Gå til innhold

Hvorfor er Crysis dårlig optimalisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hå,

jeg har sett MYE til at folk sier at Crysis er dårlig optimalisert. Det har jeg aldri forstått. For alt i verden, hva vet jeg, det er jo mulig at det potensielt kan yte bedre, men hvordan kommer folk til den konklusjonen? Det finnes ingen spill som kan måle seg i helhet og dermed finnes det ikke noe å sammenligne med.

En top spec PC kan kjøre med max instillinger så lenge man ikke setter oppløsningen på 1920 x 1200. Noe mer hadde hvertfall aldri jeg forventet.

Kan noen som mener det er dårlig optimalisert forklare meg hva som har ledet dere til den konklusjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det folk mener med dårlig optimalisert er vel at spillet i seg selv krever veldig mye i forhold til hva slags hardware som er på markedet.

Men til gjengjeld tror jeg ofte mennesker generelt tror de har bedre hardware enn de faktisk har. Ofte ser man spillere bli overrasket over at de ikke får like bra grafikk i alle spill lenger, selv om de sitter med 7600GT f.eks..

Crysis er et giiiiiigantisk spill, svæææære maps og massevis av detaljer, dette krever selvfølgelig sitt av PC`n. I motsatt ende har du COD4 og UT som er "små" spill i forhold og ET:QW som egentlig bare ser stygt ut uansett innstilling :)

Jeg håper den første patchen kommer til å fikse 64bit for Crysis, slik at vi får pressa ut litt ekstra juice av duo-corene våre ! :D

Endret av -=PuNkGuY=-
Skrevet

Dette er sånt man sier når man er bitter fordi man ikke får kjørt spill på dæven døtte-innstillinger. Hadde Crysis vært dårlig optimalisert hadde ikke jeg klart å kjøre det fullt spillbart (altså 30fps+) på en nesten tre år gammel PC.

Skrevet
Hmm, jeg sitter på en ganske rå maskin og jeg får ikke mer enn 15 fps :S

8800 Ultra

Quad

4gb ram

Da er det noe galt med driverene dine, eller så har du satt alt for høye innstillinger :p

www.nvidia.com

Skrevet (endret)

8800 Ultra

Quad

4gb ram

Jeg tipper gamle drivere og\eller for høy oppløsning på very high.

Det er grenser for selv de beste maskiner.

edit: too little too late :p

Endret av Zappy
Skrevet

8800 Ultra

Quad

4gb ram

Har samme, q6600, 8800Ultra 680/2400 og 2 gb ram. Men då kjører eg på 1680x1050 med alt på very high. Har nyaste driverane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...