Gå til innhold

Mini kjøleskap til snus og drikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke ut som om vifta som kjøler ned kjøleribba bak på kjøleskapet, har greid den harde belasningen. Den lager noen enorme vibreringer. Har åpnet det, så nå har jeg brutt garantien.... :whistle:

 

Ikke selger feks. komplett en vifte som er like kraftig. Så jeg må finne på noe lurt og gjøre der......

 

 

Har du fått montert ei ny vifte som kjøler greit i kjøleskapet?? Skulle gjerne likt å vite hvilke vifte og hvordan den fungerer? Om kjøla kjøler bra etter bytting?

 

Jupp, har bestillt som sagt 2stk vifter.

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...amp;mcat=15s351

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...amp;mcat=15s351

 

Så skal jeg se hvilken av de som kjøler best. Merk: Det er ikke vifta som er inni kjøleskapet som er gått, men den som kjøler ned kjøleribba på peltier elementet på utsiden av kjøleskapet.

I teorien skal papst vifta være like kraftig som den originale vifta, men jeg vet ikke hvordan det er i praksis, så derfor bestillte jeg 2 forskjellige....

Lenke til kommentar

Da har jeg fått viftene i hus. Og den som jeg brukte, og som passet perfekt, var denne:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...amp;mcat=15s351

 

Nå gav kjøleskapet fra seg mindre lyd også. I tillegg til at vifta bruker 1 Watt mindre, noe som er ganske bra.

 

Ser ut som om den nye vifta kjøler like mye som den gamle. Ellers hadde den ikke greid og kjølt ned til 4 Grader.

Lenke til kommentar

Ikke for og si at ditt er dårligere enn mitt, eller noe slikt. Men viss du hadde kjøpt det jeg kjøpte, altså du hadde lagt på en 100 lapp, så hadde du fått ett som var 20 liter større, og hadde hatt plass til 2 ganger så mye brusbokser.

 

Men bortsett fra det, så ser det jo ut som ett greit kjøleskap. :)

Lenke til kommentar

Har ikke målt temp i kjøleskapet, men er ikke helt fornøyd. Ville gjerne hatt det litt kaldere. Og så går ikke vifta til kjøleskapet rundt konstat, men bråker en del når den først går. Tror dere at jeg kunne ha forbedret kjøleevnen ved å montere for eks en 80 til 120mm trakt (tror det er en 80mm vifte bak, men har ikke sett så nøye enda) og da heller montere en 120mm vifte som går noe roligere men konstant? Evt forbedre kjølebklokka til sitter på TECen?

Lenke til kommentar

Det er en 120mm vifte som står i fra før. Men du kan bytte den ut til en som går roligere (og som er av bedre kvalitet) og du vil da få en vifte som går konstant. Ivertfall gjør den det på det jeg har.

 

Ble tilbake i denne tråden for og finne ut hvilken vifte jeg valgte.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det høres ut som dere har havnet i en TEC/Peltier-grøft dere ikke kommer ut av ...

 

Hvorfor er det ingen som nevner det opplagte - minibar?

De går uten vifter og kompressorer og den eneste lyden de lager kommer når du åpner/lukker døra.

 

Litt googling ledet meg til Dometic's 17 ulike modeller.

 

Dometic Norway holder til i Sandefjord. De selger vel primært til hotellnæringen vil jeg tro, men det utelukker jo ikke muligheten for salg til privatpersoner.

 

edit: Dometic selger også "kompakte kjøleskap" som vel i praksis er en minibar som ikke er beregnet på hotellmarkedet. MiniCool kaller de serien ...

 

Det finnes sikkert andre leverandører også.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Flotte minibarer det der, men de er nok for det første for dyre for det andre er det bare bransjer som kan bestille herfra.

 

Men takk for tilbakemelding uansett ). Kjølespane de haddet på microplex før haddet vært mitt i blinken. De har et disney skap på komplett men det er med CD spiller så det må evnt bli siste utvei.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...