Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe alle må fortstå er at WoW ikke er det eneste MMORPG spillet som noen gang har blitt laget... Det har vært 1000vis av MMORPG spill før spillet ble laget som er ganske like når det kommer til cartoonish grafikken og button clicking. Det samme forblir med WAR også siden dette har satt standaren for MMORPG's og WAR har også litt cartoonish look i TT til en grad.

At rasene blir like kommer av at Warcraft har ripped av Warhammer for lenge siden. Warhammer kom for 25 år(?) siden og Warcraft kom bare for noen år tilbake.

Jeg må si at alt annet i spillet ikke har noen likheter med WoW, gidder ikke oppsumere alt om RvR, Public Quests, contribution og mye mer som er nytt siden det har blitt nevnt 1000 ganger i tråden før.

Og den store forskjellen mellom WAR og WoW er at WAR ikke er et PvE spill, men et PvP spill med litt PvP mens WoW går mest for PvE delen.

Ser ikke noen likheter mellom klassene siden alle klassene (utenom Zealot) er hentet fra Warhammer loren hvor de fleste klassene ble laget for LENGE siden. De har ikke tanker som gjør like mye dps som dps klassene (warrior i WoW), de har ikke stealth (rogues), healers kan gjøre bra damage (ikke så bra som dps ofc) samtidig som de kan heale. Og healers må faktisk gjøre damage for å heale bedre.

Det er 24 klasser så jeg tviler på at alle de 24 er like som WoW sine 9, noe som jeg vet de ikke er etter det jeg har sett...

WAR bringer mye nytt på bordet, men de har ikke et helt nytt combat system som AoC.

Og det med at de ikke kommer til å utsette spillet for å gjøre det bedre er rent BS, det er jo bevist 2 ganger allerede fordi de har delayed spillet 2 ganger allerede.

Om AoC: Det med mange soner er som regel ikke alt positivt, de i Beta som har brutt NDA og fra logger fra forumet sier at det er spennende første gang du er der, men etter hvert så blir ommerådene helt tomme, og mange mener det er for mange soner noe som skaper for mye loading. Og så vidt du går bare noen meter så er du plutselig i en annen sone.

Tviler på mai release siden spell weaving og PvP(!!!!) ikke er med i Beta enda... Kunne sikkert sagt masse negativt jeg har hørt, men har vel sagt for mye som ligger unda NDA her selv om jeg ikke er med i Beta selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om AoC: Det med mange soner er som regel ikke alt positivt, de i Beta som har brutt NDA og fra logger fra forumet sier at det er spennende første gang du er der, men etter hvert så blir ommerådene helt tomme, og mange mener det er for mange soner noe som skaper for mye loading. Og så vidt du går bare noen meter så er du plutselig i en annen sone.

Tviler på mai release siden spell weaving og PvP(!!!!) ikke er med i Beta enda... Kunne sikkert sagt masse negativt jeg har hørt, men har vel sagt for mye som ligger unda NDA her selv om jeg ikke er med i Beta selv.

Selvsagt føles sonene tomme i BETA'en, det er jo tross alt langt færre aktive spillere i BETA.

Sånn er det jo med så godt som alle MMO BETA'er ;)

Jeg kunne sikkert også ramse opp masse negativt jeg har hørt om Warhammer Online BETA'en,

men vet du hvorfor du hører så mye negativt?

Det er fordi det meste er bare rent oppspinn, og uansett så er jo stort sett over 80% av det du finner på slike forum negative ting. Folk gidder ikke å ramse opp alt det positive osv.. Det er jo alltid det negative som blir tatt opp og diskutert ;)

Det er jo bare å se rundt på mange diskusjoner her på forumet også det, det meste er jo bygget opp rundt negative ting om forskjellige produkter. For hvem gidder vell å gå på et forum og lage ett innlegg om noe som fungerer?

Det skal jo også sies at du kan si hva du vil om en BETA, men ting forandrer seg så UTROLIG fort i en MMO BETA.

Har selv vært med i flere BETA'er, og den ene uken kan du jo føle at ting ikke funker i det hele tatt, og neste uke var det en oppdatering og ting ble TOTALT forandret. Så du kan rett og slett ikke dømme spillet etter hvordan en BETA ser ut før spiller har blitt GOLD.

Skrevet (endret)
At rasene blir like kommer av at Warcraft har ripped av Warhammer for lenge siden. Warhammer kom for 25 år(?) siden og Warcraft kom bare for noen år tilbake.

Som igjenn har fått bortimot alle grunnideene fra LOTRO, så det går to veier. HAr selv spilt warhammer i flere år, og syntes universet er helt fantastisk. Likeså vet jeg og de aller fleste som har litt dypere kunnskap til warhammer at Lotro er den virkelige kilden ;)

Ser ikke noen likheter mellom klassene siden alle klassene (utenom Zealot) er hentet fra Warhammer loren hvor de fleste klassene ble laget for LENGE siden. De har ikke tanker som gjør like mye dps som dps klassene (warrior i WoW), de har ikke stealth (rogues), healers kan gjøre bra damage (ikke så bra som dps ofc) samtidig som de kan heale. Og healers må faktisk gjøre damage for å heale bedre.

Det er 24 klasser så jeg tviler på at alle de 24 er like som WoW sine 9, noe som jeg vet de ikke er etter det jeg har sett...

Nå er det noen klasser som er helt spesifikke per rase, men de har også lagt till noen litt forskjellige skills, og navn på angrepene. Så feks tankene er nesten de samme, men med noen forskjellige skills. Wow kunne også kalt orc warrior: grunt og gitt dem et par "orc-angrep", og kalt human warrior for knight.

WAR bringer mye nytt på bordet, men de har ikke et helt nytt combat system som AoC.

ingen tvil om det, men det er følelsen av spillet som er viktig for mange. Sier ikke at den er dårlig for WAR, men om det minner for mye om wow er det godt mulig det ikke er heldig. Tror dog at WAR blir en suksess, men time will tell.

Siden du så fint nevener så mye dritt om AoC fra beta, har du i det hele tatt sett bilder fra war beta? Det er helt forferdelig, har noen bekjente som kom inn i war beta. (2 stk)

Ingen av dem spiller lenger, fordi de syntes det var en katastrofe wow klone. (deres ord) Men hva har det å si? ingenting! Hvorfor, siden det er i beta, og de to er en gjeng klagefanter, og ikke alt er lagt til, grafikken er ikke på topp, en god del ting blir ikke lagt til i betaen etc etc.. Så slutt å bruk beta som argument.

For det første spell weaving og PvP er i betaen slik jeg forstår. Hvertfall utifra den nyeste innformasjonen fra funcom, om jeg ikke tar veldig feil. Og en betaserver er ikke like full som en normal server, en god del quests og content mangler også i sonene. Skjønner ikke helt hva du mener, det er gøy det første gang, men så blis sonen helt tom neste gang du er der?

Til det jeg uthevet, om man er på grensen mellom to soner så må man selvfølgelig gå de siste metrene før man kommer over. Sonene er ganske store, så du raser nok ikke mellom xx soner på et par min skal jeg love deg. Om man ikke klarer 12 sec med loading mellom sonenene er man ganske utolmodig for å si det mildt, hvor mye farter du mellom sonene egentlig?

Endret av Christeven
Skrevet (endret)

La meg først si at det er gledelig å se dybde innlegg, refleksjon og litt engasjement her i forumet fra andre enn oophus og meg. Bra jobba RamGuy og DNA!

Edit: Even også (som varte rett før jeg rakk å poste ;) )

For det første er Warhammer Online alt for likt World of Warcraft, klart det kommer til å være skit morsomt de første timene, men så får du denne ”World of Warcraft” følelsen etter hvert og gir opp hele spillet, og kanskje til og med går tilbake til WoW.

EA Mythic har kommet med et par gode ting, og dette vil nok falle i smak hos mange. Men hvert fall for min del er det fremdeles for likt WoW,

*Maanemann nikker bekreftende til nakken blir sliten* Akkurat min vurdering av det hele også.

samt jeg ikke orker nok en ”cartoonish” verden til.

*Maanemann nikker bekreftende til nakken blir sliten*. Det som overasker meg dog, er at det selv her til lands er svært mange som liker denne cartoonishe grafikken bedre enn realistisk. Bare titt litt rundt på forumene som omhandler MMO'er f.eks på gamer.no .

Det skal også legges til at software-huset til WAR har forbedret grafikken utrolig mye i det siste fra den ekstremt cartoonishe grafikken vi har sett i Alpha (som selv fikk grafikken i WoW til å se ut som fotorealistisk ;) ). Nå synes jeg det ser mye bedre og mer smakfullt ut. Virker som du har hivd på mer teksturer og noen dx9 rutiner.

Hele settingen i WAR er jo nesten identisk med den i World of Warcraft,[klipp]

Jepp virker som om software.huset til WAR satser på det "säkra" her.

[klipp]Det er et ”mature” MMO, altså et helt annen og mer mørk og voksen setting, som gjør det til et helt annen opplevelse enn WoW og WAR. Samtidig som du slipper det store rushet av l33t-speakers løpende rundt som noen idioter.[klipp]

Hmm... Ja la oss håpe det. Som endel poster her på forumene bekrefter så er det jo ofte de som er 17-25 ca som driver mest med dette, og de er jo gamle nok til å spille AoC.

Grafikken i Age of Conan er jo overlegent alt annet vi har sett i noe MMO! Her snakker vi noen vannvittige detaljer, og animasjoner av høyeste klasse! Og alt er laget via ”motion-capture” som gjør det hele utrolig bra. For meg er hvert fall grafikk veldig viktig når jeg skal spille et spill i så mange timer som du faktisk spillet ett MMO. For ikke å snakke om character customization, dette er noe jeg syntes WoW feilet helt på, og WAR ser ut til å gå i samme retningen, men ikke Age of Conan.

*Maanemann nikker bekreftende til nakken blir sliten*

Oi! Jeg glemte nesten det faktum at du kan slåss mens du rir på mount, det er også noe jeg gleder meg til!

Ri med en lanse tvers over andre, eller skyte med pil og bue mens jeg rir osv..

Ja, det er vel nesten det råeste! :D

Det er noe alle må fortstå er at WoW ikke er det eneste MMORPG spillet som noen gang har blitt laget... Det har vært 1000vis av MMORPG spill før spillet ble laget som er ganske like når det kommer til cartoonish grafikken og button clicking. Det samme forblir med WAR også siden dette har satt standaren for MMORPG's og WAR har også litt cartoonish look i TT til en grad.

Jeg skal ikke påstå at jeg har en phD i MMO'enes historie, men 1000vis var vel liten overdrivelse ;) hvis vi tar MMO'er som hadde en betydelig kundemasse, var det vel stortsett bare UO og EQ før WoW. Og av de to er egenltig bare EQ sammenlignabar siden kun den av de 2 er 3D. WoW var en evolusjon over EQ på alle områder vil jeg påstå.

Det er dog interessant å lese hvor hard-core pvp'en har blitt i eq/eq2, da jeg ihvertfall tidligere oppfattet eq som mer pve enn WoW. For de som er interessert finnes det tårder for dette på det offisielle forumet til AoC under Border Kingdoms.

Mulig det. Eller kanskje Blizzard hentet sine fra LotR? Som kom rett etter krigen,hvilket er 61 år siden.

Endret av maanemann
Skrevet

Mulig det. Eller kanskje Blizzard hentet sine fra LotR? Som kom rett etter krigen,hvilket er 61 år siden.

jepp, også når var det det første warcraft spillet kom? DET er ikke bare et par år siden, for du vet det er en serie strategi spill WoW baserer seg på DNA ?

Skrevet

Maanemann: Vet ikke hva du definerer som betydelig markedsandel, men Dark Age of Camelot, Anarchy Online, Asheron's Call, Final Fantasy XI og Lineage II har hatt svært mange subscribers ved ulike tidspunkt de også, om enn ikke i like stor skala som EQ eller WoW.

Uansett så er så godt som -alt- av moderne rollespill inspirert på en eller annen måte av Tolkien og Howard, som var store foregangsfigurer innen populær fantasy. I stedet for å trekke paralleller hele tiden kan dere vel heller se på de nyvinnende sidene ved hvert spill og verdsette de?

Jeg kommer til å prøve begge to, men gleder meg ikke nevneverdig til Warhammer Online. Det betyr dog ikke at jeg har et utemmelig behov for å rakke ned på folk som ikke liker Age of Conan like godt som meg, og gir faen i alt av argumenter for Warhammer Online. Kan ikke folk bare slutte å mate trollene og fanboyismen og slutte å lage skrot-topics som denne? De tilfører forumet null annet enn hjernedøde diskusjoner og en evig meningsutveksling uten noen refleksjon eller individuell tenking.

Skrevet
Maanemann: Vet ikke hva du definerer som betydelig markedsandel, men Dark Age of Camelot, Anarchy Online, Asheron's Call, Final Fantasy XI og Lineage II har hatt svært mange subscribers ved ulike tidspunkt de også, om enn ikke i like stor skala som EQ eller WoW.

Loeve, når jeg skrev betydelig markedsandel etc. var det basert på dette sitatet fra DNA:

Det er noe alle må fortstå er at WoW ikke er det eneste MMORPG spillet som noen gang har blitt laget... Det har vært 1000vis av MMORPG spill før spillet ble laget som er ganske like

Jeg har tatt meg den frihet å gjøre "før" bold i sitatet. Såvidt jeg vet kom ikke Dark Age of Camelot, Anarchy Online, Asheron's Call, Final Fantasy XI og Lineage II før WoW.

Men, ja, hvis de hadde kommet før, så ville jeg regnet de som å ha en betydelig markedsandel.

Skrevet
Jeg kommer til å prøve begge to, men gleder meg ikke nevneverdig til Warhammer Online. Det betyr dog ikke at jeg har et utemmelig behov for å rakke ned på folk som ikke liker Age of Conan like godt som meg, og gir faen i alt av argumenter for Warhammer Online. Kan ikke folk bare slutte å mate trollene og fanboyismen og slutte å lage skrot-topics som denne? De tilfører forumet null annet enn hjernedøde diskusjoner og en evig meningsutveksling uten noen refleksjon eller individuell tenking.

/worship

Skrevet
Såvidt jeg vet kom ikke Dark Age of Camelot, Anarchy Online, Asheron's Call, Final Fantasy XI og Lineage II før WoW.

Men, ja, hvis de hadde kommet før, så ville jeg regnet de som å ha en betydelig markedsandel.

Alle de spillene kom ut før WoW. ^^

Skrevet

Asheron's Call - Launch 2 nov. 99. (Worldwide)

Anarchy Online - Launch 27 jun. 01. (Worldwide)

Dark Age of Camelot - Launch 10 okt. 01. (Worldwide)

Final Fantasy XI - Launch 28 okt 03. (US) / 17 sep 04. (EU)

Lineage II - Launch 27 april 04. (US & EU)

World of Warcraft - Launch 23 nov 04. (US) / 11 feb 05. (EU)

Spiller ingen rolle hvilken launch, som du sikkert ser.

Skrevet

Nå har jeg aldri vær inne på et WAR forum men er det sånn der også at AoC fanboys kommer og preker gospel om hvor håpløst dårlig WAR er? For jeg ser nemlig mange WAR folk på AoC forums som disser det ene og det andre...

Jeg bare lurer :D

Skrevet

De gjør en god jobb ja ;) : http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=56533

This game sucks. I honestly cannot see what the big deal is with it.......sure its different but different isnt always good AoC for me is like an experiment are REALLY stupid experiment just to see what the game will be like if they made it really ****. So to all you 35+ year olds or lil boys playing this game..get a life and a girlfriend while your at it and stop looking at lil cyber girls doing crap seriously do something with your life

AoC rating 0/10000

WAR rating 10000000000/1000000000

Any other MMORPG that sticks to things that were FUN 100000000/100000000

fortsetter videre nedover, vet ikke om det var trolling, han diskuterte en god stund videre..

Skrevet
Det er enda en av tingene jeg liker med Age of Conan, vi slipper mange av de kvisete fjortisene som driver å skriver sånt meningsløst skvip ;)

Forhåpentligvis, selv om jeg fortsatt mener pupper :new_woot: og halshugging :ph34r: har motsatt effekt enn funcom "ønsket" :whistle: .

Skrevet (endret)
Nå har jeg aldri vær inne på et WAR forum men er det sånn der også at AoC fanboys kommer og preker gospel om hvor håpløst dårlig WAR er? For jeg ser nemlig mange WAR folk på AoC forums som disser det ene og det andre...

Sånt kommer man ikke utenom. Men det har seg sånn at WAR ikke har offisielle forum, så de forumene som er der ute er betydelig bedre moderet. Offisielle forum vil jeg for alltid holde meg langt unna.

Endret av Zappy
Skrevet (endret)

Sånt kommer man ikke utenom. Men det har seg sånn at WAR ikke har offisielle forum, så de forumene som er der ute er betydelig bedre moderet. Offisielle forum vil jeg for alltid holde meg langt unna.

må faktisk si at AoC forumene er ganske godt modererte, køddeposter lever som regel ikke lengre enn noen timer på det meste ;)

Endret av Christeven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...