Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stille inn forgasser på Suzuki TS


Kjartan1234

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en Suzuki som jeg må stille inn forgasseren på.

 

Jeg skruer den største skruen av de to som er på forgasseren 2,5 omdreininger rundt, og rører ikke den minste skruen, den går, men jeg må justere litt smått for at den skal gå på tomgang. Så går jeg over til den lille skruen som skal få den til å gå renere eller noe. Jeg får den til å gå sånn som den skal på tomgang.

 

Men så skal jeg til å kjøre en liten runde med den, så når jeg slipper clutchen, rolig såklart, så kveler jeg den.. Jeg tenker at den ikke får nok luft, så jeg prøver meg fram på den lille skruen, men den vil ikke gå fram... Så prøver jeg å skrue litt til på den lille, så vil den plutselig ikke starte. Jeg skrur den tilbake, men vil fortsatt ikke starte... Jeg kan høre at det er noe luft som "Glipper". Hører et lite "poff" når den ikke vil starte.

 

Jeg vet ikke om den har blitt sur eller noe, skal prøve igjen i morgen. Men er det noen som vet grunnen til at den blir kvelt? eller hva det kan være?

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den store skruen er tomgangsskruen, skrur du den ut vil du få lavere tomgang. Den lille er blandinga til luft, skrur du den ut vil den få mer luft..

Er den lille skrudd helt inn?? Da får jo ikke mopeden noe luft i det hele tatt!

 

Sikker på du gir gass når du kjører igang da :p

Lenke til kommentar
Den store skruen er tomgangsskruen, skrur du den ut vil du få lavere tomgang. Den lille er blandinga til luft, skrur du den ut vil den få mer luft..

Er den lille skrudd helt inn?? Da får jo ikke mopeden noe luft i det hele tatt!

 

Sikker på du gir gass når du kjører igang da :p

 

Den lille er ikke skrudd helt inn, den er skrudd slik at turtallet ikke "jukser", ca 1-2 omdreininger rundt, nå starter den med chooken på, men ikke uten.

Lenke til kommentar
Den store skruen er tomgangsskruen, skrur du den ut vil du få lavere tomgang. Den lille er blandinga til luft, skrur du den ut vil den få mer luft..

Er den lille skrudd helt inn?? Da får jo ikke mopeden noe luft i det hele tatt!

 

Sikker på du gir gass når du kjører igang da :p

 

Den lille er ikke skrudd helt inn, den er skrudd slik at turtallet ikke "jukser", ca 1-2 omdreininger rundt, nå starter den med chooken på, men ikke uten.

Hvis den starter med choken på får den for lite bensin ;)

Lenke til kommentar
Den store skruen er tomgangsskruen, skrur du den ut vil du få lavere tomgang. Den lille er blandinga til luft, skrur du den ut vil den få mer luft..

Er den lille skrudd helt inn?? Da får jo ikke mopeden noe luft i det hele tatt!

 

Sikker på du gir gass når du kjører igang da :p

 

Den lille er ikke skrudd helt inn, den er skrudd slik at turtallet ikke "jukser", ca 1-2 omdreininger rundt, nå starter den med chooken på, men ikke uten.

Hvis den starter med choken på får den for lite bensin ;)

 

Hva skal jeg gjøre for at den skal få mer bensin?

Lenke til kommentar
Bytte dysa, eller skifte høyde på clipset på gassnålen.

 

Ha sykkelen virkelig god og varm, kjør deg en tur evt, ha den på tomgang, still lufteskruen, UTEN Å STILLE TOMGANGEN, så den går høyest på tomgang.

 

Den har gått uten at choken er på før, så dysa er ikke for stor.

 

Du spørte jo hvordan du får mer bensin uten å stille på den, jeg svarte.

Lenke til kommentar

Typisk Mikuni-gassern det der. Jeg plagdes noe vanvittig med dem for 15 år siden. Måtte ha choke for å få bunndrag, men måtte slå av choke for å få turtall. Etter å ha pella gassern(e) i bitter sikkert 10 ganger ga jeg opp og satte på en 21mm Delorto fra Malossi-settet mitt. Det gikk ikke noe bedre enn standard, men den fungerte akkurat som den skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...