Gå til innhold

Kjøpe PS3 fra Videogamesplus.ca


Anbefalte innlegg

Kaster meg på denne tråden, siden jeg har lyst på en ps3.

Hvor mye koster det i frakt å sende en ps3 40 gb?

Den koster 419.99$ som tilsvarer 2232kr.

Hvor mye blir det tilsammen med frakt?

Er det like greit å betale 3600for en 40gb inkl. frakt fra en norsk nettbutikk?

 

Hei.

 

skal du handle en Playstation 3 40gb fra VGP blir det

$ 113.99CDN i frakt ca 600 Norske kr.

 

Mvh

GAndre

Endret av GAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å gjøre klarhet i dette lister jeg opp endel spørsmål:

Det kan være til nytte om man legger dette, med svar i første posten.

 

Det er kanadiske dollar det er snakk om?

Shippingen fungerer på hvilken måte og koster?

Kan du bruke en norsk strømkabel på maskinen, uten at den roper "110 volt" og smelter? :p

 

PS3 spill er sonefri, ja? Men det er ikke blu-ray?

Er dvd spillern sonefri?

Kan du spille online med europeere?

 

 

Ja, det er $CD N (eller CAD som det heter i norge) (forumet er bøggrøgg og tillater ikke c d n i samme ord, da blir det CD-en :S )

 

Shipping via DHL , koster rundt 120 $CD N for en ps3 , (for å se frakt pris, legg varer i handlekurven å gå til checkout for å se prisen på frakt)

 

Ja, du kan bruke en vanlig PC strømkabel fra norge uten at den smelter.

 

PS3 spill er sonefrie, dvd er ikke sonefrie, noen blu-ray filmer er ikke sonefrie, men mange er.

 

Her ser du hvordan sonene er delt opp:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

DVD:

DVD-Regions_with_key.png

 

Blu-ray

Blu-ray_regions_with_key.png

 

Ja, du kan spille online med europeere.

 

 

Bestilte meg en ps3, ekstra kontroller, UT3, COD4 og NFSPS i sted, kom på 4200 nok inkludert frakt :)

Endret av egzeth
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle kjøpe PS3 40gb fra vgp, men har en del spørsmål først.

Når det gjelder strøm adapeter, er alt jeg trenger en vanlig pc kabel?

Er det slik at PS3 spill er sonefri mens de fleste Blu-ray filmer må kjøpes fra amerika?

Når vgp sender pakken, spurte dere om de kunne sende den som gave med 20cad som verdi, eller gjør de det automatisk?

Kan jeg bruke de gammle PS2 kontrollerene på PS3'en?

Følger det en HDMI kabel med eller må jeg kjøpe det utenom?

Mulig jeg har noen spørsmål til, kommer ikke på dem nå, men hadde vert greit om noen kunne svare på de spørsmålene over =)

 

Tøvletoten

Lenke til kommentar
Når det gjelder strøm adapeter, er alt jeg trenger en vanlig pc kabel?

 

Ja.

 

Er det slik at PS3 spill er sonefri mens de fleste Blu-ray filmer må kjøpes fra amerika?

 

Ja.

 

Når vgp sender pakken, spurte dere om de kunne sende den som gave med 20cad som verdi, eller gjør de det automatisk?

 

Automatisk skal jeg tro, men jeg skriver alltid "please mark as gift" av ren vane

 

Kan jeg bruke de gammle PS2 kontrollerene på PS3'en?

 

Ikke som jeg vet.

 

Følger det en HDMI kabel med eller må jeg kjøpe det utenom?

 

Det må du kjøpe utenom.

 

Håper det hjalp :)

Lenke til kommentar

Er det ikke litt "mistenksomt" å merke en såpass stor pakke som PS3 med "gift/toy sample" og sette verdi til $20CAD?

 

I dag er 200,- NOK ca. $37CAD. Holder en seg under denne prisen generelt for varer fra utlandet, vil en kunne kjøpe toll/momsfritt. For gaver er grensen 1000,-, som tilsvarer ca. $188CAD.

 

Hvis VGP merker en pakke som "gift", kan de vel sette hvilken som helst verdi under 1000, NOK ($188CAD), stemmer ikke dette? Hva gjelder hvis pakken merkes som "toy sample"?

 

Er litt forvirret, kan noen kaste litt lys over dette? :)

Lenke til kommentar
Er det ikke litt "mistenksomt" å merke en såpass stor pakke som PS3 med "gift/toy sample" og sette verdi til $20CAD?

 

I dag er 200,- NOK ca. $37CAD. Holder en seg under denne prisen generelt for varer fra utlandet, vil en kunne kjøpe toll/momsfritt. For gaver er grensen 1000,-, som tilsvarer ca. $188CAD.

 

Hvis VGP merker en pakke som "gift", kan de vel sette hvilken som helst verdi under 1000, NOK ($188CAD), stemmer ikke dette? Hva gjelder hvis pakken merkes som "toy sample"?

 

Er litt forvirret, kan noen kaste litt lys over dette? :)

Hvis det er fra en butikk, da er det ganske random når det gjelder gave. Det har jeg opplevd. Men hvis det er en privat person som sender som gave, da går det som faen! :D Jeg vet ikke om det alltid er slik, men det er ihvertfall det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Er det ikke litt "mistenksomt" å merke en såpass stor pakke som PS3 med "gift/toy sample" og sette verdi til $20CAD?

 

I dag er 200,- NOK ca. $37CAD. Holder en seg under denne prisen generelt for varer fra utlandet, vil en kunne kjøpe toll/momsfritt. For gaver er grensen 1000,-, som tilsvarer ca. $188CAD.

 

Hvis VGP merker en pakke som "gift", kan de vel sette hvilken som helst verdi under 1000, NOK ($188CAD), stemmer ikke dette? Hva gjelder hvis pakken merkes som "toy sample"?

 

Er litt forvirret, kan noen kaste litt lys over dette? :)

Hvis det er fra en butikk, da er det ganske random når det gjelder gave. Det har jeg opplevd. Men hvis det er en privat person som sender som gave, da går det som faen! :D Jeg vet ikke om det alltid er slik, men det er ihvertfall det jeg har opplevd.

 

Dere andre som har kjøpt PS3 fra VGP, hva har pakket blitt merket med og hvilken verdi har blitt satt?

Lenke til kommentar

min ble ikke merket 'gift', bare 20 CAD, og fragile eller noe sånt..

Lurer på en ting, så samme i et innlegg lengre opp, men lurer fortsatt siden jeg igjen skal bestille, denne gang for en kamerat.. Skal det mye til før tollere spretter opp pakken og ser innholdet? Og hva skjer da? Må man betale MVA og toll og sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...