Gå til innhold

Trenger nytt Hovedkort, anbefalinger?


RaZeR91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se på Evga 680i SLI rev. A1. Vis du har planer om å klokke en quad på kortet så bør du se ihvertfall på dette kortet, ingen andre SLI kort funker bra til det utenom dette.

 

Se på Evga 680i SLI rev. A1. Vis du har planer om å klokke en quad på kortet så bør du se ihvertfall på dette kortet, ingen andre SLI kort funker bra til det utenom dette.

 

Se på Evga 680i SLI rev. A1. Vis du har planer om å klokke en quad på kortet så bør du se ihvertfall på dette kortet, ingen andre SLI kort funker bra til det utenom dette.

Lenke til kommentar

Har ingen planer om å klokke, enda i allefall....

 

Men jeg må ha ett stort HK viss jeg f.eks. skal ha to 8800 GTX kort i som dekker 4 porter til sammen og så må jeg ha lydkort og modem. Da blir det 6 porter til sammen. Det som jeg viste tidligere dekker det 6 porter? eller det som du snakka om?

 

Fant også ett nytt ett men har det 6 porter? Syntes det også ble litt dyrt mn... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343386

Lenke til kommentar

Glemm det jeg skrev tidligere, tror det var en del feil der, hehe.

 

Trenger som sagt ett nytt hovedkort. -->

 

- Det skal støtte de nye 45nm Multi-core CPU

- 2xPCI-Ex(2.0)x16

- Å det SKAL ha SLI

 

Viss jeg ikke har 2.0 av PCI-Ex, kan jeg ikke bruke de nye Geforce 8800 GT kortene da?

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar
Glemm det jeg skrev tidligere, tror det var en del feil der, hehe.

 

Trenger som sagt ett nytt hovedkort. -->

 

- Det skal støtte de nye 45nm Multi-core CPU

- 2xPCI-Ex(2.0)x16

- Å det SKAL ha SLI

 

Viss jeg ikke har 2.0 av PCI-Ex, kan jeg ikke bruke de nye Geforce 8800 GT kortene da?

 

Du kan fint bruke et PCI-Ex 2.0 skjermkort på et PCI Ex 1.0 HK. Siden du skal kjøre SLI så finnes det ikke noen HK på markedet ennå som støtter PCI-Ex 2.0, men Nvidia 780I chipsettet vil lanseres snart og det støtter PCI-Ex 2.0

 

X38 HK støtter PCI-Ex 2.0, men ikke SLI. De kan kun brukes i Crossfire. De støtter også 45nm prosessorene. Selv har jeg et Gigabyte GA-X38-DQ6 HK sammen med et 8800GT, Q6600 CPU og 4x 1GB RAM PC-8500 RAM brikker. Det funker veldig bra, men det er ikke mulig å sette inn enda et 8800GT skjermkort da SLI ikke støttes av X38 chipsettet.

 

Så løsningen din er å vente på 780I chipsettet om du må ha PCI-Ex 2.0 støtte og kjøre SLI. Det skulle være lansert før jul, men er utsatt litt å grunn av diverse problemer. Om du må ha ny PC før jul og ønsker SLI så burde du velge et 680I chipset. EVGA sitt HK er det eneste som funker fullt ut med Q6600 CPU og 4x RAM brikker så vidt jeg har lest. Det må også være den nyeste versjonen slik som nevnt i en tidligere mail.

 

Jeg leste også en artikkel som sier at Nvidia sliter med støtten for de nye Yorkfield (quadcore) 45nm prosessorene. Så om dette er et must så må du vente på 780I og håpe at de klarer å fikse problemet. Det jeg leste er at det er en konflikt mellom Nvidia og Intel slik at Intel gjør det vanskelig for Nvidia å støtte de nye prosessorene på sine HK. De får ikke alle spec'er etc. Dette som "payback" fordi Nvidia nekter å gi Intel de nødvendige spec's så de kan tilby SLI støtte på sine chipset (X38, X48 etc.).

 

Så du får ikke i pose og sekk akkurat nå og må velge hva som er viktigst for deg.

1. Dårlig tid og SLI er viktigere enn støtte for PCI-Ex 2.0 og Yorkfield CPU => velg EVGA 680I HK

2. God tid og SLI er viktigere enn støtte for Yorkfield CPU => vent på et 780I chipset basert HK

3. Dårlig tid og PCI-Ex 2.0 og Yorkfield CPU er viktigere enn SLI support => velg et X38 basert HK (f. eks. Asus eller Gigabyte). Disse ligger fra kr 1650 og oppover.

4. God tid og PCI-Ex 2.0 og Yorkfield CPU er viktigere enn SLI support => vent på X48 chipsettet fra Intel. Den kommer om ikke så lenge.

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg går for 680i kortet ;) Hørt at de ikke er så mye nytt i 780i kortet så en bør eller vente til 790i kommer...

 

Men lurer forsatt på hvilken CPU jeg skal ha??? Valge står mellom disse to:

 

--> Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

--> Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz

 

Hvilke er best? Skal brukes til spilling for det meste. Har aldri klokka noe før så jeg vet ikke om jeg skal gjøre det nå eller.

Hvilken CPU er best orginalt? og hvilken er best klokka?

 

Takk for svare tidligere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...