Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle mine spill HAKKER!


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny pc som består av følgende komponenter

 

CPU: Intel Core Duo 6850

Harddisk: Samsung 500GB 7200RPM

skjermkort: Asus 8800GT

Hovedkort : MSI P35 Platinum Combo

Ram: 2 GB DDR2 800Mhz

Operativsystem : Vista Ultimate

DVD: Nec

Kabinett: Thermaltake Tsunami Sort

 

PC-en har jeg satt i sammen helt selv.Problemet var at når jeg hadde installert Vista(også prøvd med XP) og hadde installert noen av spillene mine, kunne jeg

se at de Hakket. Hakkene forekommer i alle spill Online og Offline.Det er ofte slik at når jeg spiller kan jeg spille uten hakk i 5 sekund så kommer det enda ett hakk. Hakkene forekommer ofte når hardisken jobber.Det er altså ikke snakk om for lav FPS.Til og med WOW hakker ca hvert 30 sekund.Der er det ganske store hakk som forekommer.Jeg har installert all de nyeste driverne med det er lite hjelp i det.Det er altså hakking det er snakk om. Alle spillene jeg har spilt sliter med dette.Vista er ofte verre en XP som klarer å kjøre WOW helt fint uten er eneste hakk.

 

Hadde virkelig sett pris på om noen kunne hjelpe meg(fikk ikke svar som hjalp i den forje posten min Er hakking i spill normalt)

 

For å vise hvordan f.eks spillet the witcher hakker legger jeg opp en link til Youtube som inneholder en video som jeg har tatt opp for å vise dere hvordan det hakker:

 

Link: http://www.youtube.com/watch?v=T2u0rXnH4xY

 

Hvis noen klarer å finne ut av dette vil jeg bli utrolig GLAD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan er det med Master/Slave setting på SATA? Høres jo ut som en slags konflikt... Du skriver for øvrig ikke om disken er SATA eller PATA, men går utifra det er SATA, da den er ny.

 

En annen ting jeg tenkte på var om minnet er satt i riktige slots, altså dual eller single-channel config. Dual-channel konfigurasjon er vel dobbelt så raskt og kan ha dramatiske konsekvenser på ytelse. Særlig også da Vista er mer krevende mtp minnebruk.

 

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Jeg har installert alle driverne som fulgte med hovedkortet og oppdatert de, men det hjelper ingen ting,

finnes det en måte å finne ut om det er feil på HDD altså hardwaren. i vista opplevelses index får jeg 5.7 i harddisk ytelse

Hva får dere, og hvilken HDD har dere. Trenger sårt hjelp her!

Lenke til kommentar

Det er slik det skal se ut. Det er utrolig mye rart som kan forursake hikke i systemet så jeg vet ikke hva som er lurest, men jeg ville nok kjørt noen diagnose/monitor programmer for å lese av temperaturer og ressursbruk under last/spill for å finne ut hvilken del av maskinen som stopper opp i hakkingnen.

 

Hvordan man leser av og logger temperatur best varierer fra kort til kort. Siste versjon av Speedfan fungerer veldig bra på mitt kort. Speedfan krever endel research for å finne ut hvilke sensorer som forteller hva. Det må du nesten greie selv.

 

Når det gjelder selve ressursbruken kan man bruke Taskmanager. Du vil se om prosessor, minne eller harddisk er overbelastet under hakkingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...