøst, og lettere og prøve og komme med någenlunde riktige råd :)

Lenke til kommentar
Akkurar nå føler jeg "må ha det, bare må ha det". Har ikke noe å drikke og jeg er/blir lett sinna/frustrert akkurat nå..

 

 

trådstarter Fulmen her, glemte å skrive inn navn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den dagen du begynner å drikke deg full alene hver dag kan du kalle deg alkoholiker, å drikke hver helg er ikke så uvanlig for dagens ungdom

 

Jeg drikker meg ofte full alene i ukedagene...

 

Dette har pågått i et halvt år, og foreldrene dine vet det ikke? Bull.

 

 

Snakker av erfaring? :thumbup:

 

Til trådstarte; lykke til :)

Endret av kom å lukt på meg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...