Gå til innhold

Flere som er fornøyd med Assassins Creed på PS3 ?


Phantomwar

Anbefalte innlegg

Finner ingenting å klage på jeg etter 6 timer, bortsett fra litt uoversiktlig system for å se hva man har gjort og hva man mangler av oppdrag.

Spillet har en stemning og utseende som putter et smil på min munn, og etter 6 timer har jeg enda ikke tenkt tanken på at dette vil bli ensformig. (regner med det endrer seg litt med tid)

 

Storyen tok jo en uventet vending i starten, noe som i hvertfall trigget min nyskjerrighet enda mer, og jeg våknet i morgen med en sterk trang til å fortsette eventyret. Det er tegn på at spillet er bra i mine øyne, når man bare ikke vil stoppe å spille!

 

Hesteridning har dem virkelig truffet "spot on", og det er det første spillet jeg kan huske hvor det faktisk ser og føles ut som en ekte hest du styrer.

Egentlig ikke viktig da hester gjør seg best som lim og pølse, men uansett en deilig følelse og se hvordan beistet reagerer på dine bevegelser osv.

Litt kjedelig at man ikke kan gå med hesten, men må bruke blend hele tiden, men foreløpig er det så mye pent å se på at jeg overlever.

 

Slossingen er simpel, men jeg dør da ved jevne mellomrom, og jeg syntes faktisk at slossingen var ganske artig enn så lenge.

Ikke mest utfordrende kanskje, men mer enn bra nok som avbrekk fra komboer og helautomatiske rifler..

 

Som jeg skrev i en annen tråd har jeg lagt ned ca 6 timer nå i AC og jeg kan enda ikke se hva folk klager over framedrops for.

Jeg ser dem ikke jeg, og eneste hakking som er å snakke om er minimalt når man sync`er mapet, men er jo ingen krise akkurat da uansett.

 

Nei, dette var like stemningsfullt og spennende som jeg hadde forventet, og jeg er glad jeg ikke har lest for mye negativt i forhånd slik at jeg faktisk klarer å nyte spillet på mine egne premisser.

Til han som hadde spilt en time og sa det var så dårlig gameplay, Du kan jo seriøst så vidt ha gjort deg ferdig med trening og muligens mistet ranken din. Litt tidlig å dømme spillet på det, og det skinner i gjennom at visse kanskje har lest litt for mye negativt og muligens er någet lettpåvirkelige.

 

Uansett, kontrollen til PS3 virker overraskende bra i dette spillet til mine hender, noe som også trekker opp.

(Har store hender og lange fingre, så 360 sin kontroll er flere lyår foran i komfort i mitt tilfelle, så var litt nervøs for et spill alla AC på PS3,men dette var bare posetivt..

 

Vel, nå har jeg gitt en foreløpig mening av hva jeg synes, og nå skal jeg skynde meg tilbake å lage litt mere bråk i Acre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, et lite spørsmål. Begynte å spille spillet i går. Drev på til jeg kom til byen som heter Damascus eller noe sånt. Der skulle man besøke et "byrå". Jeg gikk aldri dit før jeg slo av for kvelden. Det siste jeg gjorde var å skaffe en view point, og jeg så det stod "saving" etter det, så da avsluttet jeg spillet for kvelden. Når jeg nå loader står jeg plutselig mitt i det "byrået" jeg skulle til, men jeg har jo aldri gått dit. Skal det være sånn? Starter man ikke fra stedet man savet sist?

Lenke til kommentar

Nei, du starter enten fra byrået, eller utenfor byen, mulig det er andre steder, men det har jeg ikke opplevd.

 

En annen ting. Er det noen som opplever at spillet låser seg, eller kommer borti uendelige loading tider? For det gjør eg.

 

Et problem med spillet er at det er så gjentagende, og har så lite involverende oppdrag. Redde folk, finne flagg, finne utkikksposter, stjele og avlytte, dette gjentas jo uten stopp bortsett fra assassinoppdragene. Når en kommer over det visuelle med spillet, som er topp klasse, er det egentlig ikke allverden spillet har å by på, etter min mening.

Lenke til kommentar

Da var Assassin´s Creed gjennomført her hjemme. Kan tenke meg at jeg ligger på mellom 15- og 20 timer spilletid.

 

Jeg er i stand til å se kritikken dette spillet har fått med tanke på mye repeterende gameplay og oppdrag, men jeg mener det blir utrolig feil hvis det skal blende oss for det alt det vakre og intuitive dette spillet innehar. Historien appellerte til meg fra første minutt hvor vi fikk inntrykk av at utviklerene virkelig har brukt mye tid på å trekke inn mye samfunnsfaglige referanser, Machavellisk kunst i ypperste klasse, moral, etikk og ikke minst vil er jeg imponert over at de ikke falt i fella ved å lage en kvasi-filosofisk fremstilling av de slemme guttas visjoner. En bør jo sitte inne med en viss tyngde for å plukke opp alle subtile detaljene, og uten å spolere vil jeg påstå at dette tar helt av på slutten.

 

Dette spillet har tatt spillverdenen ett steg videre i riktig retning. Det å trekke inn alt fra moderne ekstremsport (Parkour) til dype referanser fra bibelen, gresk mytologi, middeladeren, samtidshistorie, filosofi osv ...er noe jeg virkelig har satt stor pris på under dette spillet. De har lagt ned mye arbeid får å få byene relativt autentiske til tiden vi spiller i. Helheltsinntrykket blir bare overveldene. Når jeg opplever slik kunst har jeg lite problemer med å løpe samme oppdrag et par ganger, forsere lett slåssing og dytte litt vel mange tiggere av veien. Det gleder meg at Assassin`s Creed vil være en trilogi. Det er mange spørsmål jeg gjerne vil ha svar på etter slutten de ga oss.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Er ennå ikke helt ferdig med det, har 1 kar igjen å gjøre kål på. Men har gjort meg noen tanker om spillet.

 

Assassin's Creed er en diamant, det er det ingen tvil om. Dog ikke helt uslipt og uten mangler. Historien er(så langt) veldig engasjerende og overraskende intelligent, grafikken er grisefin, kontrollene er utsøkte og bydesignet makeløst. I starten ergret jeg meg litt over framedrops, men dette ble jeg raskt vant til, nå merker jeg ingenting lenger. Savner likevel litt mer karakterbygging og andre RPG-elementer, og skjønt man har en enorm bevegelsesfrihet rundtom i byene, er det litt vel lite frihet utover akkurat det. Det kunnet også vært litt mer variasjon i oppdragene. Har lest mange sukk og stønn over kampsystemet, synes selv det funker greit. Har heller ikke opplevd noen tekniske svikt ennå, men har aldri fått prøvd spillet pre-2.01. Et av årets beste spill etter min mening!

 

Sterk 8 / 10 i min bok.

Endret av virulence
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Låner det av en kar i klassen min nå. At dette ikke har fått mer positiv omtale enn det det har fått skjønner ikke jeg. For en grafikk! Og detaljenivået er jo svimlende. Nå har jeg sikkert spilt i 4 timer, og er enda i Damascus. Jeg gjør ikke annet enn å se på de pene omgiveldene mens endorfiner finner veien til alle kroppens kriker og kroker. Dette er et av de peneste og mest detaljerte spillene jeg har sett. En eneste stor overveldende lykkerus så langt. På grafiske nivå med Crysis?

Lenke til kommentar

Jeg digget det, og storyen var grunn nok i seg selv synes jeg.

 

Folk som klager på at det blir repetivt kan jeg både forstå og ikke forstå, for om dette var for ensformig, hva er spill som f.eks Crackdown for å ta et eksempel i samme gaten da?

5 bosser på toppen av en skyskraper og litt bilkjøring. Ikke lite repetivt det heller, men jeg likte da det også jeg da.

Vanlige FPS spill som kommer på samlebånd har jo mindre variasjon enn forskjellige farger i omgivelsene og kanskje forskjellige kuleføde, men ser ikke folka klage da.

Det har sine tydelige preg av rom for forbedring, noe jeg også tror vil komme med de neste utgivelsene i serien.

 

Mot slutten visste man jo drillen i hva man skulle, men for meg var suget etter mer info til story osv mer enn grunn nok til glede meg.

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet godt. Jeg er ikke så stor fan av å løpe rundt til hver eneste utkikkspost eller redde 100 forskjellige folk eller lete etter 300 flagg og plukke dem opp. Men storyen syns jeg var svært gøy, og jeg likte at man må ta sitt eget lille moralske valg i hvert oppdrag, ettersom man får høre hvordan de man dreper tenker på saken. Også er det jo veldig vakre omgivelser

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

(Ikke for å være frekk eller en fanboy)

 

Håper ps3 også får et slags "achievement"-system.

Det gjør det så mye gøyere å spille, klarer ikke forklare hvorfor.

Kanskje ikke direkte gøyere, men man gjør en større innsats for å klage

masse greier.

Kan ikke forklares, må prøves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...