Gå til innhold

[LØST] Gode grunner til å kjøpe Xbox 360 framfor PS3 ?


Velociraptor

Anbefalte innlegg

Som flere her så vil jeg helt klart anbefale X360, fantastisk maskin med et fantastisk utvalg i spill.

 

Har i min mening også definitivt de beste eksklusive spillene (Mass effect, Dead rising, Bioshock, Gears of war (konsolleksklusiv), Halo 3, Saint's row, Viva Pinata, Fable, Blue Dragon, Forza, Splinter Cell osv), den begynner også å få et genialt utvalg av billige spill, altså såkalt klassikere.

 

PS3 vil på sikt også få en del godbiter, men det blir som sagt om en god stund (Mgs og FF som kun er av interesse for min del). Og PS3 har i min mening kun et håndfull spill som er eksklusiv og av god kvalitet pr i dag(R&C, Uncharted, Warhawk og Heavenly sword).

 

Kjøp deg en konsoll hvor du kan faktisk gå ut og kjøpe deg haugvis av geniale spill i dag, og ikke hvor du må vente et halvår eller mer.

 

Angående hardware problemer på 360 så virker det som nyere modeller har blitt bedre, bare kjøp en som er av nyere dato. Skulle nå evt katastrofen inntreffe så er hele prosessen rimelig smertefritt, de henter og bringer konsollen på døra for reparasjon, kostnadsfritt selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
microsoft er noen svin spør du meg. Først skal dem ha penger for live tjenesten sin (som er bra, ja enig) så skal dem ha meg til å kjøpe trådløs adapter for 700,- og for å ikke snakke om charge kabel til konrollen, 140,-+ der. Og hardisken kan man bytte ut og sette inn en større ? Nei, da. Her må man ut med store penger igjen for en 120gb harddisk, fra ms selvfølgelig.

 

Supporten dems er noe av det værste jeg har vært borte i og de bryr seg kun om penger. NO MORE !!

 

Synes du er helt urimelig. At de skulle ha deg til å kjøpe et trådløst adapter? De ringte aldri meg og prøvde å få meg til å gjøre det. Jeg vurderte det riktig nok da jeg sto i butikken en da, men slo det fra meg da jeg dro en ledning til konsollen i stedet. Men det gjør ikke Microsoft til noen svin. Og så sparte jeg de ekstra kostnadene konsollen ville kostet meg hvis den hadde hatt trådløst innebygd. Så snarere tvert imot. De var "greie" og ga meg valget til å velge bort å betale noe jeg ikke trengte.

 

Harddisken? Da 360 kom ut kunne man velge mellom hard disk eller ikke hard disk. Og en del valgte uten harddisk fordi de ikke trengte den eller ikke hadde råd, men ville spille spillene alikevel. Igjen - dette valget MS ga forbrukerne gjør de ikke til noen noen svin. Og kjøpte man med harddisk på 20gb så er den tilstrekkelig for de fleste med tanke på demoer og titler å laste ned. Alt du evt. kjøper og laster ned kan også slettes og lastes på ned nytt igjen gratis hvis man skulle trenge litt ekstra plass til noe for en tid. Og da 360 ble lansert var det ikke så aktuelt med noen større disk enn 20gb. Men igjen - nå som det kommer mer og mer innhold har de igjen gitt de som tror de har bruk for det mulighetenen til å kjøpe en større hard disk.

 

Dårlig support? Det var synd. Gjør det hele Microsofts Xbox divisjon til noen svin? Jeg opplevde "god" support da jeg hadde problemer. Men dette varierer nok - slik det gjør med andre selskap igjen.

 

De tenker kun på penger - ah - det gjør dem til noen svin og skiller de fra alle andre selskap som lager tekniske dimpedungser. Ok. Da skjønner jeg. Jeg er glad at Mitsubishi, Sony, Denon, Panasonic, Samsung, Pioneer, Creative m.fl. ikke har tatt seg betalt for varene og tjenestene jeg har fått fra dem. De er "the good guys" og lyser opp hverdagen som forpestes av svina hos Microsoft.

 

Så selv om trådstarteren får en billig Sony PS3 som gjør ting kun for glede andre, så sitter vel han fortsatt igjen med det problemet at det ser ut til at spillene på Xbox 360 frister han mer - bortsett fra Ratchet og Clank?

 

Snakker om å leve i et forbruker helvete. Enten støtte de onde og få masse spill man har lyst til eller støtte "the good guys" og ha to - tre titler bare man har lyst til å spille.

 

Men hvis trådstarter er pittelitt interessert i film i tillegg til spill - så anbefales PS3 veldig som Blu-ray spiller. Og den er sannerlig en habil DVD spiller også. Både 360'n min og PS3'n bråker noe, men 360'n lager mest lyd - noe som kan ha noe å si hvis du skal se film. Og jeg tror også det er rimelig anerkjent blant en del entusiaster i alle fall at PS3'n er en bedre DVD spiller billedmessig også.

Lenke til kommentar

Hallo folkens?

Han heller mot å kjøpe Xbox360.

Han spør om grunner til å kjøpe 360 foran PS3.

Han vet stort sett hva han skal ha, men søker litt støtte og overbevisning.

 

Topic heter nå: "Gode grunner til å kjøpe Xbox 360 framfor PS3 ?"

 

Så ikke start en "men PS3 er bedre til ditt, og PS3 er billigere enn datt osv.."

 

Han vil ha 360, og de GODE grunnene til hvorfor det blir den.

Ikke en haug med argumenter som gjør han i tvil igjen.

 

Vi er alle enige om at begge konsollene er gode, og BEGGE har sine fordeler OG ulemper.

La oss nå hjelpe en stakkars sjel med å ta avgjørelsen han egentlig har tatt.

 

(Ja, jeg eier begge konsoller, men likevel, her kommer mitt 360-BIDRAG!)

 

Xbox 360 har pr dags dato ristende kontroller.

Mange gode spill.

Du får Achivements underveis.

En sykt god onlinetjeneste.

JEG synes personlig HD-Dvd formatet, som du har mulighet for å investere i, gir MEG bedre bilde og funksjonalitet, enn andre High Def formater.

360 har som andre har sagt, et solid spillbibliotek.

360 har satt et solid fotfeste i markedet.

360 har muliget for mange gode Live Arcade opplevelser.

360 har en "usynlig linje" mellom online, og offline gaming.

 

(Selvsagt har jeg mange GODE PS3-argumenter også, men de får du ikke, for du kommer til å bli glad i 360-en du kjøper. Det ønsker jeg å tro.)

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Helt ærlig ms har ikke mye mer å by på ut 2007. 2008=Ps3.

 

Kilde?

Hvem er helt ærlig? Neppe du.

 

Halo 3 må være et av årets mest overhypa spill. Word as bones.

 

Det fikk bra kritikk, Assassins Creed var evig hypa det også, men fikk en del slakt.

Forklar?

Hver ps3=en ny blu-ray spiller solgt. Ps3 er så mye bedre en 360 på så mange stadier. Du er rett og slett en blind fanboy hvis du ikke kan innrømme det.

 

Hvor er fordelen den dag i dag?

Kan ikke se noen.

Jeg fatter at hardwaren er bedre, men hva hjelper det?

 

Gta 4 hadde sikkert blitt et mye flottere spill sammen med Assasian om de hadde vært ps3 ekslusiv. 50gb å boltre seg på.

 

Så det er DERFOR assassins creed fikk dårlig kritikk?

Jeg trudde dem slet like mye med å få det tilpasset ps3 som 360?

 

Man kan lage spill på flere plater om det skulle vært et problem,

og HDplater er billigere enn bluerayplater også.

 

Assasian, ekslusiv, Word as bones. "De har ninja gaiden 2 ok."

 

Burde ikke du være på skolen nå?

Lenke til kommentar
JEG synes personlig HD-Dvd formatet, som du har mulighet for å investere i, gir MEG bedre bilde og funksjonalitet, enn andre High Def formater.

Minner om at det heter HD DVD :p

 

Jeg gjør det enkelt som at det finnes ingen grunner for at du IKKE skulle kjøpe Xbox 360. Mange flotte spill, og maskinen er per i dag, stabil. Så det er ikke ett reelt problem. PlayStation 3 kan du alltid kjøpe deg senere da spillene virkelig har tatt ibruk maskinvaren som PlayStation 3 stiller med. Kanskje Metal Gear Solid 4 er en grunn alene for at interessen for PlayStation 3 vil øke med tiden. Hvem vet ;)

 

OT: Vi kan oppsummere PlayStation 3 og Xbox 360 som, tvang eller frihet. Velg selv hvem dere tror passer best under synonymene.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Ta å sjekk ut denne

 

http://www.youtube.com/watch?v=GouBtdgkYao

 

fyren har mye vettig å si.

 

Helt ærlig ms har ikke mye mer å by på ut 2007. 2008=Ps3.

 

De har ninja gaiden 2 ok.

 

Hver ps3=en ny blu-ray spiller solgt. Ps3 er så mye bedre en 360 på så mange stadier. Du er rett og slett en blind fanboy hvis du ikke kan innrømme det.

 

TA å se filmen å hør.

 

Gta 4 hadde sikkert blitt et mye flottere spill sammen med Assasian om de hadde vært ps3 ekslusiv. 50gb å boltre seg på.

 

Halo 3 må være et av årets mest overhypa spill. Word as bones.

 

Ok! Nå har jeg sett den filmen og hørt..

 

Men.. denne duden har jo totalt misforstått alt! Ikke nok med det.. men iløpet av klippet så klarer han å ramse opp flere store titler til xbox360 enn det han kommer på er på vei til PS3.. og allikevel så presterer han å si at Lineupen til Xbox360 er dårligere enn den til PS3.. Haha.. må le..

Lenke til kommentar
Her er det eg meiner er de viktigste forskjellene:

Så, den einaste grunnen til å velge 360 er håndkontrollen slik eg ser det.

 

Jaja.. Det var da en fin grunn...

 

Velg den konsollen som har de spillene du har lyst på, endten de er ute nå, eller kommer!

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Nå som PS3 koster bare 2990 er det ikke mange gode grunner igjen vil jeg si. Med mindre du absolutt må ha et 360 eksklusivt spill. Det er jo omtrent samme pris som en premium 360 og du får en Blu-ray spiller attpåtil!

 

Skjønner ikke hva MS driver med, 360 kommer til å bli fullstendig overkjørt av PS3 nå som prisene er omtrent identiske. 360 burde kostet 1499 for arcade of 1990 for premium nå maks.

Lenke til kommentar
Så da burde en Wii koste 300 kr. da eller, Natski?

 

Faktum er at jeg 360 koster omtrent det samme i dag som den gjorde for 2 år siden. Ved lansering hos elkjøp kostet core 360 1990 og premium 2890. Selv kjøpte jeg en core ca et halvt år senere hos Siba for 1490. Poenget er at PS3 har gått ned 3000kr i pris, 360 omtrent ingenting. Skal vel faktisk godt gjøres å finne en core 360 til 2000kr i dag.

Lenke til kommentar
360 kan crackes når du går lei av å kjøpe spill og å spille online... er vel egentlig beste argumentet ever...

Menyene til 360 ser forøvrig ut som noe som er tegna i en barnehage..

Svært dyktige førskoleelever som har stått bakmenyene i såfall. Hva vil du fram til egentlig? Synes du XMB er så utrolig mye tøffere?

 

 

Hvorfor kjøpe 360 istedet for PS3? Xbox Live, og spillbiblioteket. (inkl. multiplattformspillene som er vanligvis best på 360! :) )

Lenke til kommentar

var bare en helt usaklig kommentar som har irritert meg personlig med xboxen en god stund.

 

Har ikke prøvd ps3 annet enn i butikk, men ut i fra det synest jeg menyene er mye mye finere og litt mer voksent kanskje.. sikkert bare jeg som er sær..

 

står på at 360en er et konge valg siden du når det måtte passe, noe det garantert gjør til slutt, kan cracke konsollen :)

Lenke til kommentar
Playstation 3 har gratis online spilling og maskinen er 10 ganger mer stabil en 360'en. At det går an å skru sammen noe så dritt, jeg ga opp 360 etter 2 ganger på service. MS er jo tross allt et software selskap.

 

 

Nå som PS3 koster bare 2990 er det ikke mange gode grunner igjen vil jeg si. Med mindre du absolutt må ha et 360 eksklusivt spill. Det er jo omtrent samme pris som en premium 360 og du får en Blu-ray spiller attpåtil!

 

Skjønner ikke hva MS driver med, 360 kommer til å bli fullstendig overkjørt av PS3 nå som prisene er omtrent identiske. 360 burde kostet 1499 for arcade of 1990 for premium nå maks.

Prisnivå og -reduksjon, har nada å si. Bare se på Playstation 2. Prisen fra lansering har sunket svært sakte, og har ligget på samme nivå i et par år. Det hindrer forstatt ikke Sony i å selge PS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...