Gå til innhold

Film som utnytter surround bra?


inaktiv000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nesten alle Hi-Fi butikker jeg har vært i bruker TopGun for en eller annen grunn. Mulig pga den brakenede lyden av flyene og forbiflygingene? Ikke vet jeg....

Verdt å merke seg at man må kjøpe utgivelsen fra 2005, og ikke den fra 2000. Den som kom i 2005 leverer vel noe av det beste lydsporet som er å oppdrive på film som ikke er av nyere dato. Fikk helt sjokk første gang jeg satt den på. Hørte en anmeldelse av Birger Vestmo der han nevnte at lyden var god, men kunne aldri tro at man kunne fikse lyden såpass opp på en 20år gammel film! Lucas gjorde det jo med SW, men det var jo tross alt ikke bare en nyutgivelse. Å har man ikke sett denne utgivelsen med et skikkelig lydanlegg så har man ikke sett Top Gun.

 

Forøvrig så har Terminator 2 SE og Miami Vice også flotte lydspor, å kan ikke tenke meg til annet enn at Transformers også får ekstrem lyd. The Matrix har i mine øyne (ører) et litt for overdrevet lydspor, men absolutt verd pengene selv om førsteutgivelsen av nr 1 som jeg har er ganske ræva. Master and Commander er nevnt, muligens det peneste lydsporet jeg har hørt. Silent Hill kan også være verd å få med seg når det kommer til lyd.

 

Spørsmål, hvilket anlegg forresten? Er det av mindre størrelse er jo filmer som BHD og Signs gull.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen...

 

 

Nå er jo ikke THX noe garanti for bra lyd, da...

 

Nei sant det. Men jeg er enig i forslaget for Star Wars, særlig Episode 1 på Pod Race delen. Der får du alt i en boks. Bass, scarpe lyder, surround. Er nesten det perfekte nyansen hele den.

Lenke til kommentar
Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen...

 

 

Nå er jo ikke THX noe garanti for bra lyd, da...

 

Nei sant det. Men jeg er enig i forslaget for Star Wars, særlig Episode 1 på Pod Race delen. Der får du alt i en boks. Bass, scarpe lyder, surround. Er nesten det perfekte nyansen hele den.

 

 

Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...)

Lenke til kommentar
Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...)

Om du har en skikkelig aktiv sub, Dali o.l må du få med det scenen i A new hope der de kommer ut av lightspeed midt i meteorfeltet. Lyden er helt nydelig da. Å stort sett alle scener som involverer stardestroyere utnytter også Suben flott.

Lenke til kommentar
Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...)

Om du har en skikkelig aktiv sub, Dali o.l må du få med det scenen i A new hope der de kommer ut av lightspeed midt i meteorfeltet. Lyden er helt nydelig da. Å stort sett alle scener som involverer stardestroyere utnytter også Suben flott.

 

Synes der de starter og "rever" motorene til PodRacerene slår den....Mmmmm, PodRace er bare hærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...