Gå til innhold

Innkalling til millitæret


bruno99

Anbefalte innlegg

Selv om du er tjenestedyktig etter sesjon er det ikke sikkert du blir innkalt til tjeneste i det hele tatt, personlig vil jeg tro at siden det har gått to år så vil du ikke høre noe mer, men ikke ta det for gitt. Militærets veier er uransakelige. ;)

 

 

Jeg var på sjesjon når jeg var 17 (rett før jeg ble 18) Og jeg ble innkaldt nå er 24år :ohmy: . Trodde aldri i verden at jeg skulle bli innkaldt nå. Så jeg sitter jo her med bil, hus, kjerring osv. Blir gøy å høre åssen de har tenkt til å løse dette med regningene mine. For de betaler jo liksom ikke for bil osv. Men er er jo veldig normalt at en på 24år med en god jobb også kjører en litt dyr privat bil. Og jeg nekter å selge den fordi de skal ha meg der i et år. Og ikke klarer jeg å betale lånet på den pluss veiavgiftet for den "lønna" jeg kommer til å få.

 

Så det er nok ingen grense for hvor mange år det kan ta før de kanskje kommer til å sende deg en innkalling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Det er svært variabelt hvordan man blir behandlet. Jeg hadde også for dårlig syn til vanlig militærtjeneste men fikk likevel tjenestegjøre i 11 måneder, hvorav 5 var i en av de tyngste grenene i forsvaret innenfor vanlig førstegangstjeneste...

 

Hvor nersynt/langsynt var du?

 

Ituca

... som er -6 nersynt og skal på sesjon - og ikke vil tjenstegjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Det er svært variabelt hvordan man blir behandlet. Jeg hadde også for dårlig syn til vanlig militærtjeneste men fikk likevel tjenestegjøre i 11 måneder, hvorav 5 var i en av de tyngste grenene i forsvaret innenfor vanlig førstegangstjeneste...

 

Hvor nersynt/langsynt var du?

 

Ituca

... som er -6 nersynt og skal på sesjon - og ikke vil tjenstegjøre.

 

Uten noen klare kilder, så har flere fortalt meg at du ikke trenger å tjenestegjøre dersom du har mer enn 5 +/- i syn.

Lenke til kommentar

-2.5 var nok for meg - klarte ikke aa lese noe paa den tavla med bokstavene uten briller, vet man egentlig burde klare ihvertfall oeverste rad med -2.5, men jeg er ekstra lysoemfintlig, saa den tavla med sterkt lys bak ville ikke samarbeide med oeynene mine. Ellers gikk alt greit - han som erklaerte meg tjenestedyktig(men uten normal utkalling under fredstid) gav meg valget, fortalte at jeg saa daarlig nokk til aa faa fritak. Han kommenterte og at jeg fikk toppscore paa IQ-testen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...