Gå til innhold

Omtale av BlackSite (X360)


Anbefalte innlegg

Gamespot likte spillet, tar heller dem på ordet i denne omgangen ;)http://www.gamespot.com/xbox360/action/bla...topslot;title;1

 

"Likte spillet" var vel å ta litt hardt i når de gir det 6.5...

 

6,5 av 10 er da ikke ille det, men er kommet mange som har fått 10 i det siste så vi har nok alle blitt litt kresene :p

 

I gamespot sjargong er 6.5 veldig dårlig, sammenlignbart med 3 eller 4 i gamer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For Gamespot er 6,5 elendig.

Det er et av de store problemene med skalaer som går til 100 poeng eller prosent. 50 av 100 høres mye dårligere ut enn 3 av 6. 6,5 burde egentlig være bra. Logisk sett bør 5,0 bety middels. Et spill som er 6,5 er da altså over middels. Hos Gamespot er det ikke slik. Det er faktisk sjeldent du ser de gi under 7,0.

 

Hvordan kan man avgjøre om et spill skal ha karakter 7,8 eller 7,9? Det blir jo bare tull.

Det jeg tror har skjedd med Gamespot er følgende: De gir et spill f.eks 8,0. Etterpå kommer det et spill som er bedre, det betyr at det må ha over 8,0. Etter hvert som det kommer nye, gode spill, vil karakterene stige og stige. Til slutt passer ikke karaktergivingen inn i karaktersystemet.

 

Jeg synes egentlig at å gi karakterer i ti trinn er litt for mye også. Den norske terning-skalaen er faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden, les anmeldelsen og gå heller utifra inntrykket du fikk av den, enn å se på en karakter.

 

Men ang det jeg lurte på, om dette spillet hadde noe med Area 51 å gjøre, så mente jeg spillet, ikke location. Men det ser ut som at det ikke er slik. Ble litt forvirret av Tittelen.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...