Gå til innhold

Messenger 9 i ny prøveversjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk og lov for konkurrenter som Pidgin som bare fungerer fra første museklikk helt uten behov for "brannslukking" av søppelfunksjoner.

Jepp. Bare synd vi ikke kan oppnå ordentlig konkuranse siden det ikke er en åpen standard.

Protokollen er for liten internasjonalt til at folk gidder å bruke tid til å reverseenginere video og audio protokollen sånn at Pidgin kan få skikkelig støtte for video og audio konferanse og webcam. Og siden Microsoft sitter og bestemmer alt går utviklingen av nye funksjoner og bedre video, audio og screensharing sakte. Og ikke minst siden det er en lukket protokoll er jeg fortsatt avhengig av å måtte bruke Microsofts servere hvis jeg vil snakke med vennene mine.

 

Lurer på når folk, utviklere og poltikkerne skal forstå at åpne standarder er en lur ting. Verden hadde et rimelig mye bedre sted hvis noen hadde sørget for all programvare av en viss størrelse måtte ha støtte for åpne standarder der det finnes noen (selv om de nødvendigvis ikke bruker dem som standard).

Lenke til kommentar
Lurer på når folk, utviklere og poltikkerne skal forstå at åpne standarder er en lur ting. Verden hadde et rimelig mye bedre sted hvis noen hadde sørget for all programvare av en viss størrelse måtte ha støtte for åpne standarder der det finnes noen (selv om de nødvendigvis ikke bruker dem som standard).

De aller fleste utviklere har nok skjønt det, men du verden så mange rettferdige prinsipper man tillater seg å bryte for en årslønn på en halv million.

Folk har generelt ikke peiling på hva åpne standarder er så de uvitende vil jeg si er unnskyldt. Unntaket er oss spesielt interesserte som bør vite hva åpne standarder er.

Politikere har nok i utgangspunktet nesten like liten peiling som folk flest, men også der finnes det spesielt interesserte og ikke minst kompetente rådgivere. Politikerne bør altså sterkere på banen for å stramme opp IT-industrien.

Lenke til kommentar

Tror folk kanskje har misforstått litt her.

Jeg vet ikke om det er mulig å være på logget med flere forskjellige kontoer samtidig,

vanskelig for meg å teste, siden jeg alltid har kunnet det via Mess / A-Patch og Messenger Plus! Live add-on.

 

Men det jeg hvert fall vet, er at du kan nå være logget på samme konto med flere PC-er.

Altså jeg kan sitte logget på samme konto på min bærbare og stasjonære samtidig.

Dette forutsetter at begge maskiner benytter Live Messenger 9

Lenke til kommentar
Tror folk kanskje har misforstått litt her.

Jeg vet ikke om det er mulig å være på logget med flere forskjellige kontoer samtidig,

vanskelig for meg å teste, siden jeg alltid har kunnet det via Mess / A-Patch og Messenger Plus! Live add-on.

 

Men det jeg hvert fall vet, er at du kan nå være logget på samme konto med flere PC-er.

Altså jeg kan sitte logget på samme konto på min bærbare og stasjonære samtidig.

Dette forutsetter at begge maskiner benytter Live Messenger 9

 

Korrekt. :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dere ikke til å bruke MSN 9.0. Grunnen til dette er at jeg tror at den benytter seg av en annen protokoll enn den gjør til vanlig. For jeg opplevd at hvis jeg skriver til en person, så mottar han ikke hva jeg skriver + at jeg mottar ikke alltid når folk skriver til meg.

 

Jeg var ikke klar over problemet før i dag etter at folk lurte på om jeg var sur på dem siden jeg aldri svarte dem, og hvorfor jeg aldri skrev til dem.

 

Så det jeg skal frem til at MSN 9.0 er ustabil og bør kun brukes til testing og ikke til hverdagslig bruk.

Lenke til kommentar
Ganske latterlig at maks-størrelse på GIF-bildene er 200 kb.

 

Det er jeg helt enig i

Skjønner fortsatt ikke problemet med den grensen. Det er da ikke nødvendig å ha den knøttlille "avataren" bestående av 40 bilder i 1600x1600px oppløsning.

 

65x65px bør holde, og ett eksempel jeg kjapt slang sammen ble på 32kB - fortsatt langt unna 200kB.

 

rgh1196903675f.gif

 

Evt. 100x100px -> 64kB

 

klz1196904245e.gif

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...