Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjøte nettverkskabler sammen ved tvinning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konge! Dette er jo fantastisk! Så mange gode svar på så kort tid!

 

Klarer dere ett til?

Jeg har kappet to kabler som jeg da prøvde å snurre sammen, men det fungerte ikke.

Den ene hadde en enkel kobbertråd i hver kordel, mens den andre kabelen hadde mange små. Hva er forskjellen bortsett fra den tydelige? Høyere fart, mindre motstand?

 

Kan disse kablene kombineres på en linje mellom et modem og en maskin?

Lenke til kommentar

Eg har lenge hatt ein sånn skøyt og ein liknande kopla til ein PC. Merka absolutt ingenting på ytelsen, verken ved speling online, overføring internt på nett eller generelt responstid på nettet.

 

Same gjeld ein kabel som var tvinna saman. Når ein kabel blir terminert i eit nettverktsuttak i vekk er det ikkje så veldig stor kontaktflate, med god tvinning blir den sikkert betre. :p

 

Når det er sagt er det sjølvsagt ikkje anbefalt å drive å skøyte i hytt og gevær, men eg har aldri opplevd noko problem med det.

 

Kan nok være eit problem om du stiller høge krav til ytelsen, som å oppnå full hastighet ved interne overføringar. Det går straum i ledningane, den har ikkje noko imot å ta ein 90º-sving.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
De kan ikke brukes sammen. Det ene er en nettverkskabel (den med fire trådpar som er tvunnet), det andre er ikke en nettverkskabel. Tvinninga er der for å motvirke støy

 

Hva er den andre kabelen da?

Det er strukket slike kabler med enkel tråd ned til kjelleren fra loftet.

Den er tilogmed skøytet på veien.

gallery_97_9_301614.png

 

Er dette kabler for en gammel isdn telefon det da?

Endret av RustyRover
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...