Gå til innhold

Kan OEM-Windows brukes på flere PC-er?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte en Windows OEM på QXL for 3 år siden, og har brukt den på min PC siden. Nå har jeg kjøpt ny PC med Vista, og har lyst å selge Windows OEM-versjonen. Men er det mulig å bruke den på en annen PC, eller virker den bare på den som jeg har brukt den på hele tiden? (Har reinstallert windows på den et par ganger)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows XP OEM er ikke lov å videreselge i følge lisensavtalen. Lisensen er bare gyldig sammen med den orignale PC-en den ble kjøpt med (eller annen Hardware).

 

Det verste som skjer om du installerer den på en annen maskin er at du må aktivere. Om du må det er det bare å ringe til Microsoft og si at du har endret maskinvaren såpass mye at du fant ut at det var best å reinstallere Windows.

Lenke til kommentar
Windows XP OEM er ikke lov å videreselge i følge lisensavtalen. Lisensen er bare gyldig sammen med den orignale PC-en den ble kjøpt med (eller annen Hardware).

 

Det verste som skjer om du installerer den på en annen maskin er at du må aktivere. Om du må det er det bare å ringe til Microsoft og si at du har endret maskinvaren såpass mye at du fant ut at det var best å reinstallere Windows.

 

Betyr det at jeg egentlig bruker en ulovlig kopi selv? TRor ikke den har vært brukt før jeg kjøpte den på QXL.

Eller er det lovlig å bruke den, så lenge jeg ikke selger den videre?

 

Hvis ikke det er lovlig å bruke den i det hele tatt, hvorfor er det da så vanlig å kjøpe OEM-versjoner av andre i stedet for å bruke gratis-versjoner av Windows?

 

C :whistle: onfused

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...