Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det forventet at foreldre skal oppdra sine barn?


Anbefalte innlegg

Nei, men poenget er at selv om man jobber fulltid så trenger ikke det tilsi at man jobber utover 8-16 og i helger.

 

Og med "ikke alle er som deg" så siktet jeg til "jeg kan ikke akkurat si jeg lider av depresjoner og ikke blir stimulert fordi jeg sa opp drømmejobben med drømmelønnen fordi jeg heller ville "gjøre lekser" sammen med guttungen."

 

Vel, noen vil faktisk kunne bli smådeprimert av å ikke jobbe fordi man skal være hjemme med ungene. Det passer ikke for alle.

 

Å jobbe mindre i en 5-6 års periode ødelegger ingen av delene. Så ja, det er en myte og du kan spørre de som har opplevd dette om du er uenig.

 

Jeg gikk ut i fra at du ville greie å regne deg frem til at jeg har fått dette fra et sted, og at det ikke kom til meg i en drøm. Dette er det jeg har hørt fra folk som har prøvd å være hjemme, men måtte krype til korset og innse at det ikke var noe for dem. Det er for mange et nederlag å innrømme at de faktisk ikke drømmer å ha den perfekte familietilværelsen hvor mor står hjemme og baker kaker og venter på at barna skal komme hjem fra skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, men poenget er at selv om man jobber fulltid så trenger ikke det tilsi at man jobber utover 8-16 og i helger.

 

Og med "ikke alle er som deg" så siktet jeg til "jeg kan ikke akkurat si jeg lider av depresjoner og ikke blir stimulert fordi jeg sa opp drømmejobben med drømmelønnen fordi jeg heller ville "gjøre lekser" sammen med guttungen."

 

Vel, noen vil faktisk kunne bli smådeprimert av å ikke jobbe fordi man skal være hjemme med ungene. Det passer ikke for alle.

 

Det er jo en grunn til at jeg etterlyser et samfunn som tar hensyn til alle familiers behov og ikke kun de familiene som passer inn i A4-verdenen som endel politikere ser for seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er dette retningen vi ønkser å ta? Forventer man faktisk at foreldre skal makte å oppdra sine barn når de ser dem et par timer på ettermiddagen?

Dette blir jo nesten en slags ensretting. Vi slår to fluer i en smekk. Flere timer til arbeid, og bedre muligheter for å lære barna opp til å bli gode arbeidsmaur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...