Gå til innhold

Ny GeForce 8800 GTS snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er også redd for at ATI skal bli kjørt enda lenger grøfta enn de er nå av nVidia. I følge ytelsestester jeg har lest rundtomkring på nettet, så blir jo ATI sine toppkort gruset av nVidia sine. I og med sammenslåingen av AMD/ATI har tatt plass, har jeg en følelse av at ATI nå befinner seg i en økonomisk sårbar situasjon hvor de ikke har råd til å tape stort lenger.

 

Må inrømme at jeg er litt paranoid nå, men jeg er redd for at nvidia kommer til å ende opp med monopol på grafikk-fronten hvis denne trenden fortsetter (og da inkluderer vi ikke intels innebygde-løsninger til bærbare PC-er osv.). Det er jo litt morsomt å se tilbake i tid da Voodoo 3 var kongen på haugen, da noen spill hadde en egen api (glide) for nettop disse. Men dessverre forsvant disse fra markedet, som sikkert ikke var sunt for konkurransen.

 

Selv holder jeg meg til nVidia gfx-kort. Merket noen kompatibilitets problemer med mitt Radeon 9700 pro i forskjellige spill, som krevde en del konfigurering for å fikse. Nå sitter jeg med et GeForce 7600 GT, som snart må byttes ut (kanskje med 8800 GTS).

 

Jeg håper på det beste at ikke nVidia ender opp med monopol, og for meg virker det som 8800 GT/GTS kjører ATI enda lenger inn i grøfta.

 

Voodoo3 var vel aldri konge på noen haug, og en del av ytelsen var vel takket være nettopp Glide som satt på kortet, ikke i software eller no sånt. sikkert noen med mer greie på det som kan utrede... dessuten hadde de bare støtte for 16 bits farger, men akurat det syns jeg var greit. 32 bits farger på den tida var overhypa.

Lenke til kommentar

Snasen test av nye gts ja, er nok stygt redd for at jeg nå ikke kommer til å kjøpe g8800gtx i min nye pc til jul.

Men var synd ikke gtx var med i hele testen, men det såg jo veldig lovende ut i crysis testen/sammeligningen på side 18 der.

Blir morro å hoppe fra amd 939 til intel x38 med det kortet der.

 

Ser absolutt frem til 11desember ;)

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men husker enda den gang valget av skjermkort sto mellom GeForce og Voodoo. Jeg gikk for et Voodoo 3 kort, ettersom noen spill jeg hadde kun ville kjøres i hardware-mode med Glide apien. Noen av eksemplene var Carmageddon 1 og Ignition (Ulikt Direct3D og OpenGL, kunne Glide kjøres i DOS). Mener at CS i sin tid hadde bedre ytelse i Glide enn OpenGL.

 

Vurderer nå hva jeg skal kjøpe av GeForce 8800 GT og den nye GTSen. GTen frister meg med sin lave pris (kostet 1666 et sted, men er nå utsolgt), og vurderer dette som en midlertidig oppgradering ettersom jeg har innsett at dagens PC-er enda ikke er laget for å yte Crysis på fullt med stabil høy fps. Jeg vil nok uansett merke en ytelsesforbedring ved oppgradering fra 7600 GT til den nye 8800 GT/GTS.

Lenke til kommentar
Vurderer nå hva jeg skal kjøpe av GeForce 8800 GT og den nye GTSen. GTen frister meg med sin lave pris (kostet 1666 et sted, men er nå utsolgt), og vurderer dette som en midlertidig oppgradering ettersom jeg har innsett at dagens PC-er enda ikke er laget for å yte Crysis på fullt med stabil høy fps. Jeg vil nok uansett merke en ytelsesforbedring ved oppgradering fra 7600 GT til den nye 8800 GT/GTS.

GT:

+ billig

+ bra

- dårlig vifte

- en del støy

 

GTS:

+ bedre

- litt dyrere

+ bedre vifte

+ mindre støy

 

Er mine erfaringer fra nettet så langt. Uansett hva du kjøper blir du nok fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...